expres aangereden bij stoplicht!

Je stelt de foute vraag; de juiste vraag is:
"Is er een wetsartikel waarin staat dat het niet mag?"

En het antwoord daarop is nee. En alles wat niet bij wet verboden is, is toegestaan.
 
Snap dan nog steeds niet hoe die knakker van een buurman daarbij komt, ondanks dat hij uit ervaring spreekt en uit een familie komt waar iedereen motor rijdt.
 
:? In de wet staat wat niet mag, en de rest mag wel.
Er staat bijv. in de wet dat je niet mag moorden. Maar er staat nergens dat je mensen mag laten leven.

En nu maar wachten tot de volgende zich meldt die concludeert dat 'mensen laten leven dus gedoogd wordt'. :+
 
Alle postings gelezen. Toch een afwijkende reactie.
Je zet je motor schuin voor die auto.
Dat is nu net de fout in mijn ogen. Je belet daardoor de automobilist in zijn vrijheid. M.a.w. je beperkt hem in zijn handelen.
Je zoekt de fout niet bij jezelf en die automobilist had natuurlijk nooit tegen je aan mogen rijden.
Dat is in feite de situatie.
Om die automobilist nu alle geestelijke en lichamelijke ziekten en ongemakken toe te wensen is niet fraai. Wat jij al zou willen doen, net als veel andere motards, is ook niet fraai, zoals dueken aanbrengen, spiegels vernielen enz. In feite deklasseren deze motorhelden zichzelf zodanig, dat je eigenlijk onwaardige verkeersdeelnemers zijn.
Je bent dan net zo hufterig bezig als de veroorzakende koekblikker.
Ik denk, dat je in een rechtszaak de wind stevig vanvoren zou krijgen.

__________________________________________________________________


En zo zag ik het al langer. :Y

Het heeft niets te maken met door de file rijden.....
Het heeft niets te maken met wel of niet gedoogd....
Pas toen TS vooraan stond heeft hij zichzelf wat minder sociaal opgesteld door zijn motor schuin voor de auto te parkeren.
Had hij recht ( dus tussen de 2 rijbanen in ) blijven staan;
Dan was
a; niemand geirriteerd geraakt
b; de TS sneller weg geweest bij het stoplicht

O-) O-)
 
Laatst bewerkt:
Sprak kort geleden me overbuurman die rijdt voor de politie is zo'n snelle rakker van een Volvo over de snelweg die altijd mooi voor de deur geparkeerd staat en volgens hem wordt het door de politie gedoogd maar voor de verzekering mag het weer niet.
Heb hier inderdaad verschillende verhalen over gelezen over wel / niet / gedoogd etc.

maar volgens hem als wij dus door de file rijden in normaal tempo wat ook wordt geleerd bij je theorie en een koekblik maakt een bijzonder verichting en rijdt jou onderuit of door de schrik rem jij jezelf onderuit wordt dit niet verhaald op de verzekering van het koekblik?! :o
Hij sprak uit ervaring wist hij te vertellen.

Zijn er mensen die dit soort situatie's hebben meegemaakt?


Agenten zijn soms net mensen :')
Die ervaring stamt zeker uit 1984 (toen mocht het niet, nu mag het wel) :Z
Dat van die bijzondere verrichting is ook BS, Valt me toch weer tegen dat iedereen zomaar alles van een agent aanneemt terwijl de wet iets heel anders schrijft...

/edit: is hij wel agent of doet ie popiejopie omdat ie "voor de politie rijd"? :z
 
Laatst bewerkt:
Ik rij zelf nu zo'n 15 jaar auto en zo'n 3 weken motor. Ik heb in die 3 weken al meer problemen met automobilisten gehad dan in die 15 jaar met motorrijders of andere automobilisten.

Ik ken dat gevoel, ik had het ook het eerste jaar dat ik motor reed, maar nu is het gevoel weg. Het lijkt sterker dat automobilisten beter zijn gaan rijden dus het zal toch ook aan mezelf hebben gelegen.

Eén van de dingen is dat een motor zich heel anders gedraagt in het verkeer dan een auto. Automobilisten zijn dat niet gewend en reageren daar anders op.

Simpel voorbeeld, ik had het idee dat veel automobilisten opzettelijk hun auto er op het laatste moment voorgooiden. Tot ik me realiseerde dat dat ook met verwachting van die automobilist te maken heeft. Die ziet een stukje verder een stoplicht op groen gaan, weet uit ervaring dat hij nog tijd zat heeft om de weg op te rijden. En dan blijkt er opeens een motorrijder te zijn die fors harder optrekt dan wat hij is gewend.

Natuurlijk, dat is een inschattingsfout van die automobilist, maar het is geen opzettelijke "aanslag" zoals dat in eerste instantie wel op je overkomt. Daar zelf iets meer op anticiperen en je rijstijl zodanig aanpassen dat je beter opvalt (dat is vooral plaats op de weg) leidt tot een situatie dat je je veel minder "bedreigd" voelt in het verkeer.

Er blijven idioten over die het wel opzettelijk doen, maar in mijn eerste jaar op de motor dacht ik die dagelijks tegen te komen, terwijl ik ze in de jaren erna op de vingers van één hand kan tellen.
 
:( :(


Rij ik net van mijn werk terug naar huis. Zoals gewoonlijk rij ik bij elk stoplicht tot vooraan tussen de auto's door. De voorste auto's staan al stil wanneer ik de auto rechtsvooraan passeer. Deze staat ook stil, nog een halve autolengte voor de stopstreep, dus ik zet de motor schuin voor z'n neus met zeker nog een meter er tussen.

Terwijl ik wacht op het groene licht (dat duurt daar wel enkele minuten), word mijn motor opeens opzij geduwd. Ik kan nog net op tijd van standbeen wisselen maar zit vervolgens wel met m'n been klem tussen motor en auto! :(

Dus ik schreeuwen naar een wat oudere bestuurder. Die maakt een gebaar dat ie me niet hoort. Auto blijft gewoon staan....

Dus ik gebaren die het midden hebben tussen achteruit en f*ck you. Nog steeds niets. Dit duurt voor mijn gevoel heel lang. Ik geef nog een paar klappen op de motorkap. Nog steeds niets.

Wanneer ik me uiteindelijk met flink wat sturen en steppen met 1 been uit mijn benarde positie heb gewurmd, is de auto nog steeds niet verplaatst. Ik geef nog een flinke beuk op de motorkap, waarna de man me uiteindelijk wel lijkt te begrijpen. "Ik ben niet degene die voordringt." schreeuwt ie door een kiertje van z'n raam.

Ik gebaar de man mee te komen, maar als ik met groen even verderop bij een tankstation stop, komt de auto me voorbijrijden.

Het enige wat ik heb is het kenteken, spierpijn in m'n enkel en geen zichtbare schade aan de motor (gelukkig). Ik vraag me dus af of het zin heeft aangifte te doen... maar grrrrrrrr wat een hufters, sommige automobilisten zeg! :(

Daarvoor heb je dus motorhandschoenen met protectie....

Beide ogen dicht timmeren, roggel op z'n voorhoofd, deuk in de motorkap en wegscheuren.
Opzouten gek, kut volk.
 
Verzekering zal natuurlijk alles eraan doen om maar niet te hoeven uit te betalen.

utfs

er zijn op mf meerdere verhalen te vinden waaruit blijkt dat de motorist in het gelijk wordt gesteld (de overige spelregels in acht nemende...)
 
Ik weet het niet hoor, maar dit zou bij mij niet zo eindigen.
Denk dat het op een scene bij stoplicht zou uitlopen.
Bij mij waarschijnlijk ook, maar dan een heel andere scene dan jij voor ogen hebt O-)

Ik zou het waarschijnlijk 'op zn Baksteens' oplossen (naar aanleiding van een post een tijd geleden door Baksteen, in het Politieverhalen topic). Gewoon motor op de standaard, rustig helm af en handschoentjes uit, en heeeeeel rustig aan de oude heer gaan uitleggen dat wat je doet toch echt mag. En dan vooral heel rustig blijven! Erg leuk om te zien hoe zo iemand dan steeds roder en kwader wordt... Vooral als ze er achter ongeduldig beginnen te toeteren. Geloof me: hij doet het NOOIT meer! :+
 
@ TDMJa of het is een echte gek die je motor dan omver rijdt, Riskante oplossing.

En over het gedogen zal ik maar niet meer zeggen dat zowel vriendin als ik inmiddels een keer zijn aangereden in de file en dat in beide gevallen er absoluut geen discussie was over wiens schuld het was. Ik had weinig schade maar de BMW van vriendin was TL daar zij over de kop sloeg. Beide keren werd de schade keurig vergoed.
 
Laatst bewerkt:
Maar RAW81 heeft wel gelijk wat betreft de verzekering. Dus zonder een rechtszaak tegen je eigen verzekering zul je waarschijnlijk geen cent van ze krijgen.

Daarom een camera. Als er opzet in het spel is, dan is dat op de camera wel te zien. En dan kiest de verzekering waarschijnlijk wel eieren voor z'n geld.
 
Laatst bewerkt:
de oplossing van tdmprutser is een hele goede. respect voor iedereen die dat zo kan. Zou het in ieder geval wel proberen, weet alleen niet of ik rustig kan blijven.

Waarom een riskante oplossing? Je staat zelf naast de auto dus gewond zul je niet raken. Ja hij rijdt misschien over je brommer heen, maar daar was hij toch al mee bezig. Bovendien heeft hij zeker schade en is de kans dat je getuigen hebt heel groot. Je aantoonbaarheid is dus geen probleem. (als je helemaal alleen bent is het misschien wel aan te raden om weg te wezen).

Als de automobilist daadwerkelijk over je motor heen rijdt als je hem aanspreekt heeft ie een probleem dat van een heel ander kaliber is.
 
Sprak kort geleden me overbuurman die rijdt voor de politie is zo'n snelle rakker van een Volvo over de snelweg die altijd mooi voor de deur geparkeerd staat en volgens hem wordt het door de politie gedoogd maar voor de verzekering mag het weer niet.
Heb hier inderdaad verschillende verhalen over gelezen over wel / niet / gedoogd etc.

maar volgens hem als wij dus door de file rijden in normaal tempo wat ook wordt geleerd bij je theorie en een koekblik maakt een bijzonder verichting en rijdt jou onderuit of door de schrik rem jij jezelf onderuit wordt dit niet verhaald op de verzekering van het koekblik?! :o
Hij sprak uit ervaring wist hij te vertellen.

Zijn er mensen die dit soort situatie's hebben meegemaakt?

Jammer dat zo'n agent er zo zelf naast kan zitten maar ach als zelf Ome Koos het niet weet..

Sluit me aan bij Gilles en ik zet er een kratje bier op.
 
De oplossing van tdmprutser werkt als je uiterlijk enigszins charismatisch is. Dat is bij mij niet het geval. Ik ben 41, maar ik zie er een stuk jonger uit. Dat levert me helaas al een achterstand op. Dat ik dan ook nog best opvliegend kan zijn, helpt ook niet echt :).

Maar goed, ik zat er wel aan te denken om mijn motor neer te zetten en eens even met die kerel te praten. Maar ik weet uit ervaring dat dat soort mensen zich onschendbaar voelen zo lang ze in hun auto zitten. Dus zo lang ik hem niet uit zijn auto trek zal hij toch niet luisteren.

Misschien dat ik het eens probeer als ik wat meer tijd heb (moest om 9:45 al op een vergadering zijn, en door het weer was ik al 10 minuten te laat :)).
 
Waarom een riskante oplossing? Je staat zelf naast de auto dus gewond zul je niet raken.

Naja, in mijn geval: ik weeg 61kg. Als er een beer van een kerel uit die auto stapt om eens even 'nader kennis met me te maken', dan moet ik er gelijk op slaan. Een tweede kans krijg ik meestal niet. Dus ben ik niet zo erg geneigd om dingen op de spits te drijven. Als ik als eerste ga slaan, dan heb ik het gedaan. Als ik niet als eerst ga slaan, dan delf ik het onderspit.

Ik schreef al dat ik nogal opvliegend kan zijn, maar het heeft me zelden iets goeds gebracht.

Maar goed, iedereen is anders, voor andere mensen zal het wel wat makkelijker zijn.
 
Laatst bewerkt:
Sprak kort geleden me overbuurman die rijdt voor de politie is zo'n snelle rakker van een Volvo over de snelweg die altijd mooi voor de deur geparkeerd staat en volgens hem wordt het door de politie gedoogd maar voor de verzekering mag het weer niet.
Heb hier inderdaad verschillende verhalen over gelezen over wel / niet / gedoogd etc.

maar volgens hem als wij dus door de file rijden in normaal tempo wat ook wordt geleerd bij je theorie en een koekblik maakt een bijzonder verichting en rijdt jou onderuit of door de schrik rem jij jezelf onderuit wordt dit niet verhaald op de verzekering van het koekblik?! :o
Hij sprak uit ervaring wist hij te vertellen.



Zijn er mensen die dit soort situatie's hebben meegemaakt?

Wat een gelul, ik ben ooit door een koekblik op de snelweg van de motor gereden omdat hij van links naar recht ging.(Waar ik dus net reed) ;(

Ik onderuit zijn verzekering betalen,...zou even lekker worden zeg! |(
 
Laatst bewerkt:
@retepv: je had toch al gezien dat het een man "op leeftijd" was en geen beer van een vent in de kracht van zijn leven. Lijkt me dat dat wel mee speelt in je overweging.

Enne: Met een goed verhaal (lees spanning ende sensatie) maakt het geen fluit uit hoe laat je die vergadering binnen stapt. Jouw verhaal is namelijk veel leuker om te horen dan die saaie presentaties
 
Terug
Bovenaan Onderaan