expres aangereden bij stoplicht!

Mag ik vragen waarom je je ergert? Ik vermoed dat je het niet netjes vindt dat iemand voor dringt. Op zich is dit in onze cultuur ook niet geaccepteerd.

Er zijn hiervoor m.i. twee reden aan te voeren:
1. Als ik moet wachten moet jij ook wachten.
2. Als jij voor dringt moet ik langer wachten

De eerste reden is kinderachtig eigenlijk wil jezelf ook niet wachten maar ja als jij moet wachten gun je het de ander ook niet dat die niet hoeft te wachten.
De tweede reden vindt ik wel plausible. Alleen de tweede regel is niet van toepassing in de situatie van het stoplicht. Immers een motorrijder is zo snel weg dat het de automobilist nauwlijks tijd kost. Daarbij kost het de automobilist veel meer tijd als alle motorijders niet naar voren reden. M.a.w. het scheeld je tijd als de motorrijder die anders voor je in de rij zou staan nu naar voren rijd.

Om deze reden rij ik wel tussen de file door op de A1 maar zet ik hem er vooraan niet tussen om op de carpool/wisselstrook te gaan rijden. Immers dit levert de automobilist alleen nadeel op en geen voordeel.

Uiteraard mag je dat vragen. Het is een andere reden dan die jij aanvoert. Wanneer ik ergens in de rij sta te wachten, maakt het me geen klap uit als motorrijders naar voren rijden. Ik maak echter wel vaak mee dat ze met een rotgang langs je rijden terwijl je dat niet verwacht.

In het geval dat ik vooraan sta met motor of koekblik en het licht springt eerder op groen dan de "filerijder" verwacht had, zijn er wederom motorrijders die je met een noodgang voorbij schieten.
 
Uiteraard mag je dat vragen. Het is een andere reden dan die jij aanvoert. Wanneer ik ergens in de rij sta te wachten, maakt het me geen klap uit als motorrijders naar voren rijden. Ik maak echter wel vaak mee dat ze met een rotgang langs je rijden terwijl je dat niet verwacht.

In het geval dat ik vooraan sta met motor of koekblik en het licht springt eerder op groen dan de "filerijder" verwacht had, zijn er wederom motorrijders die je met een noodgang voorbij schieten.

Ja, er zijn er bij die een te hoge snelheid aanhouden bij het naar voren rijden. Te langzaam heeft weer het risico dat je nog niet vooraan bent bij het op groen springen. Ik probeer het altijd in te schatten door te kijken of een andere strook die er voor langs rijdt net begint met rijden. Soms zit ik er wel eens naast. Dan zijn er twee optie 1. Gas er op voro het laatste stukje. Voel ik met niet happy bij maar optie 2 is niet altijd een aanrader namelijk halverwege invoegen. Het is namelijk maar de vraga of je die ruimte krijgt.

Hoe dan ook volgens mij is het niet gezegt dat de TS er met een rotgang voorbij is geknalt.
 
zo iemand begrijp het deel wat verbaal is niet 100% dus dan maar non-verbaal.
ff met de sleutel zijn autolak bekijken. zou een goede optie ijzn geweest

teringleijer!!
ook al sta je 'tussen' de autos ik merk steeds meer irritaties bij automobilisten door steeds een stapje naar voren te gaan en de motorrijder niet te kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan