Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Op zich gaan 60 zones nog wel. De drempels meestal wel op normale snelheid te nemen. Het irritantste zijn nog de ingeblikte tegenliggers die vooral tussen de strepen blijven rijden en wel ruimte maken voor tegemoet komende auto's, maar niet voor motoren. En scherpe drempels midden in bochten. Ja, heel veilig als je niet zo bekend bent ter plekke...
.
Weer goed advies! Dat doe ik ook, behalve het subtiele misschien.Maak jezelf "breed" en blijf iets links.Dan zul je zien dat ze aan de kant gaan en dan maak je zelf ook ruimte. Mensen hebben het gewoonweg niet door.Meestal is het geen kwade opzet.
Maakt echt verschil.
Uiteraard zullen er altijd dodo's zijn.
En ik bedoel niet recht op iemand afrijden natuurlijk. Kan heel subtiel.
Maak jezelf "breed" en blijf iets links.Dan zul je zien dat ze aan de kant gaan en dan maak je zelf ook ruimte. Mensen hebben het gewoonweg niet door.Meestal is het geen kwade opzet.
Maakt echt verschil.
Uiteraard zullen er altijd dodo's zijn.
En ik bedoel niet recht op iemand afrijden natuurlijk. Kan heel subtiel.
30 en 60 zones.
Eerste stukje was vroeger gewoon 50km/u en had je voorrang. Nu optische wegversmalling, rechts voorrang en voila, 30km/u.. Stukje buiten de BBK was vroeger 80, streepjes naar de zijkant (optische wegversmalling) en voila, 60km/u..
Vooral die 30 zone irriteer ik mij aan, vroeger was het veel prettiger en veiliger om daar te rijden. Nu mag je daar regelmatig op het laatste moment op de rem trappen omdat er dan toch nog een auto/fietser van rechts komt en automobilisten halen fietsers gevaarlijker in door de optische wegversmalling.
Ben geen verkeersdeskundige maar kan me niet voorstellen dat het er veiliger is geworden, misschien een kleinere kans op ernstige ongelukken maar een grotere kans op kleine(re) ongelukken..
Ook die chicane rond 3:30 zodat rechts *veilig voorrang kan krijgen, met de motor merk je er niks van, met de MX-5 wel geinig maar met de bus gewoon irritant. En waarom dat nou veranderd moest worden, geen idee. Komt nauwelijks verkeer van die kant..
En dit is nog maar een kleine greep van wat ik irritant vind van de Nederlandse verkeersveiligheid.
Ja bekende omgeving, maar i.d.d. die chicane op 3.30 heb ik ook nooit begrepen en voor vreemden erg verwarrend vooral bij avond......
Dat deed ik ook een keer niet. Godver...................sorrySinds kort bij ons in de buurt ook alle binnenwegen 60
Maar ja, ik hou me er toch niet aan....
Dat deed ik ook een keer niet. Godver...................sorry
Wat helemaal niet nodig was geweest als het gewoon voorrangsweg weg was gebleven.Heeft hetzelfde doel als een rotonde, lagere snelheid op een kruispunt.
Wat helemaal niet nodig was geweest als het gewoon voorrangsweg weg was gebleven.
Hier ook in de buurt een stuk weg wat eerst een voorrangsweg was, toen veranderd rechts voorrang, ongeluk gebeurd, terug veranderd naar voorrangsweg maar de 60 zone wel behouden.
Heb even lopen zoeken maar gemeentes krijgen inderdaad subsidies om de weg aan te passen naar "duurzaam veilig": wetten.nl - Regeling - Regeling duurzaam veilig - BWBR0009505Ik weet niet precies wat het doel nu precies is van die 60 kmzone's?
Ik heb wel eens horen zeggen dat een gemeente extra geld ontvangt als ze er alleen al maar bordjes neerzetten van 60km/u.
Schijnbaar vraagt de gemeente nog wel aan de bewoners of ze dit oke vinden.
Wat ik ook weer heb van horen vertellen is dat de gemeentes moesten investeren in het veiliger maken van 80 km wegen.
Als de gemeente er een bordje neer zet van 60 km, dan hoeft dit niet. Dan kunnen ze onderhoud uitstellen.
Als dit allemaal waar is dan gaat het er zogenaamd om, om de veiligheid te verhogen. Maar vaak is het ook een pure geldkwestie?
Geen bord = 80km/uIk ken ook nog genoeg B-wegen waar helemaal niets bij staat.
Hoe hard mag je daar nu? Volgens mij behoren ze ook niet tot een 60km zone.