Fabio Quartararo

Rossi wilde niet meer een seizoen op een Ducati rijden, omdat hij ervan overtuigd is dat het drie jaar kost voordat je een ander merk motor volledig doorgrond hebt (of jezelf erop aangepast). Zoiets kan ook voor Dovi gelden.
 
Ik denk idd dat de Yamaha de slechtste fiets is samen met KTM.
Zegt ook hoe goed Fabio is en hoe hoog het niveau is en hoe klein de verschillen.
Dovi is er maar half jaartje er tussen uit geweest.
Zowel Dovi en Binder waren beschikbaar.
Dovi werd ook min of meer verplicht door de sponsor WithU.
Beiden hebben 10 punten gehaald in 2022, zegt meer over Dovi dan over Darryn in mijn ogen.
Dovi heeft de afgelopen 13 volledige seizoen (2008 - 2020) maar 3x buiten de top 5 geëindigd in de eindstand.
Kan Dovi zich niet aanpassen aan de Yamaha of is de Yamaha te moeilijk om er echt alles uit halen?
Ik had ook verwacht dat Morbidelli vooraan zou meedoen, ik schat hem in als nauwelijks minder als Fabio.
Heeft hij nog steeds hinder van zijn knie?
Dovi heeft volgens mij zelf al aangegeven dat het hem niet lukt om zijn rijstijl aan te passen aan de Yahama, die heeft echt al zijn hoofd er bij neergelegd. Over Morbidelli kan ik niet zo snel iets vinden.
 
Rossi wilde niet meer een seizoen op een Ducati rijden, omdat hij ervan overtuigd is dat het drie jaar kost voordat je een ander merk motor volledig doorgrond hebt (of jezelf erop aangepast). Zoiets kan ook voor Dovi gelden.
Bizar hoeveel invloed alleen een motorconcept al heeft.
Lin Jarvis vertelde dat er bij Dovi constant alarmbellen afgaan van wat niet kan met de motor.
Maar dat zijn de Ducati bellen.
Even mentaal intunen zou je denken. 8)7
Alleen in een raceweekend rijden ze al meer rondjes dan de gemiddelde circuitrijder.
 
Bizar hoeveel invloed alleen een motorconcept al heeft.
Lin Jarvis vertelde dat er bij Dovi constant alarmbellen afgaan van wat niet kan met de motor.
Maar dat zijn de Ducati bellen.
Even mentaal intunen zou je denken. 8)7
Alleen in een raceweekend rijden ze al meer rondjes dan de gemiddelde circuitrijder.
MV is wel een voorbeeld van 4 in lijn naar een V4,nu pas gaat het goed.
Davies SBK Duc had veel tijd nodig om beter rond te gaan van V2 naar V4.

idd bizar.
 
iemand hier met goede kennis van de spaanse taal? Ben eigenlijk wel benieuwd naar het grapje dat Aleix met zijn zoontje maakt richting Fabio op 3:20. Mogelijk "your ambition outweighed your talent" })

Edit: video embedded geblokkeerd door Dorna :(. Op youtube even zoeken naar "Quartararo's day to forget | 2022 #DutchGP" op het motogp kanaal
Het grapje was ongeveer "Zeg hem maar dat het goed zit en dat we de volgende race dan wel gaan winnen".
 
VR46 Team misschien... hebben immers al een moto2 link.
En daarmee de Ducati opgeven waarmee ze podiums kunnen pakken? En veel Italiaanser dan dat team gaat het natuurlijk niet worden, dus die zullen daarmee ook wel de binding met Ducati hebben. Alhoewel, Gresini en Pramac zijn natuurlijk ook al Italiaans. Zou mooi zijn als er nog een niet-Italiaans team zou bijkomen.

Maar goed, met die satelliet teams weet je het eigenlijk toch nooit, volgens mij komt er meer politiek en €'s bij kijken dan dat het draait om het sportieve potentieel van de motor.
 
En daarmee de Ducati opgeven waarmee ze podiums kunnen pakken? En veel Italiaanser dan dat team gaat het natuurlijk niet worden, dus die zullen daarmee ook wel de binding met Ducati hebben. Alhoewel, Gresini en Pramac zijn natuurlijk ook al Italiaans. Zou mooi zijn als er nog een niet-Italiaans team zou bijkomen.

Maar goed, met die satelliet teams weet je het eigenlijk toch nooit, volgens mij komt er meer politiek en €'s bij kijken dan dat het draait om het sportieve potentieel van de motor.
1656490032955.jpeg

Mag wel terug komen van mij. 😉
 
MV is wel een voorbeeld van 4 in lijn naar een V4,nu pas gaat het goed.
Davies SBK Duc had veel tijd nodig om beter rond te gaan van V2 naar V4.

idd bizar.
Heb je het ook over 2 coureurs die zich niet zo snel of goed kunnen aanpassen..
Zelfde geldt blijkbaar voor Dovi, vond het altijd al een autist eerlijk gezegd en heb het idee dat hij zichzelf vaker in de weg zit dan nodig.
 
Ja klopt.
Maar ja als je met een Ducati vooraan kan mee doen, waarom zou je switchen naar merk waar alleen de toprijder mee overweg kan?
Enige wat ik kan verzinnen is een aantrekkelijke lease prijs... or rijders onder contract bij Yamaha en de link met VR46 is natuurlijk ook een goede link voor Yamaha.
VR46 heeft een team en Yamaha wil 4 motoren op de grid, VR heeft nogal een Yamaha geschiedenis...

Ik begrijp de logica (voor Ducati en tegen Yamaha) overigens hoor..., daarom ook het woord misschien in mijn post.
Was de enige logische die ik kan verzinnen...

Onderstaand nog een gerucht hierover....

 
Bizar hoeveel invloed alleen een motorconcept al heeft.
Lin Jarvis vertelde dat er bij Dovi constant alarmbellen afgaan van wat niet kan met de motor.
Maar dat zijn de Ducati bellen.
Even mentaal intunen zou je denken. 8)7
Alleen in een raceweekend rijden ze al meer rondjes dan de gemiddelde circuitrijder.
Dit is nou topsport. Het draait echt om die 3/10e per ronde.
 
Dit is nou topsport. Het draait echt om die 3/10e per ronde.
Maar ik heb na vele viercilinders ook een paar circuitritjes met een RSV4 gedaan.
Voor het eind van het jaar weer weg.
Feedback op die machine. :? :+

Die gasten rijden natuurlijk op het scherpst van de snede en een seconde is een zee van ruimte.
Maar het blijft bizar dat zij 80-100 rondjes in een paar dagen rijden en dan nog niet snel .. maanden tot een jaar.. aan een ander motorconcept kunnen wennen. :)

Maverick mocht vorig jaar al op de Appie.
En heeft veel in de winter en het voorjaar kunnen testen.
Plukt nu misschien eindelijk de vruchten.
Het is afwachten op de circuits die hem niet zo goed liggen als Assen.
Ik hoop dat hij nog tijd kan vinden op de baan.
Aprilia 1 en 2 op het podium. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan