Extra led lampje op de motorfiets plaatsen werking pinkers

Guy5712

MF'er
10 nov 2016
114
4
Tessenderlo
Motor Honda NC 750 x model 2021
Ik wil graag ergens een klein ledlampje plaatsen zodat het mij beter opvalt, dat ik tijdig mijn pinkers afzet.
Het gebeurt al eens dat ik het te laat opmerk dat ik ze nog heb aanstaan en ben op zoek naar een oplossing.
Alle info hieromtrent welkom
 
Er zit toch gewoon een verklikkerlampje op het dashboard? Anders moet je misschien eens aan zo'n chinees ding denken wat geluid maakt, zoals je in de auto meestal hebt. Het makkelijkste is natuurlijk jezelf aanleren de knippers na gebruik af te zetten of wat vaker je ogen op de cockpit te richten.
 
  • Leuk
Waarderingen: D.D
Praktisch gezien kan je "gewoon" de twee draadjes aftakken van je knipperlicht en die verbinden naar een ledje. Moet je alleen nog bepalen waar je ergens dat ledje wilt plaatsen.

Er zijn ook wel aftermarket (universele) systemen op de markt die je knipperlicht automatisch uitschakelen na een bepaalde tijd.
 
ik heb voor jou de oplossing .heb zelf nog te koop een mult flasher relay voor 20 euro
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    183,5 KB · Weergaven: 18
Yamaha heeft dat een tijdje gehad inderdaad.
Er bestaat ook een aftermarket dingetje welke dat (en meer) kan: Kisan SignalMinder
Er zijn wel meer merken die het hadden, of wellicht op sommige modellen nog steeds. Honda heeft ook modellen gehad die het hadden, maar deze NX750 blijkbaar niet. Het apparaatje wat jij linkt vind ik erg aan de prijs, zou eerder een verklikker in serie zetten met het lampje op het dashboard.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Er zijn wel meer merken die het hadden, of wellicht op sommige modellen nog steeds. Honda heeft ook modellen gehad die het hadden, maar deze NX750 blijkbaar niet. Het apparaatje wat jij linkt vind ik erg aan de prijs, zou eerder een verklikker in serie zetten met het lampje op het dashboard.
Klopt, zit op de duurdere Honda modellen, Crosstourer, Africa Twin, Goldwing. In de fora van die modellen zie je dan weer (sporadisch) berichten verschijnen hoe je die functie kunt verwijderen want ze doen het anders dat de rijder zelf zou doen _O-
 
Piepertje aan je knipperlichten is vrij irritant als je voor een verkeerslicht staat te wachten. Niet alleen voor jezelf...... Beste kun je hem dan ook combineren met je koppelingshendel. Als je de koppeling intrekt houdt het gepiep op. In mijn begin periode heb ik zo'n ding wel even gehad maar was er al heel snel van genezen. Automatische knipperlichten was ik ook niet echt van onder de indruk. Die blijven vaak veel te lang knipperen. Ooit gehad op een XJ900F. Dus inderdaad in je eigen systeem programmeren dat je die dingen zelf uitzet en dat heeft tot gevolg dat je vaak nog eens extra drukt. Beter dan te lang aan laten en dan plat gereden worden door iemand die denkt dat je gaat afslaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan