extra tankdop op benzine tank of andere tank

Rubbere Ronnie

MF veteraan
28 jan 2004
4.754
35
in de buurt van Enschede
Ik wil op mijn benzinetank een 2e tankdop(puur uiterlijk).
en nu dacht ik heel slim een 2e tank te kopen daar de dopaansluiting uit te laten snijden(slijpen) of weet ik wat en deze in mijn eigen tank te laten lassen.
Helaas zijn de benzinetankjes(wildstar) nogal aan de dure kant, dus ik vroeg me af of er niet een andere manier is.
Het hoeft absoluut niet functioneel te zijn, als het er maar hetzelfde uitziet als de originele.

Mijn andere idee was om de complete tank te vervangen voor een andere, en nu vroeg ik me af of er ook custom tank bouwers zijn in nederland of hier op het forum.
Gezien het stretchen en verbreden al duur genoeg is, en dan nog de dop erop laten zetten is het mischien wel net zo duur om een compleet andere tank te laten bouwen.
Deze is dan meteen helemaal naar mijn smaak.

ik hoor graag advies hier. :}

ps ik heb al eens gezocht naar een juiste soort tank wat ik mooi vind:
afbeelding speciale benzine tank gezocht(moeilijk)
 
Je wilt dus dat het lijkt alsof je 2 tankdoppen hebt. Pak een tube lijm en plak die 2e dop ergens vast? Ik kan me hier niet zo'n goede voorstelling van maken, wat je er mooi aan vindt. Maar dat is mijn mening ;)
 
als je toch gaat slijpen in de tank, dan kun je toch ook 2 doppen van een andere tank/model gebruiken die wat minder prijzig zijn.
mocht het zo zijn dat ik een andere tank laat maken dan heb ik wel al een andere tankdop gevonden.
Dit word er dan 1 die wegvalt in de tank en die je mee kan spuiten, dan zie je er bijna niets meer van.
Maar heb een adres gevonden die de tank kan maken die ik zou willen maar dat kost me circa 800 euro.
Ik heb ook niet het idee dat ik veel goedkoper komt te zitten ergens anders.
We spreken natuurlijk niet over 1 dag werk, maar het blijft een hoop geld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan