Explosieve toename motorvriendelijke vangrails?

JorisK

MF veteraan
16 jan 2005
6.009
676
Bergen op Zoom
Is het mensen hier al opgevallen dat het aantal motorvriendelijke vangrails zo enorm toeneemt?

Ik rij redelijk wat kilometers op de nederlandse wegen en met name op de snelweg bij op- en afritten en in bochten op de snelweg zie ik ze tegenwoordig vaak!!

Wat voorbeeldjes:
- Afrit Schiedam A20 Gouda ri Hoek v Holland
- De gehele S bocht oprit A59 vanaf A29 richting Moerdijk
- De gehele S bocht afrit Vlaardingen bij de benelux
- Philip Morris bocht A17


Vorig jaar waren deze bochten allemaal nog niet voorzien van deze vangrails. Ook op stukken waar men de normale vangrails niet heeft vervangen en / of geen wegdekwerkzaamheden zijn uitgevoerd hebben ze de vangrails aangepast!
 
Laatst bewerkt:
Ja was mij ook al opgevallen dat in de regio Rijnmond veel van dit soort vangrails verbeterd zijn uitgevoerd.

Wel fijn idee.
 
Ga zo door zou ik zo zeggen! Net zolang totdat alles is vervangen! *O*

(natuurlijk wel zo snel mogelijk en niet met 5 - 10 jaar burcratisch gel*l) -O- :X
 
Laatst bewerkt:
Ring Groningen, komende uit de richting lewenborg richting A7, andere kant Ring Groningen, ook al.....overal waar hier in de buurt aan de weg gewerkt word komt motorvriendelijke vangrail... :) ze zijn goed bezig hier....
 
`k zal maar de eerste zijn, geen enkele vangrail is natuurlijk motor -vriendelijk- hé ;) Maar zeer goede zaak! Hier langs de A59 heb ik ze ook al gespot bij de op/afrit bij waalwijk, erg goed bezig

*gaat eens op de MAG site kijken, als die gasten goede dingen voor elkaar krijg wil ik daar wel lid van worden
 
klaverblad en op en afritten van de A7 en de A8 ook al ff nu.
maja kheb ze toch niet nodig :+ ill hope.

goede actie!!!
plof maar vol alles
 
Heeft iemand misschien een plaatje?
Ik rij 50.000+ per jaar (jaja, voornamelijk in het blik) maar heb er nog nooit een gezien....
 
Na wat gezeur met RWS is er met de hulp van de MAG ook motorvriendelijke geleiderails geplaats in Echt bij de brug over het Julianakanaal en laatst zag ik dat ze de smaak blijkbaar te pakken hebben want op de afrit Maasbracht hebben ze ondertussen ook onderplaten gemonteerd :}
Zijn 2 punten waar ik graag lekker plat doorheen ga :]
 
Heeft iemand misschien een plaatje?
Ik rij 50.000+ per jaar (jaja, voornamelijk in het blik) maar heb er nog nooit een gezien....

vangrail2.jpg


Zodat je er niet meer onderdoor schuift
 
:^ maar daar mag het ook wel, compleet nieuwe snelweg.
Dat zegt niks.. bij Echt hadden ze de brug verhoogd en daarom hadden ze een mooie kurketrekker aangeleg maar ondanks de feestelijke opening van het eerste stuk motorveilige geleiderail hadden ze het hier niet meteen meegenomen -O-
 
Hmmm A29/A59 heb ik nog niet gezien :)

Maarja ik kijk ook altijd door de bocht heen ipv. naar de vangrail anders ben ik hem straks gelijk aan het testen ;)

Maar van de zomer kunnen we de Philip Morris bocht dus eindelijk vol pakken :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan