F650GS 2008

BlueFazerin

MF veteraan
28 mrt 2006
4.495
0
Amstelveen
Hallo allen,

Op de motorbeurs stond ik te 'kwijlen' voor dit nieuw model van F650GS.
Ik heb enkele artikelen gelezen

BMW 2008 F650GS & F800GS

http://www.motormaniacs.nl/nieuws-3.html (Motormaniacs BMW F800GS)
Motorfreaks
MF Toermotoren BMW F800R en F800GS preview

Belgische test
Heb je meer leesvoer, laat even weten.

Ik wil graag een All the road motor voor reisdoeleinden en ook voor lichte off the road stukken. Een motor met de mogelijkheid om te verlagen en redelijke vermogen. Tot nu toe heb ik vnl 4 cyl. ervaring, nu heb ik een Fazer met 93 PK.

Mss kunnen jullie mij helpen met een aantal vragen
- Als ik met verlaagde BMW F800R proef ga rijden, kan ik enigzins 2 cyl. F650GS opdoen. De F650GS is pas in Maart bij de dealer.
- De vermogen van F650GS is slechts 71 Pk. Kan je die opvoeren naar 85 Pk. Ik weet niet hoe met de garantie zit.
- Ik rij ook door met de winter en heb nu BT020 banden. Welke banden raden jullie mij aan.
- Ik probeer voor en tegen van de Fazer to F650GS te zetten.

Vast bedankt voor jullie reaktie's, alle tips zijn welkom.

Verlanglijst naast de motor :
- 790 mm door middel van een lager zadel, en tot 765 mm op de F650GS met behulp van
een verlagingskit.
- carterbescherming
- handvatverwarming
- handvatkappen

Plaatje F650GS

index.php
 
Laatst bewerkt:
Uiteraad BMW

UNSTOPPABLE BMW F 650 GS.

De nieuwe BMW F 650 GS - niet eerder was een Enduro in deze klasse zo unstoppable. Van pure sportiviteit en met een 71 pk sterke tweecilinder. Met ongekende wendbaarheid door een laag eigen gewicht en een aangenaam lage zitpositie. En niet in de laatste plaats door ABS en RDC. Helemaal op maat voor de stad en altijd klaar om gebaande wegen te verlaten. Dat is de nieuwe F 650 GS. Door en door BMW. En absoluut unstoppable.

Unstoppable. Puur performance.
Meer dan voldoende power voor dynamisch rijden. En daarvoor staan de volle 71 pk van de nieuwe BMW F 650 GS altijd te popelen. Allereerst door zijn uiterst moderne tweecilinder. En bovendien door zijn ongelooflijk lage eigen gewicht van slechts 199 kg. Een combinatie die deze machine unstoppable maakt.

Unstoppable. En zo veelzijdig.
Nauwe steegjes in de grote steden? Lange rechte einden op grote toertochten? En zwaar terrein om je helemaal uit leven? De F 650 GS is thuis in de stad en heeft het in het terrein helemaal naar zijn zin. Even licht als robuust met zijn spaceframe. En door zijn omvangrijke uitrusting comfortabel
en prestatiegericht. Klaar voor elke uitdaging, waar je ook maar voor gaat. Laat je fantasie de vrije loop.

Unstoppable. Maar veilig.
De nieuwe F 650 GS is van goeden huize. Dat blijkt vooral als het om veiligheid gaat. Voorbeeldje? De uitrusting met uitschakelbaar ABS, voor moeiteloze handling onder de lastigste omstandigheden. Of het optionele RDC-systeem, voor permanente bandenspanningscontrole. Problemen kun je namelijk maar beter voor zijn.

Feiten – F 650 GS

Motor: Vloeistofgekoelde tweecilinder viertaktmotor, vier kleppen per cilinder, twee bovenliggende nokkenassen, dry sumpsmering
Cilinderinhoud: 798 cc
Vermogen: 52 kW (71 pk) bij 7.000 tpm (vermogensreductie naar 25 kW (34 pk) bij 5.000 tpm mogelijk)
Max. koppel: 75 Nm bij 4,500 tpm (met vermogensreductie: 57 Nm bij 3.000 tpm)
Uitlaatgasreiniging: Geregelde driewegkatalysator,
uitlaatgasnorm EU-3
Banden, voor / achter: 110/80 - 19 59H / 140/80 - 17 69H
Wielbasis: 1.575 mm
Remmen, voor: Enkele schijfrem, diameter 300 mm, zwevende remklauwen met twee remzuigers
Remmen, achter: Enkele schijfrem, diameter 265 mm, zwevende remklauw met een remzuiger
ABS: Verkrijgbare optie: BMW Motorrad ABS (uitschakelbaar)
Zithoogte 820 mm (lage buddy: 790 mm; verlaagd rijwielgedeelte: 765 mm)
Binnenbeencurve: 1.820 mm (lage buddy: 1.780 mm; verlaagd rijwielgedeelte: 1.710 mm)

Drooggewicht 1) : 179 kg
Leeggewicht, rijklaar met volle tank 2): 199 kg
Effectieve tankinhoud: 16,0 l

Technische gegevens gerelateerd aan leeggewicht (DIN)

1) Leeggewicht zonder alle vloeistoffen en smeermiddelen
2) Volgens richtlijnen 93/93/EWG, inclusief alle vloeistoffen en smeermiddelen, minimaal 90% van de effectieve tankinhoud gevuld
 
Wacht eerst maar tot ze op de markt zijn en ga dan eens proefrijden. Zal je zien dat je niet meer vermogen nodig hebt. De S rijdt vast heel anders dan de GS dus is niet te vergelijken. Kijk ook een bij de buren
 
Laatst bewerkt:
De F800R bestaat niet. Er bestaat wel een custom gebouwde R type, maar dat is bij een dealer gedaan.

Wat de F650 betreft. Beetje vreemde keuze zou dat zijn aangezien het blok identiek is aan het blok in de F800GS, alleen terug-getuned. Je zou een betere slag slaan met de F800GS die al op 85PK zit. Ik zou zeggen: bekijk eens beide modellen !
Succes.

:W
 
Wacht eerst maar tot ze op de markt zijn en ga dan eens proefrijden. Zal je zien dat je niet meer vermogen nodig hebt. De S rijdt vast heel anders dan de GS dus is niet te vergelijken. Kijk ook een bij de buren
Bedankt voor je tip. Het moet idd F800S/ST. Kan je de verschillend beschrijven.
 
S=sport, ST=sport touring, GS=Gelände Strasse (Allroad) kijk maar eens hoe ze eruit zien dat zegt al veel over hoe ze zitten/rijden.
 
MotoPlus heeft een langeduurtest gedaan de met F800 - zelfde blok als de 800GS. Was niet heel best (zuigers op na 50.000)... -O-
 
Blad gekocht nog niet gelezen & gescanned.

motorhoutrust.nl - DenHaag : Het verhaal van Motoplus is onderhand al achterhaald. Dit ging om de eerste serie van de F800. Hier is al een modificatie op gekomen en de vernieuwde blokken hebben er dus al geen last meer van.
Geen antw op mijn vraag : De hoeveelste release is die blok nu ?.hoe oud is die F800 ?
Antw : test is van de eerst blok en F800 is nu 2 jr oud.

Wie weet meer over F800 ?
Wie heeft een F800 en kan je aangeven, hoe oud, hoeveel km en welke klachten.
 
Laatst bewerkt:
Ondanks de oma, heb je wellicht onlangs de telegraaf gelezen ?
Daar stond een test in met de F650 en de 800, leuk stukje!
 
Ondanks de oma, heb je wellicht onlangs de telegraaf gelezen ?
Daar stond een test in met de F650 en de 800, leuk stukje!

Bedankt voor de tip. Digitaal is mij niet gelukt om dat artikel te vinden. Morgen maar naar de bieb even lezen.
 
Deze week de test gelezen in de Moto73 en die 650 is toch wel een hele gave fiets zeg. Licht, sterk en zuinig en ik vind hem nog mooi ook. :}
 
Staan nu allerlei intro-testen in de bladen van 650 en 800. Als je beetje off-road wilt kunnen, is de 800 een betere keuze. Verder zeggen de testen dat de 650 de betere keuze is...
Je kunt de 650 niet zomaar tot 800 tunen: Moet het hele blok open want er zit een andere nokkenas in.
 
- De vermogen van F650GS is slechts 71 Pk. Kan je die opvoeren naar 85 Pk.

Geloof me, dat is niet nodig... :)
Die tweecilinder heeft meer koppel dan je denkt en trekt gewoon goed weg van onderuit. Ik denk zelfs beter dan de 4-cilinder die je gewend bent... ;)

Heb in de Motoplus van de afgelopen 2 weken (vandaag ligt de nieuwe op de mat) gelezen dat die 650GS een leuk ding is. Feitelijk vonden ze die prettiger dan de 800GS, ondanks dat die dus wel 85 pk heeft...
 
Geloof me, dat is niet nodig... :)
Die tweecilinder heeft meer koppel dan je denkt en trekt gewoon goed weg van onderuit. Ik denk zelfs beter dan de 4-cilinder die je gewend bent... ;)

Heb in de Motoplus van de afgelopen 2 weken (vandaag ligt de nieuwe op de mat) gelezen dat die 650GS een leuk ding is. Feitelijk vonden ze die prettiger dan de 800GS, ondanks dat die dus wel 85 pk heeft...

In de moto73 kwam men tot een zelfde conclusie. Ik begin de 650 te waarderen, ondanks de lelijkere wielen, karige uitrusting en saaie kleuren ivgl met de 800.

De remschijfmaten komen volgens mij trouwens overeen met de 'oude' 1 cilinder 650gs en de voorvork ziet er vergelijkbaar uit, wie weet hang je er dus vrij makkelijk een mooie set spaakwielen in. :)
 
Vandaag even proefgezeten.(wel op een 800 en 650 met verlaagde zadels)

Zit erg goed, voelt als meer motor dan mijn funduro.

In het echt zijn ze nog zoveel mooier, mooi afgewerkt ook. De zilveren kleur vind ik het best uit de verf komen. :9~


Maar ik schrok net thuis wel van de accesoiresprijslijst, dat tikt aan zeg. '( :/

Ik ben aangemeld voor het riding event met de 650 als eerste keus, hopelijk heb ik me op tijd ingeschreven. Ik ben wel bang dat het iets te goed kan bevallen. :P
 
Kan iemand mij vertellen wat t verschil is GS versus Country

http://www.promotor.nl/published/prm/content/pages/nieuws/2008/080331-bmw-g650-xcountry.nl.html

BMW NU OOK VOOR KORTE BEENTJES

31-03-2008 - De 2009-versie van de BMW G 650 X Country is wat comfortabeler gemaakt en is nu meer geschikt voor gebruik op de straat. Het zadel is ruim 4 cm verlaagd, en je kunt er ook topkoffers op monteren.
Zowel de voor- als de achtervering zijn verlaagd, en in combinatie met een andere vormgeving van het zadel, levert dat een hoogtewinst op van ruim 4 cm (van 840-870mm naar 800-825mm).
De remhandel is in vijf standen aan te passen en schakelhandel in vier standen. De G 650 Xcountry is wel iets aangekomen en weegt nu 149,5 kg (ipv 148 kg) als hij voor 90% is afgetankt.
 
Kan iemand mij vertellen wat t verschil is GS versus Country

http://www.promotor.nl/published/prm/content/pages/nieuws/2008/080331-bmw-g650-xcountry.nl.html

BMW NU OOK VOOR KORTE BEENTJES

31-03-2008 - De 2009-versie van de BMW G 650 X Country is wat comfortabeler gemaakt en is nu meer geschikt voor gebruik op de straat. Het zadel is ruim 4 cm verlaagd, en je kunt er ook topkoffers op monteren.
Zowel de voor- als de achtervering zijn verlaagd, en in combinatie met een andere vormgeving van het zadel, levert dat een hoogtewinst op van ruim 4 cm (van 840-870mm naar 800-825mm).
De remhandel is in vijf standen aan te passen en schakelhandel in vier standen. De G 650 Xcountry is wel iets aangekomen en weegt nu 149,5 kg (ipv 148 kg) als hij voor 90% is afgetankt.

de country is gebaseerd op de "oude" 650 1-cylinder en de GS heeft het nieuwe 2-cylinderblok.

gr Patrick
 
Terug
Bovenaan Onderaan