expres aangereden bij stoplicht!

Curver

MF veteraan
7 nov 2003
1.521
0
Apeldoorn
:( :(


Rij ik net van mijn werk terug naar huis. Zoals gewoonlijk rij ik bij elk stoplicht tot vooraan tussen de auto's door. De voorste auto's staan al stil wanneer ik de auto rechtsvooraan passeer. Deze staat ook stil, nog een halve autolengte voor de stopstreep, dus ik zet de motor schuin voor z'n neus met zeker nog een meter er tussen.

Terwijl ik wacht op het groene licht (dat duurt daar wel enkele minuten), word mijn motor opeens opzij geduwd. Ik kan nog net op tijd van standbeen wisselen maar zit vervolgens wel met m'n been klem tussen motor en auto! :(

Dus ik schreeuwen naar een wat oudere bestuurder. Die maakt een gebaar dat ie me niet hoort. Auto blijft gewoon staan....

Dus ik gebaren die het midden hebben tussen achteruit en f*ck you. Nog steeds niets. Dit duurt voor mijn gevoel heel lang. Ik geef nog een paar klappen op de motorkap. Nog steeds niets.

Wanneer ik me uiteindelijk met flink wat sturen en steppen met 1 been uit mijn benarde positie heb gewurmd, is de auto nog steeds niet verplaatst. Ik geef nog een flinke beuk op de motorkap, waarna de man me uiteindelijk wel lijkt te begrijpen. "Ik ben niet degene die voordringt." schreeuwt ie door een kiertje van z'n raam.

Ik gebaar de man mee te komen, maar als ik met groen even verderop bij een tankstation stop, komt de auto me voorbijrijden.

Het enige wat ik heb is het kenteken, spierpijn in m'n enkel en geen zichtbare schade aan de motor (gelukkig). Ik vraag me dus af of het zin heeft aangifte te doen... maar grrrrrrrr wat een hufters, sommige automobilisten zeg! :(
 
Laatst bewerkt:
Zou er zeker melding van maken. Of de politie iets kan zonder getuigen is de vraag, maar zeker het proberen waard.
 
hopenlijk een flinke deuk in zn motorkap?

je hebt tock ook van die motorlaarzen met metalen neuzen, die zijn vast ook ideaal in dit soort situaties :P
 
Wat een mongool, :( ,ik zou het er bij laten,mits er geen schade aan je fiets en/of kleding is.
Want hij zou dan wel eens kunnenproberen evt deuken in motorkap op jou te verhalen ;) .
 
Aangifte toen!!!!
Weet niet of ik zo kalm zou kunnen blijven en er niet achteraan gaan, Niet dat dat goed is maar op het moment...

En wat een #$##@%$& die zouden ze zijn rijbewijs moeten afnemen.
 
Zo zeg, ik zou maar snel een boksbal opzoeken of iets dergelijks want na zo iets zou ik echt niet meer helder kunnen nadenken :/
 
Laatst bewerkt:
Wil die vent z'n handelswijze niet goedpraten, maar zo schuin voor z'n neus zetten kan voor sommigen (die de oorlog hebben meegemaakt) best wat provocerend overkomen.
 
:( :(


Rij ik net van mijn werk terug naar huis. Zoals gewoonlijk rij ik bij elk stoplicht tot vooraan tussen de auto's door. De voorste auto's staan al stil wanneer ik de auto rechtsvooraan passeer. Deze staat ook stil, nog een halve autolengte voor de stopstreep, dus ik zet de motor schuin voor z'n neus met zeker nog een meter er tussen.

Terwijl ik wacht op het groene licht (dat duurt daar wel enkele minuten), word mijn motor opeens opzij geduwd. Ik kan nog net op tijd van standbeen wisselen maar zit vervolgens wel met m'n been klem tussen motor en auto! :(

Dus ik schreeuwen naar een wat oudere bestuurder. Die maakt een gebaar dat ie me niet hoort. Auto blijft gewoon staan....

Dus ik gebaren die het midden hebben tussen achteruit en f*ck you. Nog steeds niets. Dit duurt voor mijn gevoel heel lang. Ik geef nog een paar klappen op de motorkap. Nog steeds niets.

Wanneer ik me uiteindelijk met flink wat sturen en steppen met 1 been uit mijn benarde positie heb gewurmd, is de auto nog steeds niet verplaatst. Ik geef nog een flinke beuk op de motorkap, waarna de man me uiteindelijk wel lijkt te begrijpen. "Ik ben niet degene die voordringt." schreeuwt ie door een kiertje van z'n raam.

Ik gebaar de man mee te komen, maar als ik met groen even verderop bij een tankstation stop, komt de auto me voorbijrijden.

Het enige wat ik heb is het kenteken, spierpijn in m'n enkel en geen zichtbare schade aan de motor (gelukkig). Ik vraag me dus af of het zin heeft aangifte te doen... maar grrrrrrrr wat een hufters, sommige automobilisten zeg! :(

Gewoon kuipwerk eropzetten waar wel schade opzit!!! en uitbuiten!
Teringleier moeten ze van z'n bed lichten en op dat cursusje sturen van 750 euro
 
Wil die vent z'n handelswijze niet goedpraten, maar zo schuin voor z'n neus zetten kan voor sommigen (die de oorlog hebben meegemaakt) best wat provocerend overkomen.

In de trend van"een mof op mijn gestolen fiets" :?
 
Dus je denkt dat hij het per ongeluk deed? Als het een oudere man was zou het best kunnen..

Ik heb vorige maand nog moeten uitwijken voor een man die echt heeeeeeeel graag eerder bij het volgende stoplicht wilde zijn dan ik. Ik denk dat hij zelf ook schok van zijn maneuvre, want hij reed bij het volgende stoplicht door rood..

Ik denk dat die oudere man best geschrokken is, en de volgende keer wel wat beter uit kijkt.
 
Dus je denkt dat hij het per ongeluk deed? Als het een oudere man was zou het best kunnen..

Ik heb vorige maand nog moeten uitwijken voor een man die echt heeeeeeeel graag eerder bij het volgende stoplicht wilde zijn dan ik. Ik denk dat hij zelf ook schok van zijn maneuvre, want hij reed bij het volgende stoplicht door rood..

Ik denk dat die oudere man best geschrokken is, en de volgende keer wel wat beter uit kijkt.

Geschrokken, aan het slapen lijkt me hier van toepassing
 
Dus je denkt dat hij het per ongeluk deed? Als het een oudere man was zou het best kunnen..

Ik heb vorige maand nog moeten uitwijken voor een man die echt heeeeeeeel graag eerder bij het volgende stoplicht wilde zijn dan ik. Ik denk dat hij zelf ook schok van zijn maneuvre, want hij reed bij het volgende stoplicht door rood..

Ik denk dat die oudere man best geschrokken is, en de volgende keer wel wat beter uit kijkt.

mensen die hun eigen rijvaardigheid en reflexen zo 'goed'... ahummm... onder controle hebben zijn 't niet waard in het dagelijkse verkeer te mogen... en zouden dus best hun rijbewijs voor eeuwig door de versnipperaar zien gaan.... heb al meer dan m'n part gekregen van ahum 'overbejaarde' chauffeurs'... 3x aangereden, 3x door een dergelijk exemplaar.
 
Inderdaad. Helemaal als die dan zegt "Ik ben niet degene die voordringt". Sommige mensen denken dat dit verboden is namelijk.

Heb zelf niet zo heel lang geleden zo iets meegemaakt. Deze automobilist dacht/denkt ook dat voordringen bij een stoplicht niet mag en vond het dus niet nodig mij ervoor te laten om mij vervolgens in de bocht af te snijden.


Als ze dus deze onzin uitkramen weet ik al hoelaat het is.
 
Je kan altijd aangifte doen..wie weet is de man oud en bijziend, dan kan je wachten op een ongeluk, en kunnen ze beter zijn papiertje afpakken.

En als ie het expres deed, mottie idd het nieuwe cursusje maar eens gaan volgen..
 
Ik heb een tijd geleden ongeveer bijna hetzelfde gehad met een of andere muts die d'r kar achteruit langzaam achteruit liet lopen toen ik achter haar voor het stoplicht stond,ik denk dat ze wel 2 meter achteruit rolde ik schreeuwen en toeteren,totaal geen reactie.
Ik was blij dat het net op tijd groen werd,en zij weer voorruit reed. :r |(
 
Inderdaad. Helemaal als die dan zegt "Ik ben niet degene die voordringt". Sommige mensen denken dat dit verboden is namelijk.

Heb zelf niet zo heel lang geleden zo iets meegemaakt. Deze automobilist dacht/denkt ook dat voordringen bij een stoplicht niet mag en vond het dus niet nodig mij ervoor te laten om mij vervolgens in de bocht af te snijden.


Als ze dus deze onzin uitkramen weet ik al hoelaat het is.

Bij een stoplicht mag het ook niet :)

Wil niet zeggen dat ik het niet doe! Hoort gewoon bij motorrijden
 
net gebeld, ze gaan me er nog over 'berichten'...
was niet echt duidelijk of ze er nou iets mee kunnen.

ach die man een deuk in z'n blik }) , ik vooralsnog geen deuk in m'n ego ;)
 
Bij een stoplicht mag het ook niet :)

Wil niet zeggen dat ik het niet doe! Hoort gewoon bij motorrijden

Ik heb begrepen dat het wel mag. Valt onder file rijden. Mits je geen regels overtreedt. Dus niet voorbij de stopstreep (wat bijvoorbeeld niet hoeft als het halverwege op groen springt), geen doorgetrokken streep overschrijden etc etc.

Dus het is best vaak mogelijk om voor te dringen zonder dat je fout zit. Vaak moet je helaas wel een regel overtreden.

Anyway... roepen dat het niet mag is dus incorrect, want vaak mag het dus wel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan