F&F kloon de dag van zijn leven bezorgd

15 aug 2003
118
0
Breda
Vanmorgen eindelijk weer eens tijd om met m'n motortje te spelen. Toch weer te laat opgestaan (had ik gisteravond maar gelijk moeten gaan slapen).
Dus al mijn favoriete bochtjes in de buurt grondig verziekt door zeer veilig rijdende burgertrutten die al vroeg met kroost op stap gaan om die krengen stil te houden en al lang gepensioneerden die met minimaal 30 km onder de toegestane snelheid heel sereen richting kerk of andere nutteloze bezigheden rijden.
Een goed begin is het halve werk zeg ik altijd maar.
Maar de Goden waren met mij, dacht ik. De eerste golf van zondagsrijders loste op en ik kon weer eens lekker hobbyen. Niet lang daarna begon het iets te regenen, en daarna een beetje meer. En al gauw slipt tot tweemaal toe m'n achterwiel achter me weg in de bocht. Weliswaar heel spectaculair voor het verkeer achter me, en zelf vond ik ook wel kicken, helemaal loskomen uit je zadel en toch niet op je plaat gaan, maar toch was de lol er wel een beetje af.
Sta ik op weg naar huis, er over na denkend wat ik in hemelsnaam nog in dit k*tland doe met een R6, voor een stoplicht toen opeens de temperatuur merkbaar daalde, de vogeltjes stopten met fluiten en de schemering zette twaalf uur te vroeg in.............. Uit het niets staat ineens HIJ naast me. Wat een bikkel, wat een man. Een jaar of iets boven twintig, linkerhand aan het stuur van zijn bolide, met een geweldige pokerface strak vooruit kijkend, rechterhand aan zijn getunde schakelpook, met de linkervoet spelend met de koppeling, de rechtervoet in uiterste concentratie dat geweldige 1,6 literblok op minimaal 5000 toeren houdend. Dat mij dat nou moest overkomen, ik met mijn inferieure R6 voor een rood licht naast een geweldig cosmetisch getunde SEAT IBIZA!!! Maar ik ben niet bang, ik neem de uitdaging aan, haha!!! Mijn brommertje stond in zijn 1, dus begon ik te gassen en zette hem met een grote KLOENK in zijn twee. Ook de grote verdelger begint meer te gassen, nog wel steeds dat fantastische pokerface, het licht springt aarzelend op groen en de moeder van alle stoplichtsprinten is begonnen.
F*CK, er is iets mis met die bolide van mijn gevreesde tegenstander......ik blijf voor liggen!!!! Gelukkig springt het volgende stoplicht op rood. Ik krijg een tweede kans. Ik probeer oogcontact te maken met Attila de Hun, maar die blijft, zoals een echte strijder betaamd, recht voor zich uit kijken, hij weet gewoon dat hij de beste is. Ik probeer bij de volgende start iets minder gas te geven en meer slip op de koppeling en we rijden beide gelijk op naar het volgende stoplicht. Ik lig op mijn tank, laat de koppeling nog meer slippen en raas met 14.000 toeren naast hem verder. Het stoplicht springt op groen, ik schakel naar 3 en 4 en pokerface verliest bijna zijn zelfbeheersing, zijn mondhoeken bewegen iets in de richting van zijn hersencel en hij spuit mij binnen 2 seconden voorbij.
Het volgende stoplicht slaat hij met een noodgang rechtsaf, zijn achterkant breekt uit maar kan hem net houden. Ik sla linksaf en ben bijna thuis.
Die jongen moet toch nu de hele dag niets anders te vertellen hebben: "IK heb een R1 het snot in de ogen gereden, die eikel bleef helemaal nergens" , nou ja een beetje aandikken mag natuurlijk. Mischien overweegt hij nu wel zo'n grote achterspoiler, die miste hij namelijk nog. Dan heeft hij meer grip bij het sprinten (voorwielaandrijving?? who cares)en pakt hij de volgende keer een Hayabusa of zo. Als hij nu echt zo zou denken en hij wordt binnenkort zoek gereden door een shopper of een C1 dan is mijn dag toch weer goed. Dus ga ik er vanuit dat dat ook gebeurd. Een ego breken is leuker als je hem eerst vergroot.
 
Ook rotgeintje.... enorm dreigen en op het moment dat die F&F-clown wegblaast héél rustig optrekken. Zitten ze ook raar te kijken.

(wel hopen dat de gast achter je niet mee wilt doen met de wedstrijd :X )
 
Ik hoop dat ik de volgende keer naast hem sta met mijn K100 (ouwelullebak met verhoogd scherm en drie koffers). Dan krijgt ie pas echt een kleine plasser, da's veel leuker dan met een sportmotor. :]
 
Dan kan hij hem eerst wel in zn 6 trappen

:+
B|

toch istie opzich niet zo heel erg langzaam. is best wel leuk om die gti-sjonnies bij het wegrijden te verslaan. boeit mij dat wat dat ze me vervolgens keihard voorbij scheuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan