F 26 of f35 Ijsland

InaH

Rookie
4 jun 2022
24
6
Heeft iemand ervaring met het, per motor, berijden van de f26 en/of f35 in Ijsland?
Zijn de river crossings te doen op de f26. En zijn beide routes, los van elkaar, te doen in 1 dag?
Welke route zouden jullie aanraden.
Wij hebben beide een xt 600 met gemiddelde off road ervaring.
 
Heeft iemand ervaring met het, per motor, berijden van de f26 en/of f35 in Ijsland?
Zijn de river crossings te doen op de f26. En zijn beide routes, los van elkaar, te doen in 1 dag?
Welke route zouden jullie aanraden.
Wij hebben beide een xt 600 met gemiddelde off road ervaring.
Ja, met mijn 660 ging het prima. De rivercrossings zijn nogal afhankelijk van het moment. Ik was er in augustus, dan is de meeste sneeuw in het binnenland al weg en de waterstand dus lager. Vroeger in het jaar kan het hoger zijn. Het is zo'n onvoorspelbaar land, daar is op voorhand weinig over te zeggen. Vraag de rangers voor je start, die weten vaak wel hoe het erbij ligt. Tip: in de ochtend is de waterstand lager omdat er in de nacht minder sneeuw smelt.

In één dag kan vast wel, maar je bent niet op de vlucht hè. IJsland is geen land om te haasten, je bent op jezelf aangewezen als er wat fout gaat, dus ik zou het lekker rustig aan doen.

Ik heb de wegnummers niet meer helemaal in mijn hoofd, want het is inmiddels alweer 6 jaar terug, maar ik dacht dat ik de F26 mooier vond. Zoals 007 hierboven al aanhaalt, check mijn verslag even. Staan nog wel meer tips en tricks in.

Reisverslag: IJsland, genieten en afzien!
 
Ja, met mijn 660 ging het prima. De rivercrossings zijn nogal afhankelijk van het moment. Ik was er in augustus, dan is de meeste sneeuw in het binnenland al weg en de waterstand dus lager. Vroeger in het jaar kan het hoger zijn. Het is zo'n onvoorspelbaar land, daar is op voorhand weinig over te zeggen. Vraag de rangers voor je start, die weten vaak wel hoe het erbij ligt. Tip: in de ochtend is de waterstand lager omdat er in de nacht minder sneeuw smelt.

In één dag kan vast wel, maar je bent niet op de vlucht hè. IJsland is geen land om te haasten, je bent op jezelf aangewezen als er wat fout gaat, dus ik zou het lekker rustig aan doen.

Ik heb de wegnummers niet meer helemaal in mijn hoofd, want het is inmiddels alweer 6 jaar terug, maar ik dacht dat ik de F26 mooier vond. Zoals 007 hierboven al aanhaalt, check mijn verslag even. Staan nog wel meer tips en tricks in.

Reisverslag: IJsland, genieten en afzien!
Top! Dank je wel!
 
Ja, met mijn 660 ging het prima. De rivercrossings zijn nogal afhankelijk van het moment. Ik was er in augustus, dan is de meeste sneeuw in het binnenland al weg en de waterstand dus lager. Vroeger in het jaar kan het hoger zijn. Het is zo'n onvoorspelbaar land, daar is op voorhand weinig over te zeggen. Vraag de rangers voor je start, die weten vaak wel hoe het erbij ligt. Tip: in de ochtend is de waterstand lager omdat er in de nacht minder sneeuw smelt.

In één dag kan vast wel, maar je bent niet op de vlucht hè. IJsland is geen land om te haasten, je bent op jezelf aangewezen als er wat fout gaat, dus ik zou het lekker rustig aan doen.

Ik heb de wegnummers niet meer helemaal in mijn hoofd, want het is inmiddels alweer 6 jaar terug, maar ik dacht dat ik de F26 mooier vond. Zoals 007 hierboven al aanhaalt, check mijn verslag even. Staan nog wel meer tips en tricks in.

Reisverslag: IJsland, genieten en afzien!
Hallo Niels (dat is je echte naam wat ik uit de reacties op je verslag heb gelezen?)
Wat een prachtig verslag! Alsof je er zelf bij bent. Zo hoort een avontuurlijke vakantie te zijn. Zelf bepalen waar je heen gaat, zelf je problemen oplossen. Zelf keuzes maken. Je bewust zijn van je kwetsbaarheid als je alleen bent en de euforie als je het gehaald hebt.
De omstandigheden (het weer en de temperaturen ) waren zwaar lees ik. Maar dan was het toch ook weer erg genieten als je ' s avonds in een geothermisch bad kon stappen. Die tegenstellingen maken de ervaring alleen maar intenser.
Ik ben erg blij met je gedetailleerde verslag. Wij gaan hier zeker iets aan hebben. Wij gaan met de boot en beginnen dus aan de andere kant. Het duurt nog een jaartje, maar we zien er naar uit!
Dank je wel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan