export motor naar usa

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
15.081
10.974
nultwintig
heeft iemand daar info over?
afmelden bij de rdw, dat ken ik.

maar transport, kosten etc..

ik ga nog even uit van de oostkust, maar verder nog even geen info..(waar precies)
wie
weet
wat?
 
Moet je wel even wat meer info geven.

Voor export van eigen motor naar een kennis?
Of een Nigeriaanse prins die toevallig precies jouw soort motor zoekt, en ook nog via vreemde bank / Western Union wil betalen?
Klinkt even heel negatief, weet ik, maar kijk uit. O-)

Tips over hoe transport te regelen heb ik niet, maar dat komt vanzelf wel, vast wel MF'ers die hier ervaring mee hebben.
 
Er zijn wel bedrijven die dat voor je kunnen regelen en daar ook info over kunnen geven wat de transportkosten en regels in de
USA zijn wat betreft import.Als dat voor een koper is die in de USA woont dan moet die dat zelf regelen,kijk wat dat betreft
inderdaad goed uit dat het geen oplichter is.
 
mee eens,
voor zover ik er nu vanuit mag gaan is het een yank,

mijn eigen motor
verdere info volgt
 
Een ouwe Indian of Knuckle zijn wereldwijd gezocht en gewild, dus op zich is het niet vreemd dat een Yank zijn zoekveld verbreedt..
 
Ik had ooit een motor te koop staan ,krijg ik een berichtje uit Engeland of ik de motor naar de haven kon brengen
daar zou hij door een vriend van de koper meegenomen worden,de betaling zou hij dan daarna overmaken,ik zei
laten we het anders doen,maak dat geld aan je vriend over en die geeft het dan aan mij tijdens het ophalen,nou ik
heb er daarna niets meer van gehoord. 🥴
 
klein motor.jpg

deze...

maar idd eerst maar eens kijken hoe of wat...
 
Het is wel een motor die je of heel mooi vind,zo van die moet ik hebben of verschrikkelijk,niet echt een motor die je als potentiële
motor ziet om iemand voor op te lichten.
 
daarom,
ik wacht t af,
net een exportbedrijf gemaild die mij vorig jaar goed geholpen heeft met een poging een 4runner uit de usa te krijgen.

als die yank niet reageert..
weten we genoeg..
 
Dat lijkt mij geen motor waar dieven naar uitkijken.
Persoonlijk zou ik hem nog niet willen hebben als ik geld toe kreeg. :P
Dit hoef je niet negatief te interpreteren, ik bedoel dat alleen iemand zoiets wil hebben die er gelijke ideeën op nahoudt, en dat zijn er niet zoveel. Een dief kijkt eerder naar een gangbaar exemplaar, met een hoge waarde in geld uitgedrukt.
 
de mensen die hier op reageren zijn niet uit op je motor maar op je geld.
eigen ervaring, hoe verder je er in mee gaat hoe linker het wordt.
 
dan maar in onderdelen..

Zag dat de motor inmiddels ook in onderdelen aangeboden werd.
Best zonde eigenlijk, is best een grappig ding, al zou ik wel direct die vierkante koplamp eraf gooien en een ronde koplamp monteren, maar dat is mijn smaak. O-)
Smaken verschillen,vind die koplampen nog wel kunnen,maar zou die banden er af gooien en normale onder zetten. ;)
Verder is het best een grappig apparaat,zou nog maar eens goed nadenken of je die in onderdelen wil verkopen,grote kans
dat je dan met delen blijft zitten.
 
Tis wel het goede merk, en als de zit rechtop is.... vind hem eigenlijk wel mooi...
er zit wel een superbike stuur op..
dat dan weer wel,
met bedrading erdoor voor de knippers..
kan je wel aanpassen door dit aan te passen/ anders stuur, zonder knippers..

etc
 
Smaken verschillen,vind die koplampen nog wel kunnen,maar zou die banden er af gooien en normale onder zetten. ;)
Verder is het best een grappig apparaat,zou nog maar eens goed nadenken of je die in onderdelen wil verkopen,grote kans
dat je dan met delen blijft zitten.
je moet keuzes maken.
en ruimte
 
Ik vraag mij af of die Yank de motor wel door de keuring krijgt in verband met de emissie-eisen. Die zijn in de USA veel strenger dan hier. Zelfs onze strengste eis wordt daar niet geaccepteerd. In ieder geval naverbranding door verse lucht in de uitlaatpoort te injecteren (op mijn Amerikaanse BMW R65 het pulse air system) en zelfs afzuigen van de benzinedampen vanuit de benzinetank. Die moeten via een systeem bij het luchtfilter komen en dan mee verbrand worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan