extreem snel stijgend toerental

den blotte

MF'er
2 apr 2008
218
0
provincie antwerpen
hoi iedereen zat eens met een vraag als ik met mijn vfr 800 uit 1999
op de autostrade ben en rijd ongeveer 120 km/u in zesde en geef dan gas open stijgt mijn toerental ineens extreem snel naar het rode gebied om daarna weer even snel weer terug te zakken en normaal te stijgen
aan wat kan dit liggen of is dit normaal ?
greetz "den blotte"
 
Een 100 euro voor nieuwe platen en een uurtje of 2 werk schat ik. Komt dan nog nieuwe olie, koppelingsveren en wat ander klein grut bij.
Ik zou het wel zsm laten vervangen want het wordt in rap tempo slechter.
 
:^ elke keer dat ie doorslipt gaat de slijtage heel rap. Dan krijg je ook extra warmte ontwikkeling en moet je niet alleen de gevoerde, maar ook de metalen koppelingsplaten nog vervangen.
 
Nee, maar je zal altijd zien ;)

olie+filter lijkt me trouwens wel verstandig, door de versnelde slijtage van je koppelingsplaten komt er meer troep in je olie te zitten.
 
koppeling versleten of verkeerde olie zodat je koppelingsplaten slippen
:^

ik zou eens beginnen met de olie, bijvoorbeeld VSX Advance 4 van Shell....als dat het niet is, dan is het toch echt de koppeling....kan dat kwaad? Nou, als je elke dag met 120 in zijn 6 vol het gas opentrekt, dan gaat hij dat heel rap in alle versnellingen doen. Als het bijna nooit voorkomt, dan kun je het seizoen er wel mee uitzitten en de hele zooi er na het mooie weer nieuw onderpleuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan