Extra zekeringen onder zadel Goldwing 2018+

Athome

MF veteraan
11 nov 2011
5.531
181
Zwolle
Onder het zadel van mijn Crosstourer had ik een extra zekerhouder voor maximaal 6 zekeringen gemonteerd. 4 daarvan waren in gebruik.
De zekerhouder had gemonteerd om wat orde in de chaos te brengen en een beter overzicht te hebben als er zekeringen kapot zouden zijn.

Onder de zadel van de Goldwing 2018+ is maar heel weinig ruimte. De tank zit namelijk al onder het zadel. Het zadel hangt er ongeveer 1-2 cm boven de tank. De zekeringhouder die ik onder het zadel van de crosstourer had zitten, past niet onder het zadel van de Goldwing

Daarnaast is het zadel zonder gereedschap (imbus 6mm) niet te verwijderen. Wat dus lastiger is al er een zekering kapot is.

Nu kwam ik in het verleden ooit eens dit product tegen: De PDM60. Dit product lijkt in Europa en zeker in Nederland niet te koop te zijn. Sowieso is dit product vrij lastig te verkrijgen.

De opvolger en nog wat duurder is de Amplink. Ook deze is lastig te verkrijgen.

Voordelen van dit soort systemen:
- Compact
- Regenwaterdicht
- Geen fysieke zekeringen.

Nadelen:
- Duur
- Lastig te verkrijgen.

Nu is mijn vraag:

Ken iemand beter verkrijgbare alternatieven?

Compact is wel handig. Omdat de ruimte echt maar beperkt is.

Regenwaterdicht is bijna een must. Er komt veel makkelijker regenwater onder het zadel van de Goldwing dan van de Crosstourer. Als het zadel verwijderd is, zie je op diverse plekken gewoon de straat of de achterbug van de motor.

Geen fysieke zekeringen is niet een must maar wel handig. Ten eerste omdat het zadel lastiger te verwijderen is. Ten tweede omdat bij fysieke zekeringen meer ruimte nodig bent omdat je eventueel de zekering moet kunnen vervangen. En ruimte is al krap

Iets als dit kan ik waarschijnlijk nog wel kwijt. Maar dan houdt het wel op. Dit is gewoon spotgoedkoop vergeleken met een PDM maar is gewoon niet waterdicht.

Wellicht dat ik hiermee begin omdat ik toch iets moet hebben.
 
een originele zekeringhouder, is die wel waterdicht?

en wat ik eigenlijk mis in je hele verhaal, waar wil je het voor gaan gebruiken/heb je het voor nodig?
 
Waterdicht mag je ook spatwaterdicht noemen.
Waar ik het voor wil gebruiken?
Als eerste het overzicht en opgeruimd houden. Voorkomen dat er allerlei draden met zwevende zekeringen onder het zadel zwerven.
2x een set verwarmde kleding.
Voeding voor navigatie, opladen telefoon, dat soort werk.
 
Omdat de koffers niet zo groot zijn als je met 2 personen op vakantie gaat.
Het is een Goldwing maar vanaf model 2018 zijn de koffers een stuk kleiner. Volgens Honda groot genoeg om een weekend op pad te gaan.

Maar misschien kan er iets mee. Ik zie toch wellicht toch nog iets van mogelijkheden
 
Laatst bewerkt:
Een paar zekeringen kan je altijd wel kwijt,het is nou niet zo dat ze veel ruimte innemen ;)
Gelukkig heb ik een 1500,kan daar een hele zekeringenfabriek in kwijt 😱en dan heb ik nog steeds veel ruimte over:Y
Desnoods kan ik er een aantal kwijt in het deksel van de zekeringhouder,zo zie je maar,nieuwer is niet altijd beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan