EXUP klep cover Thunderace

Phoenix83

MF'er
29 aug 2021
124
94
Emmer-Compascuum
Hallo Allen,

Ik heb een vraagje over mijn Thunderace.
We hebben de EXUP klep even wat bijgesteld, gesmeerd en schoongemaakt omdat deze nogal wat bleef tikken en niet echt heel soepel meer bewoog.
Inmiddels staat ie nu weer goed en het tikken is weg.
Echter is blijkbaar door de vorige eigenaar (of die daarvoor) de EXUP klep Cover een beetje hardhandig behandeld, waardoor de schroefgaten in de cover zijn beschadigd, en 1 boutje is afgebroken in de uitlaat. En je raad het al, bij het loshalen van de cover brak er nog een hoek vanaf waardoor ik hem nu niet meer kan bevestigen.

Nu is mijn vraag, weet iemand waar ik die cover ergens vandaan kan halen, of heeft iemand er nog een voor een schappelijke prijs liggen ?
Of de oude zou op de een of andere manier te repareren moeten zijn, maar weet niet of dat mogelijk is.
Ik heb heel internet afgezocht, maar krijg niet echt het juiste onderdeel naar voren, ook niet op de onderdelen sites.

Volgens mij is de cover van een van de eerste R1 motoren hetzelfde kapje, maar ook helaas niets op te vinden.

Een aftermarket cover is ook prima, zolang de EXUP klep maar weer wat beschermd wordt tegen weersinvloeden en eventueel vuil.

Voorbeeld op de bijgevoegde foto. De bevestiging linksboven is dus afgebroken, en een van de boutjes is dus afgebroken in de uitlaat. Hij kan alleen nog maar met het half open bevestigingspunt worden vastgezet.

Met vriendelijke groet,

Chris
 

Bijlagen

  • s-l1600.jpg
    s-l1600.jpg
    99,5 KB · Weergaven: 19
Hier zit er nog 1 op,ff bellen of ze het dekseltje los willen verkopen,nieuwprijs van zo,n dekseltje was (schrik niet)
111,32 euro,dus kijk niet raar op als ze daar ook nog aardig wat voor vragen,maar zelfs voor de hele set ben je nog
goedkoper uit dan een nieuw dekseltje.
 
Hmm.... Vrij prijzig grapje. Ik zal eens even gaan kijken of ik de huidige op de een of andere manier nog kan repareren met een ringetje o.i.d. en later inderdaad even kijk of ik nog ergens een tweedehands op de kop kan tikken. Vind het wel belachelijk veel geld alleen voor een "simpel" afdek kapje, maar goed zoals ik wel vaker te horen krijg : "Hobby's zijn duur" 😂
 
Hmm.... Vrij prijzig grapje. Ik zal eens even gaan kijken of ik de huidige op de een of andere manier nog kan repareren met een ringetje o.i.d. en later inderdaad even kijk of ik nog ergens een tweedehands op de kop kan tikken. Vind het wel belachelijk veel geld alleen voor een "simpel" afdek kapje, maar goed zoals ik wel vaker te horen krijg : "Hobby's zijn duur" 😂
Bel gewoon een paar van de slopers ,en vraag of ze zo,n kapje hebben,hooguit een uurtje werk,
ja heb je nee kan je krijgen. ;),of trek de stoute schoenen aan en ga de boutjes uitboren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan