extreme stoppie

4 aug 2005
41
0
Alken
Ik heb hier al over veel stoere en extreme stunts gelezen, maar iemand dit al ooit geprobeerd? Een stoppie met een Antonov! :P
full
 
Heeft niet zoveel met stoppie te maken.
Is gewoon een verklote landing :Y

Zo'n Antonov met het neuswiel eerst aan de grond zetten -O-
 
Dingen zijn wel erg sterk zeg, valt me mee dat dat voorwiel niet afbreekt!
 
ziet er wel grappig uit iig :+

Of het de bedoeling was.....denk het niet :+
 
Voor diegenen die er de grap dus niet in zien, de piloten zijn idd veel te laat met het optrekken van de neus. De foto is gemaakt bij het eerste contact met de grond bij het landen. Even later zouden de piloten trouwens doorgeven aan de controletoren, een heel harde landing gemaakt te hebben.

Een vliegtuig heeft, tussen haakjes, geen rem op de voorwielen. Het neuslandingsgestel is tamelijk zwak en normaal gezien komt er slechts heel weinig gewicht op te staan, wat het taxiën ook vergemakkelijkt natuurlijk. Hier krijgt 'ie dus een schok op het neuswiel, om dan heel het gewicht neer te laten ploffen op het hoofdlandingsgestel.

Maar vond 'm gewoon wel leuk om 'm even als stoppie te interpreteren. Sorry als ik nu de magie voor sommigen gebroken zou hebben? :)
 
nu moet er ook wel bij verteld worden dat de hele configuratie van zo'n antonov ervoor zorgt dat hij nauwelijks zijn neus optrekt bij het starten, tevens gaat de landing itt een boeing of airbus ook bijna horizontaal, er dus niet zo veel voor nodig om het neuswiel eerst de grond te laten raken, maar niet goed nee.
zij zijn wel stevig gebouwd, het is ook een van de weinige merken die wel met parijs dakar meemogen omdat ze bijna overal kunnen starten en landen.
ter info
 
hij heeft mazzel dat hij nog land, ze vallen als bakstenen uit de lucht.

ben er twee keer mee naar irak geweest.
geen pretje hoor.
wat een herrie, zelfs met doppen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan