Extra schakels tussen ketting,kan dat?

Rich@rd

Die hard MF'er
29 apr 2003
595
7
Ik ben bezig een andere a.brug in me motor(GSX600F '91)te bouwen.
Alleen nu is de ketting te kort.
Kan je extra schakels(zonder problemen te krijgen)tussen je gesloten ketting zetten?
Oudere ketting en dan nieuwe schakels. :?

En hoe kan ik zien wat voor ketting er nu op me motor zit.
Zit een DID 50 VM ketting op.(530)
 
Laatst bewerkt:
Kan wel. Alleen als het een oude ketting is, is deze opgerekt. Als je er dan nieuwe schakels tussenzet die niet gerekt zijn, dan zal dat de levensduur van je tandwielen niet bevorderen. Opgerekte ketting is namelijk ingelopen op je tandwielen.
 
Kan wel. Alleen als het een oude ketting is, is deze opgerekt. Als je er dan nieuwe schakels tussenzet die niet gerekt zijn, dan zal dat de levensduur van je tandwielen niet bevorderen. Opgerekte ketting is namelijk ingelopen op je tandwielen.
Ik heb geen idee hoelang de ketting er al opzit maar op zich ziet ie er nog prima uit en ook de tandwielen.
 
Ik zou er gewoon een nieuw ketting(aantal schakels zelf samengesteld)-tandwiel setje opgooien.

Dat zou ik kunnen doen ja maar weet nog niet zeker of alles van deze a.brug goed past en om dan alles nieuw te kopen met de kans dat het niet past vind ik een beetje zonde van me geld.
 
je kunt tussenschakels kopen. als de ketting er nog goed uitziet, is het een optie, maar een koppelschakel kost 5 euro, dus echt goedkoop is het niet. misschien heeft je dealer nog een stukje liggen.
 
Anders ff kijken hoever je hem van het achtertandwiel af kan trekken,dan kun je een grove indicatie maken hoever ie uitgerekt is.

Omdat de ketting te kort is krijg ik em nu niet op het a.tandwiel,maar het ziet er nog goed uit.
Daarom wil ik het proberen met een paar nieuwe schakels ertussen,moet allen nog zien uit te vissen wat voor ketting erop ligt.
 
Ik heb denk ik iets van 6 schakels nodig om de goede lengte te verkrijgen.
Heb een DID 50 VM ketting erop zitten.
Zou een motorzaak dat verkopen zo een klein stukje?
 
Ik ben bezig een andere a.brug in me motor(GSX600F '91)te bouwen.
Alleen nu is de ketting te kort.
Kan je extra schakels(zonder problemen te krijgen)tussen je gesloten ketting zetten?
Oudere ketting en dan nieuwe schakels. :?

En hoe kan ik zien wat voor ketting er nu op me motor zit.
Zit een DID 50 VM ketting op.

Ik heb niet het idee dat je ketting te kort is.
Volgens mij is je achterbrug te lang.... O-)

Ik zou gaan voor een volledig nieuwe ketting. Kost wel een paar centen maar veiligheid boven alles. Je hebt maar een linkerbeen.
suc6
 
Ik heb niet het idee dat je ketting te kort is.
Volgens mij is je achterbrug te lang.... O-)
Dat klopt ja die is telang :+
Ik zou gaan voor een volledig nieuwe ketting. Kost wel een paar centen maar veiligheid boven alles. Je hebt maar een linkerbeen.
suc6
Dat is wel zo maar ik wil eerst weten of alles wel past voordat ik een nieuwe ketting ga kopen.Ik heb helaas geen geldboom in de tuin staan :z
Sterker nog ik heb nieteens een tuin :P
 
niet :?
goh moet je toch eens zon boompje planten joh, dat scheelt echt een hele hoop.

maarre heb jij zon glimmende achterbrug gemonteerd dan _O-

ik denk eerlijk gezegd dat je ketting vast en zeker wel per meter kan kopen op sommige plekken, maar ik heb er nog nooit van gehoord.
als het alleen om te testen is, dan kun je net zo goed een gebruikte ketting erop gooien van een sloop voor 25 euro.

ik heb trouwens wel eens 6 stukjes bij een dealer zien liggen los. dus gewoon bellen met de dealers.

ik heb nog wel 4 schakels van een 530 ketting liggen dacht ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan