Extreem zware koppeling gpz 600

Daniel0416

MF veteraan
16 dec 2008
1.016
0
Drunen
Heren techneuten ,

Weer even een vraag waar ik een antwoord op zoek!

Een kennis van me heeft enkele dagen geleden een gpz 600 r van 1986 gekocht!Prima motor!Leuk omgebouwt tot streetfighter en loopt prima maar nu het volgende.....

Als je met deze motor met zijn huidige koppeling van tilburg naar den bosch zou rijden
dan kan je na dat ritje meedoen aan het NL kampioenschap bodybuilding , met alleen je linker arm , met andere woorden...........

Z'n koppeling gaat echt idioot zwaar!Nu hebben we de hendel en kabel al nagekeken en dat is allemaal prima!Maar waar zou dit probleem dan in kunnen zitten?

Ik kijk uit naar jullie antwoorden en optie's!
 
Tja, als de kabel soepel is en de hendel van originele lengte (hefboomwerking) dan zullen er wel sterkere veren in de koppeling gezet zijn vanwege "streetfighter" rijstijl?

Dan is het hard werken.

Kan natuurlijk ook dat de korf idioot ingesleten is.

Ik ben ook wel eens jaloers. Sommige motoren hebben van die koppelingen die je met je pink nog kan bedienen. Das wel fijn!
 
Laatst bewerkt:
kijk of de route van de kabel wel normaal is.
dus of er geen scherpe bochten in zitten.
en vaak is vervangen van de kabel toch het beste, ondanks dat je er niet zoveel aan ziet.
check ook of de hevel op het blok nog wel onder de juiste hoek staat.
als de hoek hevel en kabel groter is dan 90 graden, kan dit wijzen op een versleten koppeling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan