F650 Funduro&F650ST

Matth

Rookie
1 mei 2004
19
0
Hoi!!!

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een een F650 funduro en een F650 ST??? (het oude type dus)

Ben namelijk aan het rond kijken voor zo'n fiets.
 
Het verschil tussen de Funduro en de Strada:

De Funduro is de all-road versie en de Strada de stads/weg variant (dus niet geschikt voor all-road). De ST heeft een lagere zithoogte dan de 'normale' Funduro. Ook zijn de veerwegen wat korter, de naloop van het voorwiel wat kleiner.

Ik heb ooit de ST als leenfiets mee gehad (rij normaal een Funduro) en opzich rijdt hij prima, maar ik vond de zit laag en hij had de neiging om erg de bocht in te vallen (ik ben 1m80 en weeg 78kg). Persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar de Funduro.

Edit:
Kijk voor de specs bij BMW international Klik vervolgens op History (2e kolom van links), Historical BMW models, Search by model type en dan selecteer je de F-reeks en het model van keuze.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit de ST als leenfiets mee gehad (rij normaal een Funduro) en opzich rijdt hij prima, maar ik vond de zit laag en hij had de neiging om erg de bocht in te vallen (ik ben 1m80 en weeg 78kg).

Ik heb een jaar rondgereden op een ST, enne: het is niet alleen de neiging
om in de bocht te vallen....
Had ook regelmatig het probleem dat als je stilstaat, met het stuur volledig
naar links, (en linkervoet dus op de grond) dat ie flink "doorduwt".
Zeker met passagier achterop.

Funduro ken ik verder niet. Ben overgestapt op een maatje groter...
(enig vervoermiddel, vaak met ons tweeen er op, dus kunnen wat meer
ruimte best gebruiken.)
 
Ik heb een jaar rondgereden op een ST, enne: het is niet alleen de neiging
om in de bocht te vallen....
Had ook regelmatig het probleem dat als je stilstaat, met het stuur volledig
naar links, (en linkervoet dus op de grond) dat ie flink "doorduwt".

Dat laatste fenomeen heb ik niet ervaren, wel dat ie ook wat nerveurzer leek en dat kan wel kloppen omdat de naloop van het voorwiel korter is en dat leidt tot minder rechtuitstabiliteit en wendbaarder gedrag (vergelijk een opoe fiets met een racefiets, racefiets is wendbaarder, maar de opoe fiets rijdt super makkelijk rechtuit). Was blij dat ik weer op mijn eigen Funduro zat *D
 
Hoorde ook iets van een andere (voor)wiel??? 17" ???

Ik zag in een Duits boek met technishce gegevens vermelding van een kleiner voorwiel (18"), echter bij BMW vermelden ze in de specs een 19" voorwiel.

Edit: Als ik de foto's zo bekijk van het Duitse onderhouds boek, dan hebben ze idd een kleiner voorwiel gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
Kijk voor de specs bij BMW international Klik vervolgens op History (2e kolom van links), Historical BMW models, Search by model type en dan selecteer je de F-reeks en het model van keuze.

Hé die link kon ik nog niet. Thanks :}
 
Vandaag eens rond wezen neuzen voor een F650 Funduro/ST.
Ik zag nog een mooie donker blauwe ST van 1997, 41000km voor 3950 euro. Zag er strak uit, geen beschadigingen, valbeugel, bmw alarm, topkoffer en een stickertje op de voorpoten van WP.
Is dit een redelijke prijs of niet? Ik heb niks in te ruilen dus wat zal ik nog ongeveer van de prijs af kunnen "lullen"?

159.JPG
 
niet heel veel denk ik, is een redelijke prijs denk ik.

( mooie dingen die bmw tjes ;) )

laat anders hier even jullie f 650's zien. :]

Img_5791.jpg


Img_5794.jpg


Img_5801.jpg


*D
 
Laatst bewerkt:
Bij alle modellen voor 96 heeft een BMW genie een gat-zegering op de as van het voortandwiel gemonteerd. Let er even op of deze al vervangen is voor een as-zegering, kan vervelend uitpakken als hij er af loopt. En bij alle modellen goed op de spaken letten of de kopjes in de naaf er nog op zitten.
En als laatste lees ik vaak dat boven de 20.000 miles de achtervering kaduuk kan gaan. Verder zijn er weinig veel voorkomende problemen met deze fiets.
Je moet gewoon niet te veel op de snelweg willen komen, hij haalt nog wel illegale snelheden maar confortable is anders.


Hier wat foto's van begin deze maand in de alpen.
F650-1.jpg

F650-2.jpg

F650-3.jpg
 
Hoi!!!

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een een F650 funduro en een F650 ST??? (het oude type dus)

Ben namelijk aan het rond kijken voor zo'n fiets.
'=
zo wel nieuw als 2e hands zijn ze duur :+
Maar je krijgt wel waar voor je geld.. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan