Explosie in schuur

cbx550

Die hard MF'er
2 jun 2004
500
0
Wat ik nu toch had.
Heb vandaag m'n hele brandstof systeem gecontroleerd. Tank eraf, 15l eruit laten lopen kraantje controleren, filter schoonmaken, etc.
In de schuur.....
en natuurlijk redelijk gemorst .....

Ik heb de schuur maar de hele middag verder open laten staan om uit te waaien en daarstraks m'n moto weer binnen gezet.

Wil ik contact op stuurslot zetten en dan gaat ie door een stand dat stadslicht gaat branden......

Enorme klap bij m'n achterlicht... schrok me rot ....

Daarna alles eerst bekeken.... niks te zien; geen rook, geen roet,etc.
Daarna ff contact op aan gezet.. alles doet t nog
ff spanning achterband gevoeld; ook nog goed....
ff accu gecontroleerd; niks te zien en 11.8 V (ja hij is bijna leeg)

Kan dus volgens mij niet anders zijn als benzine-damp.

Voor ik m wegzette heb ik nog weer geprobeerd m aan te krijgen, maar lukte niet zo gauw en m'n accu is bijna leeg. Zou natuurlijk ook brandstof in uitlaat kunnen zijn. Alhoewel ik dan niet zo zie hoe dat kan knallen als ik motor op contact zet???

Wat denken jullie? benzine-damp ontstoken via achterlicht? of iets met de uitlaat?

Ik snap t nog niet :?

Ik heb m nog niet gestart; daar kijk ik morgen weer naar...
 
Nou had ik toevallig wel net de lader eraan gehangen omdat ik de accu leeggestart had, maar die lader laadt met 500mA dus dat kan wel een tijdje duren voor je dan gasvorming krijgt (v.a. 14.7V geloof ik)

Maar ik keek idd ook eerst ff naar mn accu. Maar die zat er nog :)
 
Een schakelaar geeft zijn "beste" vonk bij VERBREKEN van een lopende stroom.

Een ontploffing binnen een ruimte met een bepaalde damp(en) concentratie, bijvoorbeeld benzine en/of waterstof, kun je al uitlokken door een kam (knetterend) door je haren te halen. Het lukt ook vaak heel goed met het UITklikken van een zaklantaarn ...

Doe damp-gevaarlijke karweitjes nooit binnen een besloten ruimte.
 
Een schakelaar geeft zijn "beste" vonk bij VERBREKEN van een lopende stroom.

Een ontploffing binnen een ruimte met een bepaalde damp(en) concentratie, bijvoorbeeld benzine en/of waterstof, kun je al uitlokken door een kam (knetterend) door je haren te halen. Het lukt ook vaak heel goed met het UITklikken van een zaklantaarn ...

Doe damp-gevaarlijke karweitjes nooit binnen een besloten ruimte.

zei de weize man :+





verder strakke actie :} alleen wel een beetje uitkijke ookal ben je niet zo handig ;)
 
Kijk eens even of de dopjes nog op de accu zitten :+ ( als er al op zitten :Z ).
Het is mogelijk dat 1 cel naar de haaie is :( , hij gaat dan bij het laden borrelen, en dus ontstaat er gasvorming. :(
Als de dopjes dan niet los zijn gemaakt, wat altijd moet bij laden van een accu :o , kan het zijn dat er een uitgeklapt is :o |(

Groeten, Hans
 
Ik zit net ff te denken: ( Leermoment :) )
- volgende keer misschien buiten doen?
- Volgende keer zorgen dat de tank minder vol is?

Zo wordt ik wel pro :)
 
113106
 
Terug
Bovenaan Onderaan