Externe brandstofpomp voor injectie

BenjaminDG

MF veteraan
3 okt 2009
2.896
0
Beveren
Beste

Iemand een idee waar ik een kleine externe brandstofpomp kan halen voor injectoren?

Bij de meeste motoren zit dit in de brandstoftank en van auto's is nogal groot.

Druk zal rond de 3 bar moeten zitten.

Groeten,
Benjamin
 
Opzich wel maar mijn benzinetank zal eigenbouw worden daarom dat het misschien makkelijk leek om deze extern te maken (kwa plaatsing ofzo).

Als ik ze toch in de tank bouw, best op het laagste punt monteren?

Zoek een zo klein mogelijke want ik heb al een brandstofpomp voor mijn carburateurs.
 
Beetje, injectoren gaan dienen voor elektrische powerjets.

Proberen wanneer de luchtfilterkast op druk komt om te kijken of dit beter presteerd dan alleen de vlotterkamer ontluchting op druk laten komen.

Maar het injectiehuis van een r6/r1 heeft vanaf bepaalde bouwjaren variabele klelken, dus kan ik die stappenmotor en opbouw ook gebruiken.

Kost minder dan een echte stappenmotor gaan halen met sturing.

Martell: motorsloop heeft precies alleen pompen voor carburateurs?
 
Laatst bewerkt:
Hallodan,

Die pompjes zijn niet zo moeilijk te vinden. Deautosport biedt uitkomst als het gaat om injectie aftermarket delen.

Welkom bij Biesheuvel Autosport deze bijvoorbeeld

Ik heb ook zo'n in-line pompje. Veel eenvoudiger in te bouwen of weg te werken dan zo'n ding in je tank.
Die variabele inlaat kelken zie ik alleen niet zo zitten.... Met wat voor ECU ga je die aansturen?

Later, Loek
 
Bedankt voor de link maar ga eerst eens wachten wat de afmetingen zijn van een gsx-r1000 k1 pomp.

Zo' uitwendige type auto is ook nog een optie.

Kelken wil ik aansturen aan de hand van de toerentallen.

Zal met veel proberen wel worden maar ja.

Heb een 2dehands testbank gevonden die ik binnenkort eens ga bekijken.
 
Dat gaat vast enorm goed werken in combinatie met je zelf verzaagde en verlaste frame, je afgevijlde versnellingsbak, opgelaste nokkenassen, de zelfbedachte omgedraaide koeling, lichtere drijfstangen en alle andere onzin die uit je frietzak stroomt. Hou nou eens op met het techniek gedeelte te verzieken met al je nonsens man!

Leer eerst rijden. Een motor is net zo snel als z'n bestuurder.
 
Ga het proberen om continue variabel te maken.

Dus lange kelken bij lage toeren en korte kelke bij hoge toeren.

Maximale lengte bij 4-5000 toeren en de korste op toerental bij het meeste vermogen.

Zowiezo kan ik de kelken van de yamaha niet gebruiken wegens de afmetingen.
 
Ga het proberen om continue variabel te maken.

Dus lange kelken bij lage toeren en korte kelke bij hoge toeren.

Maximale lengte bij 4-5000 toeren en de korste op toerental bij het meeste vermogen.

Zowiezo kan ik de kelken van de yamaha niet gebruiken wegens de afmetingen.
Vandaar dat je daarom een topic hebt geopend om ze te kopen :')
 
Het hele injectiehuis + de stappenmotor.

Denk niet dat ik de kelken kan gebruiken want de vorm van mijn luchtfilterkast laat maar een maximale verlenging van 5-6cm mogelijk.

Zie wel , als ze niet passen gaan ze de verkoop in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan