f650 funduro

Lode_247

Rookie
23 jun 2018
22
35
Ekeren
Beste collega motards..
Heeft er iemand ervaring met de f650 funduro van bmw ? Zo Ja het schakelen lijkt mij een beetje moeilijk moeilijk in de zin van dat je nogal hoog moet schakelen (hoog duwen met je voet voor in Vitesse te zetten). Is dit normaal.. kan daar iets aan gedaan worden ..
Graag hoopte ik op wat ideetjes of oplossingen te vinden onder onze handige harry's.. 😀..
 
Alvast bedankt voor de reactie.. Dit ga ik eens bekijken of dit ook echt mogelijk is.. zoals het nu is gaat het wel.. maar alles kan altijd beter toch 😋


Als het goed is ziet het er zo uit:

GearShifter.jpg


Boutje losdraaien,
hendel er af halen,
op de gewenste positie weer er op zetten,
boutje weer vastdraaien.
 
Allright.. merci voor de info en de bijpassende foto !!.. hier ga ik zeker naar kijken als ik uit vakantie ben.. nog 10dagen wachten.. maar ik ga het hier zeker laten weten of het gelukt is.. mja je kent dat he je bent op vakantie en je denkt wat kan ik beter maken aan de moto die ik net heb gekocht 😋😀😀.
 
Ja weet je wat het is.. als ik naar boven moet beginnen schakelen lijkt het alsof ik met mijn tenen echt hoog moet gaan om hem een trap hoger te krijgen.. en dat is na een tijdje wel vermoeiend.. nu heb ik er nog niet echt naar gekeken.. maar wel over gepiekerd wat het zou zijn.. en of het miss wel normaal is bij deze moto's .. Dit is namelijk mijn eerste bmw f650.. rijd normaal voor werk op een rt1200 en dit is natuurlijk helemaal niet te vergelijken..🤣
 
weet iemand waar ik de olieslangen kan krijgen die van het frame naar het blok loopt die slang is namenlijk poreus
ook zijn de carburateur inlaatspruitstuk die van rubber zijn aan vervanging toe
waar kan ik die bestellen?
alvast bedankt
 
De slangen kun je als meterwaren bij autohandelaren kopen. De inlaatrubbers bij de dealer. Neem hart tabletjes mee als je de prijs vraagt.
De inlaatrubbers hebben van binnen een gladde voering. Scheurtjes aan de buitenkant zeggen niet zoveel over de luchtdichtheid van het rubber.
 
Hey heb het geprobeerd om de hendel voor het schakelen te verzetten maar er zat blijkbaar een ijzeren ring ofzo die dan in de weg zat.. eerlijk zie ik er het nut niet van waarom zou daar zit mja.. hij zit er en kan daardoor het niet verlagen. 🙄

a1q83.jpg
Als het goed is ziet het er zo uit:

[afbeelding]

Boutje losdraaien,
hendel er af halen,
op de gewenste positie weer er op zetten,
boutje weer vastdraaien.
 
Hey heb het geprobeerd om de hendel voor het schakelen te verzetten maar er zat blijkbaar een ijzeren ring ofzo die dan in de weg zat.. eerlijk zie ik er het nut niet van waarom zou daar zit mja.. hij zit er en kan daardoor het niet verlagen. 🙄

a1q83.jpg
Als het goed is ziet het er zo uit:

[afbeelding]

Boutje losdraaien,
hendel er af halen,
op de gewenste positie weer er op zetten,
boutje weer vastdraaien.
Die ring heb ik nog nooit gezien, ik zou de slijptol er in zetten. Het lijkt alsof iemand een aanslag er op gelast heeft om een doorzakkende jiffy te repareren.
Een doorzakkende wat 🤔
 
Zijstandaard. Mijn eerste ingeving zou zijn dat het ding er zit om de zijstandaard/schakelaar te beschermen in een val. 't Is toch een allroad, en het ziet er niet dermate hobbybob uit dat ik denk dat het er later opgelast is. Zou wel kunnen natuurlijk, maar dan best netjes gedaan.

Grappige is wel dat ik er verder geen voorbeelden van kan vinden (bij de F650 dan) :+
 
Die ring zit niet in de weg voor wat je moet doen.
Die ring zit voor de zijstandaard, niet voor de schakelpook.

Dat plaatje in mijn post, die hendel die je met je tenen op en neer beweegt,
die moet los en tandje verder gedraaid weer terug gezet worden.
 
Het ziet er inderdaad wel professioneel gedaan uit, niet door een of andere amateur er snel aangebakken.

Kan het niet van een of andere optie van bmw zelf zijn en dus fabrieksorigineel zijn?
 
Die ring zit niet in de weg voor wat je moet doen.
Die ring zit voor de zijstandaard, niet voor de schakelpook.

Dat plaatje in mijn post, die hendel die je met je tenen op en neer beweegt,
die moet los en tandje verder gedraaid weer terug gezet worden.

Probleem is dus dat met een tandje verder de pook bij het naar beneden schakelen die ring aantikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan