Eysink komt terug

Eysink ???

  • JA leuk

    Stemmen: 11 31,4%
  • Huh wat is dat ?

    Stemmen: 5 14,3%
  • Nee zeg

    Stemmen: 1 2,9%
  • Voor mijn tijd

    Stemmen: 18 51,4%

  • Totaal aantal stemmers
    35

fastbike

MF veteraan
In memoriam
23 jul 2002
8.693
1
Amersfoort
Net gelezen op RTV utrecht;

Nieuwe motor van Eysink op komst;


AMERSFOORT - Het Amersfoortse motormerk Eysink wordt na 50 jaar nieuw leven ingeblazen.

Voormalig wereldkampioen motorcross Ton van Heugten uit Amersfoort heeft de rechten van de naam Eysink gekocht.

Van Heugten is van plan om binnen enkele jaren een nieuw motormerk op de markt te brengen.

bron: RTV Utrecht

Ik ben benieuwd ? ..
:]
wat denkt de rest ervan ? .. :?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet waar mensen zich druk over maken. Op het moment worden veel oude namen weer tot leven geblazen.
Maar hebben de nieuwe producten met die oude namen nog iets met de reputatie van destijds te maken? Volgens mij, behalve de naam, niets.

Nou ja, als het beestje maar een naam heeft.....
 
terugkijken naar het oude merk is leuk, ik vind die "Alpenjager" die op wikipedia staat erg leuk maar terugkijken is hier niet zo zinvol. Net als bij Spijker denk ik dat alleen de naam is overgenomen omdat dat qua marketing goed scoort: in plaats van een nieuw merk heb je ineens een merk dat al >100 jaar bestaat en een heuse geschiedenis heeft. Het heeft allemaal NIETS te maken met het oorspronkelijke merk.

Desalnietemin is het altijd leuk als er weer een nederlandse motorfietsen fabriekant is. Ik ben erg benieuwd naar de doelgroep. Ik verwacht iets heel erg exotisch dat erg duur moet kosten....... (net als spijker)

edit: inlezen is ook een vak... JanB schreef hetzelfde maar dan compacter...
 
full


dit is wel old school :}
 
Vroeger werd alles van elkaar gejat B|
Tegenwoordig doet men dat nogsteeds.
Koop je een japans koekblik dan blijkt dat de kachels o.a. nog steeds erg verdacht veel op elkaar lijken.

Ik kan me voorstellen dat als je zo`n beetje alles in de motorsport gezien hebt dat je op een gegeven moment op een punt komt dat je je eigen ultieme motorfiets wilt bouwen.
Echter het gebruik van een "oude" naam die een bepaalde faam behaalt heeft in vroegere jaren toont mij meer iets van zwakte. :Z

Als je overtuigt genoeg bent dat je een unieke motorfiets gaat bouwen denk ik nl dat je ook met een unieke naam moet komen, en de glorie van weleer moet laten voor wat het was :+
 
Tja. Aan de andere kant, Eysink (net zoals de meeste tijdgenoten) gebruikte ook motorblokken van "anderen", zoals JAP, Villiers en Minerva. Het is allemaal betrekkelijk.
Maar het is vooral waar Vinc's mee imponeerde toendertijd, het 1000 cc v twin blok uit eigen stal met een goede 55 pk.

Vreselijk mooi blok, vandaar dat ik het een doodzonde vind.
 
Toen was ik nog vloeibaar...

Maar als ze iets leuks voor op de weg neer zetten kan ik er eens naar kijken hé? Vermoed alleen dat het van die stervensdure dingen gaan worden ivm kleine productie.

But w'll see!
 
Iets nieuws beginnen op basis van het sentiment van het oude lijkt me geen goed plan...

Zo is Spyker al genoemd.
Deze yzersterke merknaam uit het verleden is vastgeknoopt aan iets dat totaal niets met dat verleden te maken heeft : er worden onder die merknaam nu extreme voertuigen gebouwd die slechts voor de happy few betaalbaar zijn (als die ze al wil kopen).
Het bedrijf zit nu, na enkele jaren, nog steeds in het rood en is vlgs mij voorbestemd te verdwijnen.

Ik hoop niet dat Eysink "moderne stijl" dezelfde kant op gaat.

Dan doet Donkervoort het beter; die heeft een meer Spyker-achtig produkt niet onder vals sentiment in de markt gezet, door er een bekende merknaam aan te knopen.
 
mijn 2e brommer in 1973 was een Eysink. Ongeveer dit model (heb van toen geen foto)
full


had een DKW motorblokkie, sommige waren voorzien van een Victoria blok (was nog mooier vanwege de geforceerde koeling).

..... DUS ... ik heb "JA" gestemd, leuk dat het merk misschien terugkomt :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan