extra rempomp plaatsen

-Z-ander

MF veteraan
22 dec 2003
2.673
0
Terneuzen
Hallo iedereen,

Ik wil op mijn suzuki DRZ graag een extra rempomp plaatsen op het stuur zodat de achterrem zowel te voet als met de hand te bedienen is.

Nu vraag ik mij af of ik gewoon een rempomp van bv een scooter oid kan gebruiken, en een lange remleiding gebruiken welke ik ook op de achterremklauw bevestig, dus een dubbele banjobout er in steken en de extra leiding er tussen zetten.

Kan dit of krijg ik dan problemen met de voet-bediende rempomp? heb ook wel eens gehoord dat er een draadbus ipv de aansluiting van het ori. remvloeistof reservoir van de voetrem-pomp werd geplaatst en hier de extra leiding op aansluiten.

Ook is het misschien handig te weten wat voor een rempomp diameter geschikt is.

Thnx, Sander
 
Als je iets wil proberen zal je toch uitkomen op het systeem dat Moto Guzy en andere grote cruisers gebruiken bij een integraal remsysteem. Dus twee gescheiden remsystemen in 1 klauw.

Bij twee banjo's op één aansluiting pomp je met de éne handel het andere reservoir vol.
true, maaaaar je last heel simpel een busje met schroefdraad op de uitgang voor het reservoir en DAN werkt het wel.. heb je het topic uberhaupt wel gelezen of ben je maar gewoon gaan tikken?
 
@Jaap43: veel ervaring met stuntremmen?
@-Z-ander: ik dacht al dat ik ergens onder m'n favorieten een linkje had staan, die hebben zelfs een kant en klare kit voor de DRZ. zie site
de voetrempom is mooi spul, maar als het aan laat passen zoals ik het verteld heb, werkt het hetzelfde EN kun je een betere handrempomp kiezen. want degene die bijgeleverd wordt is matig.
 
Als je iets wil proberen zal je toch uitkomen op het systeem dat Moto Guzy en andere grote cruisers gebruiken bij een integraal remsysteem. Dus twee gescheiden remsystemen in 1 klauw.

Bij twee banjo's op één aansluiting pomp je met de éne handel het andere reservoir vol.

Nou mijn MZ heeft een simpel 4 zuiger klauwtje met enkele aansluiting, dubbel bediend.

Nou is een MZ natuurlijk ook uitzonderlijk hightech :+
 
@Jaap43: veel ervaring met stuntremmen?
@-Z-ander: ik dacht al dat ik ergens onder m'n favorieten een linkje had staan, die hebben zelfs een kant en klare kit voor de DRZ. zie site

Thnx, is mooi spul, zow'n systeem wil ik ook wel hebben. Zie alleen dat dat me 250 dollars ex verzenden zal gaan kosten.

Weet iemand waar ze die magura rempompen verkopen en tegen welke prijs?
 
Terug
Bovenaan Onderaan