F1 foutmelding GSXR 600 K7

jeffz

MF'er
28 mrt 2010
107
10
rotterdam
Hallo,

Ik rij op een suzuki gsxr 600 k7.
Als ik een stuk heb gereden en de motor uit zet en daarna weer start heb ik af en toe als de temp. boven de 100 graden is een melding bij me gradenmeter, deze melding is f1 en mijn olie lampje blijft branden.
Weet iemand wat dit kan zijn ?

Bedankt alvast
Jeffrey
 
Hallo,

Ik rij op een suzuki gsxr 600 k7.
Als ik een stuk heb gereden en de motor uit zet en daarna weer start heb ik af en toe als de temp. boven de 100 graden is een melding bij me gradenmeter, deze melding is f1 en mijn olie lampje blijft branden.
Weet iemand wat dit kan zijn ?

Bedankt alvast
Jeffrey

Hmm olie/koelvloeistof-niveau te laag misschien....
Je zou het hier even moeten vragen: Het Snelle Suzuki GSX-R 600 topic deel 18!
 
Het is volgens mij FI en niet F1. FI staat (wederom volgens mij) voor Fault Indication. Vaak is het de exup klep in je uitlaat.

Maar in de GSX-R topics weten ze het beter. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze melding ook ooit gehad op mn gsx-r 750 k6. Staat idd voor Fault Indication en je moet even bij de dealer langs om het uit te lezen. Heeft meestal weinig met je temperatuur/olie/koelvloeistof te maken maar idd met de klep in je uitlaat. Dit schijnt een standaard probleem te zijn bij gsx-r's (en idd, als het zo vaak voorkomt waarom maken ze het dan niet??)
 
Ik ga er van uit dat een 600 K6 hetzelfde systeem heeft als een 1000 K6.
FI geeft aan dat er ergens een fout is, alleen je kan zo niet zie welke fout.
Er zit op de kabelboom een stekker (vrouwtje) met zes aansluitingen (dacht met een rubber dopje) . Als je het juiste stekkertje hebt zoals de dealer, of simpel, even kortsluit en met een draadje, gaat op je dashboard FI veranderen in C xx codes. Elke C xx code heeft een andere foutmelding. Even uit het hoofd C22 ventilator radiateur e.d.
Lees deze codes uit, het kunnen er meer zijn en zoek de betekenis op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan