F*CKING 60Km/h zones

Erger nog, ik irriteer mij eigenlijk veel meer aan al die #$#@ drempels in Nederland.
 
Lekker hoor die 60-30km zones, drempels en rotondes. Zonder die dingen zou ik me nooit aan de inrij voorschriften kunnen houden, hehehe...
 
Onze straat werd vaak gebruikt als sluiproute omdat de hoofdstraat altijd helemaal vast stond. In plaats van dat op te lossen hebben ze onze straat dus maar afgesloten. Maar dat is nog niet alles. Voor al het verkeer dat er toch moet zijn (bewoners) hebben ze er een 30km zone van gemaakt EN overal drempels neergeplempt. Ook 10 meter voor de afsuiting van de straat >_<.

Verder hebben ze op alle wegen van en naar het dorp een inhaalverbod geplaatst. Echt op de meest overzichtelijke stukken zonder op of afritten waar je al 25 jaar mag inhalen en nog nooit een ongeluk is gebeurt. Ook op stukken waar ze de weg en overzichtelijkheid hebben verbeterd. Zo zijn er zijwegen afgesloten, maar we houden wel het inhaal verbod aan.

Snappen ze nou echt helemaal niets bij de gemeente Utrechtse Heuvelrug?

Edit: Voor lokaal verkeer heb ik gewoon een off-theroadje genomen en trek me niks meer aan van al die drempels en rotondes...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een sm gekocht, heb er de grootste lol mee :P

Zover gaat het nog komen, dat iedereen op een sm zal rondrijden, kunnen ze ook niet meer zeuren/belasten over te veel pk's. En het wordt meteen een heel stuk veiliger in het verkeer })

Als ik niet zoveel snelweg reed wist ik het ook wel...
 
Laatst bewerkt:
Onze straat werd vaak gebruikt als sluiproute omdat de hoofdstraat altijd helemaal vast stond. In plaats van dat op te lossen hebben ze onze straat dus maar afgesloten. Maar dat is nog niet alles. Voor al het verkeer dat er toch moet zijn (bewoners) hebben ze er een 30km zone van gemaakt EN overal drempels neergeplempt. Ook 10 meter voor de afsuiting van de straat >_<.

Verder hebben ze op alle wegen van en naar het dorp een inhaalverbod geplaatst. Echt op de meest overzichtelijke stukken zonder op of afritten waar je al 25 jaar mag inhalen en nog nooit een ongeluk is gebeurt. Ook op stukken waar ze de weg en overzichtelijkheid hebben verbeterd. Zo zijn er zijwegen afgesloten, maar we houden wel het inhaal verbod aan.

Snappen ze nou echt helemaal niets bij de gemeente Utrechtse Heuvelrug?

Edit: Voor lokaal verkeer heb ik gewoon een off-theroadje genomen en trek me niks meer aan van al die drempels en rotondes...

Klinkt als een stukkie waar ik mijn motor aan het inrijden ben hahaha...(zwammerdam, bodegraven, woerden, utrecht).
 
Ik zou willen dat ik de overheid hierover aan kon klagen;

Ik heb namelijk het idee (ik weet het wel zeker eigenlijk) dat ik gruwelijk genaaid word. Ik koop een koekblik en een motor om op een fatsoenlijke manier binnen redelijke termijn op mijn werk en elders te komen. Daarvoor betaal ik een enorme hoeveelheid belastingen (BTW, BPM, MRB, accijns, etc). Ik zie dat als een soort contract/abonnement. Ik doe een hoop moeite om een efficiente route te vinden zodat de reistijd redelijk blijft.

Vervolgens worden er overal maatregelen genomen die ervoor zorgen dat ik het gewoonweg niet meer kan halen. Financieel wordt het steeds onaantrekkelijker, maar ook qua tijd schiet het niet meer op. Contractbreuk dus.

Als je de overheid als een bedrijf zou beschouwen zouder er niet veel klanten meer zijn voor ze.
 
met mn hornet is het enigste dat ik over spring van die bulten in de weg of kleine bruggetjes hoor!!!

je pakt nogal een post als je vering helemaal toegedraait staat en je over zo'n drempel wil springen ;( ik mis mn F650!!!! (enkel om drempels te pakken hoor :P)
 
Ik zou willen dat ik de overheid hierover aan kon klagen;

Ik heb namelijk het idee (ik weet het wel zeker eigenlijk) dat ik gruwelijk genaaid word. Ik koop een koekblik en een motor om op een fatsoenlijke manier binnen redelijke termijn op mijn werk en elders te komen. Daarvoor betaal ik een enorme hoeveelheid belastingen (BTW, BPM, MRB, accijns, etc). Ik zie dat als een soort contract/abonnement. Ik doe een hoop moeite om een efficiente route te vinden zodat de reistijd redelijk blijft.

Vervolgens worden er overal maatregelen genomen die ervoor zorgen dat ik het gewoonweg niet meer kan halen. Financieel wordt het steeds onaantrekkelijker, maar ook qua tijd schiet het niet meer op. Contractbreuk dus.

Als je de overheid als een bedrijf zou beschouwen zouder er niet veel klanten meer zijn voor ze.

Wat denk je van eens in de vier jaar stemmen.......Je kunt dus zelf bepalen wat er gebeurt..... De drempels zijn kennelijk uitkomst van een democratisch genomen besluit, òf je conformeert je er aan òf je doet er wat aan...... Rood potloodje.....?! :]
 
Wat denk je van eens in de vier jaar stemmen.......Je kunt dus zelf bepalen wat er gebeurt..... De drempels zijn kennelijk uitkomst van een democratisch genomen besluit, òf je conformeert je er aan òf je doet er wat aan...... Rood potloodje.....?! :]

Zo democratisch gaat dat niet. Je stemt op die lui, willen ze graag in het kabinet komen, doen ze allemaal rare concessie's, komen die drempels er alsnog. :W
 
Hier ook. overal 60 km/pu op kaarsrechte, overzichtelijke wegen. uiteraard MET inhaalverbod (joost mag weten waarom)

en overal drempels. gek wordt je van die **** dingen. Ga maar een enduro of SM kopen denk` :Y
 
Ik rij ook SM.. en over drempels rijden met 80/90 op een buitenafweg (natuuurlijk 60km zone) is toch wel heel lekker
 
Zo democratisch gaat dat niet. Je stemt op die lui, willen ze graag in het kabinet komen, doen ze allemaal rare concessie's, komen die drempels er alsnog. :W

Dan moet je ervoor zorgen dat ze beter doen wat je zegt. b.v lid worden van een partij en daarbij ook de vergaderingen bijwonen en je zegje doen. Niet alleen maar stemmen en dan laten gaan, maar meer energie erin steken! Niet enkel klagen en verder niets..... :]
 
Laatst bewerkt:
Ok... zal ik maar eens :)

Al deze kleurijke :P zones en wegmarkering hebben het volgende als doel;

- Zoveel mogelijk scheiden van doorgaande (80, 100km, snelweg, 50 & 70 bbk) van bestemmingswegen (60km, 30bbk, erven e.d.) & verkeerstromen (fietspaden, busbanen e.d.); kortom het zoveel mogelijk terugbrengen van knoopunten tussen snel doorgaand en zoekend bestemmingsverkeer.
- Informatie in wegprofielen om mensenlijke fouten in te kapselen; wegmarkering die de weg optisch smallen maakt, smallere wegprofielen op gevaarlijke plaatsen, e.d., duidelijke contrasten op wegen.

Ok... mss. in een heleboel gevallen dat je denkt, yeah right, dit was een 80 weg en dat kon je er ook makkelijk rijden! Klopt... maar dan moet je bedenken dat het Duurzaam & Veilig systeem in '97 geintroduceerd is en dat zo'n systeem ook enige fine-tuning nodig heeft. Je gooit in feite een heleboel informatie weg door in een keer alle verkeersmaatregelen die ergens golden te vervangen door een algemene set regels. Anderzijds wordt soms heel bewust de functie van een weg verandert.

Kortom... vind je dat iets eigenlijk geen bestemmingsweg is... laat het horen :]. (Ja... ik heb een aantal vakken in deze richting bij Civiele Techniek gevolgd... afschuwelijk om daarna alleen nog maar in het verkeerskunde mantra over dit soort dingen na te kunnen denken ipv op de SCHEUREN!!! manier :') )
 
Laatst bewerkt:
Het enigste wat ik zie is wat vroeger 80km/u was, nu 60km/u is.
Enigste wat verandert is is het bordje...............
Nope, veelal wordt de voorrangssituatie ook aangepast. Van voorrangswegen/voorrangskruisingen naar gelijkwaardige kruisingen. Vaak echter zonder verdere aanpassingen. En, hier tenminste in de buurt, is vaak de weg daar helemaal niet voor gemaakt. En dan denk ik voornamelijk aan onoverzichtelijke kruisingen die 'ontstaan'. Meestal een lange bredere weg met heel veel kleine zijweggetjes eraan (met alle huizen, boompjes en struikjes van dien rond de kruising).

De weg is verder nagenoeg niet aangepast en lekker breed, men blijft dus ook wel 80 rijden (of al rij je 60, nog veels te snel voor de kruisingen). En de mensen uit de zijweggetjes nemen de voorrang nu blindelings.

Wat mij betreft op alle punten een vermindering van de oude situatie. Het rijdt echt vele malen onrustiger, het is onveiliger geworden en als je 60 rijdt schiet het nog niet op ook.
 
Laatst bewerkt:
Een kick van 7 jaar :}
Ik zie dat TS inmiddels z'n motor heeft aangepast aan de omstandigheden :P

Voor een rolator zeker. En nu vloeken alle automobilisten en motorrijders op hem omdat die slome zelfs in een 60km zone nog veel te langzaam de weg oversteekt _O-
 
Vind eigenlijk de weggebruikers erger dan die lage toegestane snelheid. Want overal waar het 60 is gaat altijd wel iemand 55 rijden en dan rij je dus eigenlijk maar 50. Vervolgens lekker treuzelen bij situaties waar je eigenlijk voorrang hebt. Heerlijk.

Heb de afgelopen weken met die 3 druppels regen in de avondspits wel weer regelmatig hongerig in de auto zitten schelden naar mijn voorruit. :+
 
Voor een rolator zeker. En nu vloeken alle automobilisten en motorrijders op hem omdat die slome zelfs in een 60km zone nog veel te langzaam de weg oversteekt _O-

Bij "ons" is de regel dat alle N-wegen 60 km/u worden. Maakt niet uit of het een hele grote lange doorgaande weg is. Dan kan je praktisch 2 km ver zien, maar je mag maar 60.
 
Jeetje wat een kick... Ik denk dat TS ondertussen in een bejaardentehuis zit. ;)

On Topic: Met mijn Supermoto nergens last van. Lekker twee bandjes van de grond. :]
 
Laatst bewerkt:
Jeetje wat een kick... Ik denk dat TS ondertussen in een bejaardentehuis zit. ;)

On Topic: Met mijn Supermoto nergens last van. Lekker twee bandjes van de grond. :]
Turbotinus komt uit 1976, een goed jaar voor mannen. En ik kan het weten, want het is ook mijn jaar. *D
Dus thanks, ons prille veertigers van de oude garde het bejaardenhuis in willen sturen :( :( :(
( :j )


Op zich gaan 60 zones nog wel. De drempels meestal wel op normale snelheid te nemen. Het irritantste zijn nog de ingeblikte tegenliggers die vooral tussen de strepen blijven rijden en wel ruimte maken voor tegemoet komende auto's, maar niet voor motoren. En scherpe drempels midden in bochten. Ja, heel veilig als je niet zo bekend bent ter plekke... :(

Ik vind de 30 zones overal vervelender. Met allerlei onverlichte, niet reflecterende obstakels op de weg, het liefste een lading drempels die zo steil zijn dat het stoepranden lijken en totaal onoverzichtelijke straatjes van rechts die voorrang hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan