Exup hulp bij Triumph Daytona 675

Ramon Koenen

Rookie
13 nov 2017
7
0
Zwaag
Goedemiddag,

Sinds kort eigenaar van een 2008 Daytona 675 en ook nieuw op het forum.
Ik zit met wat vragen omtrent een wel bekend probleem met de Exup valve.

Zojuist mijn motor opgehaald bij Triumph dealer Bruurs ivm vervanging dynamo, na mijn eerst
ritje gestrand ivm niet bijladen accu. Tevens kreeg ik het reparatie advies om de servo motor en kabels van het exup systeem te vervangen ivm slijtage (totaal 315euro).

Ik zit erg in dubio wat te doen :
1. compleet exup systeem en cat compleet verwijderen, daarna testbank ecu flash ?
2. servo motor en kabels verwijderen en klep vastzetten in open stand, daarna testbank
3. servo motor en kabels vernieuwen.
4. gebruikte servo motor en kabels monteren ( kans dat het snel weer kapot gaat ?)

Zojuist een Tor demper uit Engeland binnen gekregen welke ik ook graag wil monteren.

Ik vroeg mij af of er een mede Daytona 675 rijder is die wellicht met TUNEECU mij kan helpen om exup uit te schakelen en misschien daarna een juist tune kan laden (ipv op de testbank)
Uiteraard tegen vergoeding.

Elke vorm van advies of hulp is welkom.

Grt Ramon
 
en is de werking niet goed, geeft het storing?
servo versleten heb ik nog niet gezien.
kabels wel.
als je er vanaf wil, dan kun je met tuneecu er voor zorgen dat de ecu de uitlaatklep en servo niet meer ziet en niet meer laat werken.
hoef je niets aan de klep te doen, die staat open als die uit staat.
 
ja geeft storing. merk ook de ene keer met starten dat hij werkt en de andere keer niet, ivm verschil geluidsniveau. Dus je denkt dat het de kabels zijn ?
Kan de servo motor en kabels ook verwijderen en klep borgen. ?

Kijkend naar het kostenplaatje weet ik niet wat wijsheid is. Lees ook weleens dat als klep uitgeschakeld is ecu opnieuw geprogrammeerd dient te worden ? (koppel verlies, te arm lopen ?)

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik kundig genoeg ben met tuneecu en me daaraan moet wagen.
 
Ik zou lekker iemand een fatsoenlijke map laten maken voor je motor. Niet klakkeloos een map van internet plukken en dan hopen dat ie goed is.

Mike van crossblokrevisie is daar heen handig mee, die heeft mijn street triple ook afgesteld met arrow uitlaat. Ik had de daarvoor bedoelde map van triumph erin staan bij de dealer vandaan, maar daar stond ie veels te rijk mee volgens de meting :)
 
soms zit er wat speling op de kabels welke door de servomotor de exup bedienen.
Speling verminderen kan de oplossing zijn om de storing te doen verdwijnen.

andere mapping ivm tor demper is of een ander laten doen, of zelf de kabel bestellen en tuneEcu downloaden.
Afstellen op "de bank" is altijd beter.
 
Ken je iemand die mij daarmee zou willen helpen ?


Ik zou lekker iemand een fatsoenlijke map laten maken voor je motor. Niet klakkeloos een map van internet plukken en dan hopen dat ie goed is.

Mike van crossblokrevisie is daar heen handig mee, die heeft mijn street triple ook afgesteld met arrow uitlaat. Ik had de daarvoor bedoelde map van triumph erin staan bij de dealer vandaan, maar daar stond ie veels te rijk mee volgens de meting :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan