exup klep uitschakelen gsxr 1000 k5

1000ka5e

MF veteraan
16 okt 2007
3.703
1
Kloosterzande
hallo mensen
weet hier iemand toevallig hoe een exup klep in de uitlaat uit teschakelen
bij een gsxr 1000 k5
kan dit of gaat hij dan in noodloop
groeteuuuuu
 
ik merk er niets van
nu ben ik er wel achter gekomen dat ze een draad aan de ecu door geknipt hebben
en niet die yoshimura opgeeft(wel de zelfde kleur)
als ik deze terug vast maak heeft hij minder power
wat zou dit kunnen zijn(bij marc hoegee wisten ze het ook niet)
ik ben benieuwd of hier iemand mee bekend is
groeteuuuuu
 
ik merk er niets van
nu ben ik er wel achter gekomen dat ze een draad aan de ecu door geknipt hebben
en niet die yoshimura opgeeft(wel de zelfde kleur)
als ik deze terug vast maak heeft hij minder power
wat zou dit kunnen zijn(bij marc hoegee wisten ze het ook niet)
ik ben benieuwd of hier iemand mee bekend is
groeteuuuuu

Hier wel ;)
 
sorry maar je link werkt niet

Dan maar ff een onbeschaamde quote:

Alright, here goes... this is for disabling the SET valve.

The SET valve's servo motor resets itself every time you turn the ignition on. First it rotates clockwise fully closed, then counter-clockwise fully open, and then clockwise again until it stops, the valve stays about one third open. This is the position used at idling. You need to understand this cycle because you will be disabling the valve in the fully open position! It take a couple seconds to cycle, so you'll have time to do it.

1. Turn the ignition on until the SET valve rotates FULLY OPEN. Turn the ignition off immediately before the valve can move back to the starting position. It is now set fully open. You can remove the muffler and look down the pipe with a flashlight to verify that it's open if you want to.

2. The SET servo motor is in the right side of the tail section attached to the sub-frame. Unplug the 2 connectors that come from the SET valve motor and tape them up.

3. Here's the fun part. You want to make that pesky flashing FI light go away, right? 'Cause it will flash with this mod, or if you install any aftermarket full exhaust. First, find your ECU. It's the BLACK box next to the grey box under the seat with the BLACK wiring connector attached. Unplug the black connector. Now locate the #30 wire. What's the #30 wire? It controls the FI trouble light for the SET valve system. Nothing else.

4. There are two rows of wires in the connector. The top row is #1-17 and #18-34 are on the bottom. So number 30 is on the bottom when connected, 5 wires over from the far right end. When you unplug the connector and turn it over you can see it as pictured below. It should be black wire w/brown stripe. Don't worry too much what color it is. Looking closely you can also see the numbering on the sides of the plug - 30. Disconnect this wire. Just gently pull it out, you don't need to cut it but you can if you want. It should come out very easily, but you may find using a tiny screwdriver helps. Tape the metal part of the wire up and then reconnect your ecu.

Enjoy your free unobstructed exhaust system and possibly some extra hp!

Enneuh.... voor de volledigheid: EXUP is de Yamaha term voor die klep .... Bij Suzuki heet dat ding een "SET Valve" :)
 
Laatst bewerkt:
hallo
ja dit is allemaal mooi maar volgens mij heb je de vraag niet goed gelezen
of ik heb hem niet goed gesteld
bij een soes heet het EXCV (exhaust control valve)
er liggen nu dus 2 draden los 1 voor de excv/exup
en nog een dezelfde kleur
waarom ligt deze los is devraag
groeteuuuuu
 
dus..... je heb toch vragen en antwoord en je lees toch alles
maar uh je weet er dus ook geen ruk van af
en komt alleen lopen kutten als het je uit komt ??

Weet je nou nog niet genoeg. Ik dacht dat ik je al voldoende informatie gemaild had.
;)

Het kan zijn dat die 2e draad de "signaaldraad" is voor de storing op de klep te melden aan de CPU unit.
Als je deze wel aansluit krijg je misschien een "F.." foutmelding in je display en blijft het olielampje rood branden.
Zeker weten doe ik het niet, temeer omdat ik niet weet welke draad het is.
 
Laatst bewerkt:
Weet je nou nog niet genoeg. Ik dacht dat ik je al voldoende informatie gemaild had.
;)

Het kan zijn dat die 2e draad de "signaaldraad" is voor de storing op de klep te melden aan de CPU unit.
Als je deze wel aansluit krijg je misschien een "F.." foutmelding in je display en blijft het olielampje rood branden.
Zeker weten doe ik het niet, temeer omdat ik niet weet welke draad het is.
_______________________________________________________________
hee hallo
ik heb hem terug aangesloten gehad geeft geen storing
het vermogen komt er dan ook veel minder snel in
zou het kunnen dat ze zo iets doen in combinatie met remappen ofzo
het is ook een zwarte draad met bruin accent er op
 
Wat is de reden dat je deze klep per se open wilt hebben?

Ik kan me zo voorstellen dat deze klep (net als bij Yamaha) er juist voor dient om de uitlaat een andere karakteristiek te geven waardoor de dip tussen 4500 en 6000 rpm er uit gaat. Sterker onderin/middengebied zeg maar.
 
Wat is de reden dat je deze klep per se open wilt hebben?

Ik kan me zo voorstellen dat deze klep (net als bij Yamaha) er juist voor dient om de uitlaat een andere karakteristiek te geven waardoor de dip tussen 4500 en 6000 rpm er uit gaat. Sterker onderin/middengebied zeg maar.
-
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

bij een vervangings demper vervalt deze klep dus moet de computer geen signaal meer van krijgen anders geeft hij storing
maar nu heeft vorige eigenaar nog een draad los gekoppelt (waaronm is de vraag nu)
 
-
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

bij een vervangings demper vervalt deze klep dus moet de computer geen signaal meer van krijgen anders geeft hij storing
maar nu heeft vorige eigenaar nog een draad los gekoppelt (waaronm is de vraag nu)
je hebt hem geimporteerd he, in belgie zit er toch een electronische 100 pk begrenzing op als ze hem inklaren ? dit zou goedkoper zijn.
Daarna zouden ze deze eraf halen en heb je het volledig vermogen.
Kan het niet zijn dat de begrenzing er nu weer op staat ??

Gr John

Ps: ik ben zo naar de SBK's kijken hoe de suzuki mannen het doen.
Ik hoop:
1 Nieto, 2 Neukirchner 3 Kagayama *O* ;)

Bij mij is dat makkelijke van die klep, die xat voor de cat en alle vevangingsdempers komen er pas na de cat op, of ipv de cat.
Bij mij werkt die nog gewoon, ik heb er geen last van dus laat die maar lekker zitten.



Groeteeeuh
 
Laatst bewerkt:
je hebt hem geimporteerd he, in belgie zit er toch een electronische 100 pk begrenzing op als ze hem inklaren ? dit zou goedkoper zijn.
Daarna zouden ze deze eraf halen en heb je het volledig vermogen.
Kan het niet zijn dat de begrenzing er nu weer op staat ??

Gr John

Ps: ik ben zo naar de SBK's kijken hoe de suzuki mannen het doen.
Ik hoop:
1 Nieto, 2 Neukirchner 3 Kagayama *O* ;)

Bij mij is dat makkelijke van die klep, die xat voor de cat en alle vevangingsdempers komen er pas na de cat op, of ipv de cat.
Bij mij werkt die nog gewoon, ik heb er geen last van dus laat die maar lekker zitten.



Groeteeeuh

ja dat zou goed kunnen nog niet aan gedacht met draad 100 pk
zonder vol vermogen dat zal het wel wezen(kan bijna niet anders)
als het mee zit rij ik zondag morgen na assen (waar sta jij geparkeerd )
zaterdag rally hulst langs mn voor deur dus bbq en bier en autos kijken naturlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan