Extra led lampje op de motorfiets plaatsen werking pinkers

Guy5712

MF'er
10 nov 2016
114
4
Tessenderlo
Motor Honda NC 750 x model 2021
Ik wil graag ergens een klein ledlampje plaatsen zodat het mij beter opvalt, dat ik tijdig mijn pinkers afzet.
Het gebeurt al eens dat ik het te laat opmerk dat ik ze nog heb aanstaan en ben op zoek naar een oplossing.
Alle info hieromtrent welkom
 
Eensch, zo'n heldere LED is net zo irritant als een pieper. Kan ook je aandacht erg afleiden, je ogen trekken er als het ware naar toe. Tot nu toe heb ik niets beters kunnen bedenken dan er een gewoonte van te maken. Maar als je ziet hoeveel brommers en motoren al knipperend door de wijken rijden is er nog een schone taak voor fabrikanten weg gelegd. Helaas heeft een motor niet zo'n uitgesproken stuurbeweging als een auto. Dan is het een stuk gemakkelijk om te detecteren dat je klaar bent met je bocht. Dat was ook het probleem met die automatische knipperlichten. Die hebben geen idee of je de bocht al door bent, ze geven alleen een vooraf ingesteld aantal knippers af. Soms ook nog snelheidsafhankelijk. Sta je stil dan blijf hij knipperen maar zodra je weer in beweging bent loopt de timer af. Geen perfect systeem. Alleen als GPS standaard wordt (Automatisch snelheidsregeling.....) dan 'weet' het systeem of je de bocht door bent. Tot die tijd moeten we het zelf doen. Het is al weer heel wat jaren geleden dat ik hier een probleem in zag. Geeft al aan dat het went. Uiteindelijk. En bij degenen die het blijven vergeten is Darwin van toepassing....
 
Bij mijn vorige motor, een Ducati Hyperstrada 939, gingen volgens het boekje de richtingaanwijzers na 400 meter uit. Ik heb het 1 keer getest, duurt best lang. Niks voor in de stad, meer om te voorkomen dat je er kilometers mee doorrijdt.
 
Bedankt iederéén voor jullie reactie, nee ik ben niet nieuw in de motor wereld, bijna 40 jaar met de motorfiets, maar wel met ééntje waar de pinkers na enkele seconder, meters automatisch uitviel (BMW) en nu heb ik een andere motor, en ja als je wat gewoon bent he, dan vergeet je al zaken...en daarom deze oproep ....
 
Bedankt iederéén voor jullie reactie, nee ik ben niet nieuw in de motor wereld, bijna 40 jaar met de motorfiets, maar wel met ééntje waar de pinkers na enkele seconder, meters automatisch uitviel (BMW) en nu heb ik een andere motor, en ja als je wat gewoon bent he, dan vergeet je al zaken...en daarom deze oproep ....
Wennen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan