F1 fout GSXR600K1

Rec

MF veteraan
14 nov 2001
1.435
6
Diepenbeek, België
Gisteren op de autostrade (+- 150) mijn eerste F1 fout in combinatie met een rood olie/water lampje.
Wel even schrikken, aan de kant, motor stil, terug starten en opgelost :?
Heb al wel eens meer van deze fout gehoord bij het betreffende model op gixxer.com. Iemand op dit forum ervaring er mee?
:]
 
Gisteren op de autostrade (+- 150) mijn eerste F1 fout in combinatie met een rood olie/water lampje.
Wel even schrikken, aan de kant, motor stil, terug starten en opgelost :?
Heb al wel eens meer van deze fout gehoord bij het betreffende model op gixxer.com. Iemand op dit forum ervaring er mee?
:]


Er is een REcall brief rond gegaan.. maar ik weet niet of het ooit door de Nederlandse dealers ontvangen is, zie hier:

Misschien kan je het aan je dealer laten zien.. het is iniedergeval dit wat 9 van de 10 x mis zit.
attachment.php



attachment.php



Succes ermeeeeeee!!!!!!!!
 
Op je display komt FI, niet F1. FI staat gelukkig niet voor Fuel Injection, maar voor Fault Idication.
Helaas heb ik het nu zelf ook al een paar keer gehad en schrok me helemaal de eerste keer totaal de pest.

Onder je duoseat dit een 2-polige stekker, linksvoor. Als je de 2 polen met elkaar verbind en daarna het contact aan zet, komt er in de display een foutcode. De code moet er uitzien als bv. c00 of c41.
Aan de hand van deze melding kan je natrekken waar de storing vandaan komt.

Ik heb hier een boekje liggen van mijn 750, daar staan alle codes in. Ik weet niet of ze voor de 600 hetzelfde zijn, maar daar ga ik wel vanuit. Als je de foutcode hier dus ff post, kan ik je een idicatie geven waar ie vandaan komt.
 
c11 - camshaft position sensor. bike can continue running, but after it engine stops, it cannot be restarted.

c12 - crankshaft position sensor. bike will neither start nor run.

c13 - intake air pressure sensor. bike will go into \'limp home\' mode: ecu assumes a default reading of 760mmHg.

c14 - throttle position sensor. limp mode: ecu assumes 100% throttle and ignition timing becomes fixed.

c15 - engine coolant temperature sensor. limp mode: ecu assumes coolant temperature is 80°C/176°F.

c21 - intake air temperature sensor. limp mode: ecu assumes intake air temperature is 40°C/104°F.

c22 - atmospheric pressure sensor. limp mode: ecu assumes atmospheric pressure is 760mmHg.

c23 - tipover sensor. bike will neither start nor run.

c24 - ignition coil #1. limp mode: bike runs on remaining three cylinders.

c25 - ignition coil #2. limp mode: bike runs on remaining three cylinders.

c26 - ignition coil #3. limp mode: bike runs on remaining three cylinders.

c27 - ignition coil #4. limp mode: bike runs on remaining three cylinders.

c28 - secondary throttle valve actuator. limp mode: ecu opens secondary throttle valves fully.

c31 - gear position sensor. limp mode: ecu assumes bike is in 6th gear.

c32 - injector signal #1. limp mode: bike runs on remaining three cylinders.

c33 - injector signal #2. limp mode: bike runs on remaining three cylinders.

c34 - injector signal #3. limp mode: bike runs on remaining three cylinders.

c35 - injector signal #4. limp mode: bike runs on remaining three cylinders.

c41 - fuel pump control system. bike will neither start nor run.

c42 - ignition switch signal (anti-theft). bike will neither start nor run.

dit zijn ze
 
Goed voor elkaar! Ga dat hier in NL ook maar es proberen, wnat ik heb ook al een paar x een FI melding gehad...gewoon uitzetten en weer starten...heb wel een demo gehad voor proefrit, die gaf FI en kwam niet meer boven de 10000 RPM uit *D
 
Ik had toevallig vorige week het volgende: Ik reed gewoon 60 ofzo en ineens kapte m\'n bike ermee. Was idd ook gewoon ff van en op het contact, toen deed ie het weer.

De vorige keren dat ik een FI kreeg, stond ik nog stil en zette dus op dat moment net de motor op \'t contact.

Hoe en wanneer krijgen jullie die klote melding?
 
Nördschleiffe ken ik niet, maar wil er wel een keer naartoe,....gezien de lengte van de baan en de rechte stukken ben ik bang dat je me wel kwijt rijdt :( . Als ik al niet verdwaal op die 20Km+ baan).
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 08 februari 2002 19:00 schreef Johnv het volgende:
Nördschleiffe ken ik niet, maar wil er wel een keer naartoe,....gezien de lengte van de baan en de rechte stukken ben ik bang dat je me wel kwijt rijdt :( . Als ik al niet verdwaal op die 20Km+ baan).

Welke rechte stukKEN, is er maar één, de rest is glooiend, golvend en met héél veel bochten.
En gezien je manier van rijden (2-2-02) zou je best kunnen volgen MITS je een beetje vertrouwen hebt in degene die de lijn aangeeft en durft te sturen. Maar dat laatste zit wel goed iig. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan