export naar polen?

rebel1982

Die hard MF'er
3 jun 2012
851
7
temse
Hallo, ik zou via een collega(pool) mijn motor kunnen verkopen voor export. Voor alle duidelijkheid: geen internet en paypal enzo,kijken prijs overeenkomen en meepakken. Vraag me eigenlijk af waarom ze motors willen exporteren? Het leven is hier toch duurder dan ginderachter. Iemand ervaringen mee? Gaat over een dragstar van 2002.

En wie weet komen ze gewoon terug en jatten ze de motor. Kan me natuurlijk vergissen, een keer een scooter verkocht aan polen zonder gedoe.
grts
 
Misschien omdat het 2de hand aanbod daar te klein is waardoor de prijs hoger ligt dan bij ons?
 
Sommige modellen zijn hier goedkoper dan daar.
Andersom zijn sommige modellen daar weer goedkoper dan hier.

Heb veel poolse klanten, en ik heb er ook al eens naar gevraagd.
 
2de hands voertuigen uit landen zoals NL en DE hebben een goede reputatie in oostblok landen vanwege de relatief goede staat van onderhoud. Bij auto's komt dat vooral door de APK, bij motoren omdat jullie allemaal autistische poetsneuroten zijn. Dus.
 
Ik heb nu zelf 3 jaar in Polen gewoond en rond gereden en mij nieuwste motor daar gekocht.

Nederlandse & Duitse voertuigen zijn daar in trek omdat deze vaak goed onderhouden zijn. Ook is het (soms) qua papier werk makkelijker omdat de motor dan voor het eerst word ingeschreven.

Als je namelijk de papieren kwijt raakt moet je bij de vorige eigenaar langs voor de oude documentatie (is mij verteld door menig Pool)
 
Vergis je ook niet in de staat van de weg...

En Nederlandse motor ( of auto ) , heeft lang niet zoveel te leiden gehad als een Poolse...


Ah en ze wassen de auto's in de grote steden vaak niet niet vaak. Dat mag je namelijk niet in je eigen tuin of op je eigen oprit doen (Krakow en Wroclaw in elk geval niet). -O- . Krijg je lange wacht rijen bij de wasstraat van. Man daar word je niet goed van
 
Laatst bewerkt:
2de hands voertuigen uit landen zoals NL en DE hebben een goede reputatie in oostblok landen vanwege de relatief goede staat van onderhoud. Bij auto's komt dat vooral door de APK, bij motoren omdat jullie allemaal autistische poetsneuroten zijn. Dus.

he niet generaliseren hier he....
Mijn auto's of motoren hebben nog nooit een poetsdoekje gezien, alleen al ik niet meer door de ruiten van de auto kan kijken gaat ie een keer door de wasstraat
 
Een motorrijbewijs is op zichzelf al een verklaring dat er een steekje los zit. Wie gaat er anders op een motorblok met 2 wielen en een plastic bivakmuts tussen blinde koekblikbestuurders rijden.

he niet generaliseren hier he....
Mijn auto's of motoren hebben nog nooit een poetsdoekje gezien, alleen al ik niet meer door de ruiten van de auto kan kijken gaat ie een keer door de wasstraat

Daar heb je het al, tóch door die wasstraat heen met dat ding.
 
Ook eens mijn kawasaki 454ltd aan poolse mensen verkocht en ging allemaal keurig netjes,ze wilden alleen maar even de motor stationair horen lopen. Hebben er één maal omheen gelopen en binnen 5 minuten gekocht.Deze mensen gingen heel nederland door en kochten alle choppertjes op die rond de 700a 800 euro kosten.Toen ze bij mijn huis aan kwamen hadden ze nog 3 van deze motors in hun bus staan.Deze polen werkten in opdracht van motor winkels uit hun land, en hadden een winst marge van 2 tot 300 euro op eén motor.
 
Ook bij de lokale motorboer gevraagd voor een inruilafdankertje.
Had hij bijna niet. Zijn oude inruil motorfietsen werden vooral door poolse handelaren opgekocht.
Naar zijn mening ook nog voor een redelijk goede prijs.
Dus verkopen aan polen is wellicht interessant.
 
Ik heb ook 2 keer een oude motor aan een pool verkocht voor de export.
Ging allemaal zonder problemen.
De ene betaalde zelf al terwijl hij hem pas een paar weken later kwam ophalen, was bang dat ik hem anders in de tussentijd aan een ander zou verkopen.

Beide keren hadden ze bij ophalen al meerdere motoren bij zich die ze ook voor de export hadden gekocht en de hele lading ging dan in één keer naar Polen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan