F*CKING 60Km/h zones

TurboTeunis

MF veteraan
Donateur
26 mei 2001
4.000
17
Lunteren
Ik weet niet hoe het in de rest van Nederland/Belgie is, maar hier in het midden van het land worden alle mooie wegen om zeep geholpen door die f*cking 60 km/h zones. Je weet van die fijne drempels om de paar meter :(
Als ze zo iets maken bij een school ofzo o.k. maar gewoon op bochtige 80 Km/h wegen waar op zich niks bijzonders te doen is vliegen die zone's als paddestoelen uit de grond!
Zo was hier ook een mooie chicane links/rechts kneedown, hebben die gekken er vlak voor en na zo'n stomme drempel gemaakt, gewoon in de middle of now-where. Daar gebeurden nooit ongelukken, ook boeren in dat gebied zijn nu ook flink over de zeik omdat ze met hun ongeveerde tractoren over die bulten stuiteren.
Waarom maken ze in hemelsnaam zo iets daarzo
:?
EIKELS!!! :j :j :j :j :j

zo dat lucht op!

[ Dit Bericht is bewerkt door: TurboTeunis op 2001-07-07 13:19 ]
 
Hier is het nog veel erger.

30 km zone's en rotondes waar je totaal geen overzicht hebt (in ieder geval niet als je met 100 aan komt zetten).

Straks maken ze van heel NL nog een woonwijk.
Drempels op de A1..... :+

 
Let op, nog ff en dan 100 op de 'snel'wegen, 60 buiten de bebouwde kom, 30 binnen de bebouwde kom, en bij scholen en woonwijken moet je je motor / auto duwen!!! :j

Idioten! Ach je ontwikkeld wel een extra zintuig... Je ziet steeds sneller alles wat met politie / snelheid en bekeuringen te maken kan hebben! Gewoon opletten en schijt aan hebben, ja en drempels is weinig aan te doen...

Krijg je vast de opmerking van Netelenbusa dat je op het circuit moet rijden als je gek wilt doen... :j :j :j
 
Krijg je vast de opmerking van Netelenbusa dat je op het circuit moet rijden als je gek wilt doen... :j :j :j

O.k. maar laten ze dan maar eerst een paar circuits aanleggen, waar je als motorrijder voor een paar piek op mag als je je wilt uitleven.
In frankrijk en engeland barst het van die kleie circuitjes.
Maar in Nederland kan dat natuurlijk niet vanwege het milieu, terwijl ze in duitsland pas weer een paar superdeluxe banen hebben gebouwt met E.U.-subsidie! :(
 
H'm als er nog meer van die drempels en andere snelheidsbeperkende maatregelen komen, denk ik dat ik een KTM duke of zo iets ga aanschaffen, bespaar ik metteen op m'n kneesliders! *D
 
nou??? fokking 30 ZONES (tenminste bij ons) ze zijn hartstikke gek!!!



gewoon>>>>>>>>>>>>

Ik hou me liever aan die snelheden bij deze zones. Ik heb een keer gehad dat een f*ckin' kind me afsneed.
Of het in opdracht van de ouders was weet ik niet, maar ik schok me een hoedje. Sindsdien, ben ik daar ALTIJD alert mee...want ik ben dan WEL fout. :( :( :( |( |(
 
H'm als er nog meer van die drempels en andere snelheidsbeperkende maatregelen komen, denk ik dat ik een KTM duke of zo iets ga aanschaffen, bespaar ik metteen op m'n kneesliders! *D
hoeft niet perse, ligt eraan welke rijstijl je aanhangt....

maar die drempels zijn echt leuk hoor!
zo hard mogelijk eroverheen, zo lang mogelijk zweven... :9~
 
H'm als er nog meer van die drempels en andere snelheidsbeperkende maatregelen komen, denk ik dat ik een KTM duke of zo iets ga aanschaffen, bespaar ik metteen op m'n kneesliders! *D
hoeft niet perse, ligt eraan welke rijstijl je aanhangt....

maar die drempels zijn echt leuk hoor!
zo hard mogelijk eroverheen, zo lang mogelijk zweven... :9~
Dat doe ik wel met een goedkope scooter, NIET met mijn auto of motor.. :9
 

Met een RF kom je ook los hoor! }) Bij ons in de buurt een viaductje en als je dan weer omhoog komt zit er een leuke bobbel aan het einde en daar kom je echt gewoon los met die 200 kg! })
 
Heb je toch niet gedaan met de nieuwe fiets van de vrouw hoop ik? Zal ze je niet gauw vergeven!!!
Groeten van je weet wel wie.
 

[/quote]

Ik hou me liever aan die snelheden bij deze zones. Ik heb een keer gehad dat een f*ckin' kind me afsneed.
Of het in opdracht van de ouders was weet ik niet, maar ik schok me een hoedje. Sindsdien, ben ik daar ALTIJD alert mee...want ik ben dan WEL fout. :( :( :( |( |(
[/quote]

Bij ons maken ze die 60 km/h zones in the middle of nowhere! Niks geen gevaar van overstekende kinderen, ik snap daarom het nut van deze zone's op zulke locaties niet!
:?
 
Veenendaal,wageningen,barneveld,achterveld enz enz het is hier overal het zelfde. De ene drempel is nog niet gelegd of de volgende is al in aanbouw! Volgens mij hebben ze moeite hun budget op te krijgen! Dus bouwen ze maar weer een paar 60Km/h zone's erbij. Reed vandaag vanaf amersfoort (ff op klaverblad bij hoevenlaken wezen spelen) richting achterveld, zeilde sportief de bocht om, hadden ze net na die bocht ook zo'n bult gemaakt!! Had ik dus even niet gezien, kwam even helemaal los van de grond en kreeg nog even een fikse tankslappper bij het neer komen!! :(
Goed voor de veiligheid zulke zone's!!! :j
 
Veenendaal,wageningen,barneveld,achterveld enz enz het is hier overal het zelfde. De ene drempel is nog niet gelegd of de volgende is al in aanbouw! Volgens mij hebben ze moeite hun budget op te krijgen! Dus bouwen ze maar weer een paar 60Km/h zone's erbij. Reed vandaag vanaf amersfoort (ff op klaverblad bij hoevenlaken wezen spelen) richting achterveld, zeilde sportief de bocht om, hadden ze net na die bocht ook zo'n bult gemaakt!! Had ik dus even niet gezien, kwam even helemaal los van de grond en kreeg nog even een fikse tankslappper bij het neer komen!! :(
Goed voor de veiligheid zulke zone's!!! :j

Laten we hopen dat ze Kootwijkerbroek een beetje in-tact laten, dat waren ook lekkere bochten, ben er 1x geweest omdat ik even binnendoor naar Stroe ging (snelweg is zo saai). Dat was echt een lekker ritje.. ging wel allemaal via achterveld, barneveld enz. enz., toen nog niet echt die zones gezien... maarja was ook 3 maanden terug. Misschien dat er al wel 30km/u zones waren, maar kon die borden niet lezen met 80-120km/u...

Vanaf Amersfoort naar Nijkerk/Nijkerveen heb je ook een 80km/u weg (langs Hooglanderveen) waar ook bij binnenkomen van Nijkerkerveen een 60km/u zone is. Hier hebben ze ook een drempel, maar die is ZO laag dat je 'm niet eens voelt... daar kan je tenminste nog overheen met normale snelheid.... de 80km/u wegen zijn net de lekkere wegen voor motorrijders, en dan moeten ze er weer drempels in gooien... gas geven, afremmen, extra gas geven.. goed voor het milieu.
Echt, ze zeiken zo over het milieu, maar je moet wel telkens afremmen enzo.. das echt niet goed. Hier in Amersfoort staat ook een bussluis die niet gebruikt wordt, als je daar auto's doorheen laat rijden, scheelt dat 5 kilometer omrijden per auto/motor. Ik ga daar ALTIJD doorheen met de motor en ben zeker niet de enige motorrijder die dat daar doet ;)
 

Ach... reed gister bij mij door de wijk en daar hebben we een kweekveld voor drempels. De weg is ongeveer 500 meter lang met om de 30 / 40 meter een drempel....... T.ering gekken. :( |(
 
Ben er nu achter waarom ze daar "in the middle of nowhere" die zone's maken, niet vanwege de veiligheid maar om het sluipverkeer tegen te gaan!
Men gaat er van uit dat men liever achteraan sluit in de file dan dat men over die drempels heen stuiterd.
Maar het bestemmingsverkeer heeft er ondertussen ook last van, meer last dan van het sluipverkeer! :(
 
Ben er nu achter waarom ze daar "in the middle of nowhere" die zone's maken, niet vanwege de veiligheid maar om het sluipverkeer tegen te gaan!
Men gaat er van uit dat men liever achteraan sluit in de file dan dat men over die drempels heen stuiterd.
Maar het bestemmingsverkeer heeft er ondertussen ook last van, meer last dan van het sluipverkeer! :(

De mensen die daar veel tijd mee besparen gaan dan toch niet een andere route nemen, en de mensen die er weinig tijd mee besparen gaan toch niet via die sluiproutes. Dus conclusie :

Geen voordelen, wel nadelen.

FOK DE NEDERLANDSE REGERING ! :j :j :j :j :j :j
 
Even oma wakker geschud. Onderwerp is nog steeds actueel.

Sinds enkele maanden rijd ik met de motor(scooter) woon-werk. Een enkele reis-afstand van ca. 40km. Natuurlijk rijd ik de kortste route, maar nog wel doorgaande wegen.

Deze routes gaan ook door de bebouwde kom van enkele dorpen, maar ook dit zijn doorgaande wegen.

In die paar maanden tijd heb ik 80% van de hele route zien veranderen van 80km -> 60km en van 50km (kom) -> 30km.

Wat wil de overheid nou? Ik vermoed zelf dat ze iedereen willen 'dwingen' de drukke provinciale- en snelwegen te nemen zodat er over een paar jaar geweldig geincasseerd kan worden met de km-heffing. Immers iedereen rijdt dan in de spits over de drukke knelpunten waarop extra geheven kan worden. Echter, die drukte is dan wel 'kunstmatig' gegenereerd door de rest van de wegen onbegaanbaar te maken.

Er is gewoon geen lol meer aan.

En natuurlijk kun je op die 30-60km wegen gewoon doorrijden maar de bekeuringen zullen niet leuk zijn als er een keer controle is.

Zo, ben ik dat ei ook weer kwijt.
 
Oma :W

Maare, wat je zegt was toen al zo en nu nog steeds het geval. Persoonlijk rij ik dan zelden die aangegeven 60, maar verlaag wel m'n snelheid.

Overigens vind ik het in het geheel niet zo lekker gaan met het nederlandse beleid, veel roepen en zogenaamd open staan voor ideeen maar ondertussen het met interessante (voor hun) uitkiezen....

ps, ik deel je ei ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan