Extra werk om bij de bougies en luchtfilter te komen (TA650)

BobbyHill

MF'er
19 jan 2017
107
15
Baarn
Hallo allemaal,

Ik ga mijn alpje naar de dealer brengen voor:

- Spannen van de ketting
- Olie en filter verversen
- Vervangen koplampje (is stuk)

Ik overweeg ook de bougies en luchtfilter preventief te laten vervangen. Nou vraag ik mij af wat de extra kosten zullen zijn voor wat betreft het arbeidsloon. ofwel; hoeveel tijd kost het om bij beide onderdelen te komen?

(Ik weet het. Je kan beter zelf gereedschap kopen en het zelf doen maar ik heb twee linkerhanden)
 
Waarom stel je die vraag niet aan jouw dealer, die kan daar namelijk het best antwoord op geven.
:^

Maar bij dit model geen wereldklus. Standaard.
Waarom stel je die vraag niet aan jouw dealer, die kan daar namelijk het best antwoord op geven.

Mijn advies is dat je je onderdelen gewoon op leeftijd of kilometerage vervangt, zoals het boek voorschrijft.

De extra tijd zal (denk ik) c.a en uur zijn.


Ik ben bij de dealer geweest en de extra handelingen om bij de bougies en luchtfilter te komen kosten 2,5 uur extra a 60 euro.

Aangezien ik volgend jaar weer een grote beurt laat doen wil ik dit bewaren tot volgend jaar.
Ik wil aan het einde van dit jaar nog een weekje weg en alle toeval uitsluiten. ik kan de twee achterste bougies eventueel zelf doen. Voegt het iets toe/kan het kwaad als ik voor dat laatste reisje alleen de achterste 2 vervang? De bougies zijn op dit moment 4dkm over de werkplaatshandboek kilometers.
 
(Ik weet het. Je kan beter zelf gereedschap kopen en het zelf doen maar ik heb twee linkerhanden)

Tip:

Begin eens met iets heel kleins, zoals olie + filter verversen. Vaak ben je te bang en kun je uiteindelijk veel meer dan dat je ooit gedacht hebt. Ik spreek uit ervaring.

* Zoek uit welke olie je nodig hebt en welk filter.
* Bekijk eens wat howto's op YouTube of andere bronnen op het internet.
* Zorg voor het juiste gereedschap.
 
Terug
Bovenaan Onderaan