Extra zekeringen plaatsen?

Ratz

MF veteraan
19 apr 2003
71.456
15
Ik las net dat het verstandig zou zijn om voor de zekerheid op elke draad, dus de 'plus' en de 'min', een zekering tussen te zetten.
Vooral bij het gebruik van een druppellader die aan de accu word aangesloten zonder deze uit de motor te demonteren.
Is dit daadwerkelijk nodig?
 
Eh...... is daar ook een reden bij gegeven waarom dat nodig zou zijn?

Wat mij betreft is het volstrekte onzin. Je druppellader levert niet genoeg "prik" om problemen te veroorzaken voor je bedrading oid.
 
Dat bij een verkeerde aansluiting of 'vals contact' oid een explosie kortsluiting zou kunnen plaatsvinden.
Omdat de meeste (oudere?) motoren alleen een zekering bij de PLUSdraad, dicht bij de accu, hebben zou die extra zekering een extra 'veiligheid' kunnen zijn.


Om op die druppellader terug te komen: hoort daar ook een zekering in te zitten? zonee/zojaa: waarom niet/wel?
 
Is een goede druppellader sowieso niet beveiligd tegen verkeerde aansluiting

Ja, uiteraard.

Mbt. andere aan te sluiten accessoires: die zijn zelf al voorzien van een zekering. Kortom, tenzij je 'm aansluit op een motor uit het jaar kruik, is er geen andere zekering nodig.

Maar ik vraag me nog steeds af in welke context TS de vraag heeft geplaatst. Was er een motor afgefikt oid?
 
Neehoor, ik was gewoon aan het zoeken hoe nu goed een nieuwe accu op te laden en kwam dit verhaal over de zekeringen op eenzelfde pagina tegen :)
Dus vroeg mij af of het nu wel of niet nodig was een extra zekering te plaatsen op de de 'min-draad' zoals werd aangegeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan