Fast Fred
Rookie
Kan iemand mij duidelijk omschrijven hoe ik bij een Yammie r1 van 2003 de Exup klep kan uitschakelen, en wat zijn hiervan de voor en nadelen.
Bijlage: 1097099-termi3.jpg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Sorry hoor, maar een wastegate is toch een deel van een turbo? Dat is toch dat ding dat juist OPEN gaat als de overdruk in de inlaat een bepaalde waarde heeft bereikt? De gate gaat open en laat uitlaatgas de turbine bypassen, zodat deze niet nog harder gaat draaien. Jij wil er een motorrem van maken (zoals een grote diesel wel eens heeft). En om nou te zeggen dat een product van Yamaha een agrarisch gevoel geeft of rijdt als een grote truck gaat mij zelfs te ver.Even een maffe vraag tussendoor: Kun je een exupklep ook helemaal dichtzetten? (elektronische wastegate van maken?)
Werkt niet. Uitlaat is niet gemaakt voor een andere motor. Als je de klep alleen zou omzetten, dan werkt het alleen als je de injectie/carburatie en de ontsteking compleet aanpast. Ook de werking van de klep (het toerengebied en mate van opening bij de verschillende toeren) moet compleet nieuw geprogrammeerd worden.misschien een rare vraag maar toch. wat zou er gebeuren als ik een complete exup systeem koop en inbouw bij een andere motor die het origineel niet heeft??
Sorry hoor, maar een wastegate is toch een deel van een turbo? Dat is toch dat ding dat juist OPEN gaat als de overdruk in de inlaat een bepaalde waarde heeft bereikt? De gate gaat open en laat uitlaatgas de turbine bypassen, zodat deze niet nog harder gaat draaien. Jij wil er een motorrem van maken (zoals een grote diesel wel eens heeft). En om nou te zeggen dat een product van Yamaha een agrarisch gevoel geeft of rijdt als een grote truck gaat mij zelfs te ver.
...
oke, merci. was het niet van plan,maar was nieuwsgierigWerkt niet. Uitlaat is niet gemaakt voor een andere motor. Als je de klep alleen zou omzetten, dan werkt het alleen als je de injectie/carburatie en de ontsteking compleet aanpast...........................
hier nog een exup vraagje
Mijn fzr1000exup houdt tussen de 7000 en 8500 tpm behoorlijk in, en kom je daardoorheen dan knalt hij opeens vooruit. Zo te horen mag de exup klep wel eens gesmeerd worden. Als je de servomoter met de hand verdraaid hoor je de exup klep een beetje piepen.
zou de klep blijven hangen en opeens open schieten, of is het een kwestie van kabeltjes afstellen?
hier nog een exup vraagje
Mijn fzr1000exup houdt tussen de 7000 en 8500 tpm behoorlijk in, en kom je daardoorheen dan knalt hij opeens vooruit. Zo te horen mag de exup klep wel eens gesmeerd worden. Als je de servomoter met de hand verdraaid hoor je de exup klep een beetje piepen.
zou de klep blijven hangen en opeens open schieten, of is het een kwestie van kabeltjes afstellen?
maar die is door de Exup (waarschijnlijk) erg braaf wat geluid betreft.
het schijnt dat de boutjes nogal vastzitten waarmee dekseltje etc vastzit.
Pech voor de Posers die willen dat hun motor bij het starten, of bij het zenuwachtig gasgeven bij het stoplicht, flink herrie maakt.