EZS Retriever

De vork van de K16
full
 
Stom hé, ik wel eens gedacht waarom maken ze niet net zoiets als de voorvork van een fiets :? En daar istie dan......
Ik had alleen geen idee hoe dit af te veren :? Hoe doet EZS dit? het bovenste stukje met die twee buisjes?
Nee hoor, het zit gewoon op het originele BMW link systeem. Het bochtje onderin is alleen om de naloop te verkorten. Ik zie alleen niet hoe ze de telescoopwerking tussen de fusees spelingsvrij hebben gemaakt.
 
Mooi ding.

Ik heb zowel op de GG Quadster (vreselijk snel en duuuuuur) als de Can-Am gereden. Ik vond het erg cool. Maar moeilijk rolstoel menemen, dat dan weer wel...
 
Waarom heeft dit nu zo lang moeten duren? De telelever is een hardstikke goed ding, net als de Hossack vork, en jarenlang hebben de zijspanbouwers van die stomme lompe schommelvorken ingebouwd. Hopelijk gaat dit EZS initiatief gevolg krijgen.

Let wel. de K1600 heeft geen telelevervoorvork, maar een Duolever. En da's eigenlijk dus gewoon een stuk ijzer ;)
full
 
BMW mag het noemen zoals ze wil, het is een Hossack vork.
De Duitsers hebben heel slim afgewacht tot het patent verlopen was :r

Jazeker, Hossack. Maar er zit natuurlijk nogal een verschil tussen een Telelever en een Duolevervork (Hossack)
 
Het princippe lijkt op een Girder voorvork zoals in de 70-er jaren in de choppers zat, enkel het draaien van de vork bebeurt anders.
 
Het princippe lijkt op een Girder voorvork zoals in de 70-er jaren in de choppers zat, enkel het draaien van de vork bebeurt anders.
:N :N
Hossack heeft remmen en sturen van elkaar losgekoppeld. Een Girder is een versterkte fiets voorvork.
Een Hossack vork is volgens mij superieur aan alles wat er momenteel op de markt is. In ieder geval vele malen beter als een telescoop.
 
De vork die ik op mijn seventies chopper had, had ook 2 van die kantelblokken en een schokbreker ertussen zoals ik op de afbeelding zie enkel draait hier de vork op de uiteinden van de kantelblokken en draaide bij mij de kantelblokken in het balhoofd.

Wat bedoel je met remmen en sturen van elkaar losgekoppeld, de remmen zitten nog steeds op het voorwiel en het voorwiel is nog steeds verbonden met het frame door middel van een voorvork en er wordt nog steeds gestuurd met het voorwiel.


Let eens uit...........................

edit: net dit doorgelezen, Motorcycle Design by H - H | Design

alles duidelijk :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan