Fabio Quartararo

Als hij volgend jaar Marquez kan partij geven en er meer van zo'n gevechten komen is de "helft" van de Rossi "fans" overstag gegaan.
Ik hoop het, eerst maar eens zien of hij constant kan presteren.
Hij heeft nog een ander groot voordeel een Italiaanse naam, ik hoorde de Italianen in San Marino er al over praten of hij 1 van hun is.
 
Allereerst bedankt @NR34 voor het aanmaken van dit topic.

Wat heb ik de afgelopen races genoten van wat Quartararo heeft laten zien. Als rookie al diverse keren een groot deel van de race mogen leiden en het is natuurlijk geen schande dat hij op het einde alsnog gepakt wordt door Marquez.
Afgelopen race heeft hij goed gereden en mooi om te zien dat hij in de laatste paar rondes Marquez ook goed dwars kon liggen door op de juiste plek te rijden, het is dan ook jammer dat hij het op het allerlaatste moment net niet ging redden (ik denk dat als hij net niet te ver door was geschoten toen hij hem aan de binnenkant zette Marquez misschien er niet achterlangs had kunnen steken en dat Quartararo misschien net wél had kunnen winnen) en niet als eerste eindigde maar ik denk dat er nog zat mooie momenten zullen komen voor Quartararo :Y

Ik hoop dat hij komende seizoenen nog veel moois kan laten zien :t
 
Eindelijk iemand die het slaperige saaie weer eens opschud, na Dovi.
Ben in ieder geval fan van }) geworden.He rides like the devil.
 
Allereerst bedankt @NR34 voor het aanmaken van dit topic.

Wat heb ik de afgelopen races genoten van wat Quartararo heeft laten zien. Als rookie al diverse keren een groot deel van de race mogen leiden en het is natuurlijk geen schande dat hij op het einde alsnog gepakt wordt door Marquez.
Afgelopen race heeft hij goed gereden en mooi om te zien dat hij in de laatste paar rondes Marquez ook goed dwars kon liggen door op de juiste plek te rijden, het is dan ook jammer dat hij het op het allerlaatste moment net niet ging redden (ik denk dat als hij net niet te ver door was geschoten toen hij hem aan de binnenkant zette Marquez misschien er niet achterlangs had kunnen steken en dat Quartararo misschien net wél had kunnen winnen) en niet als eerste eindigde maar ik denk dat er nog zat mooie momenten zullen komen voor Quartararo :Y

Ik hoop dat hij komende seizoenen nog veel moois kan laten zien :t

MM heeft de race tactisch gereden. MM had Q al veeeeel eerder voorbij kunnen gaan en voorsprong kunnen opbouwen.
In plaats daarvan heeft hij Q nu rustig kunnen bestuderen, zijn rijlijnen en rempunten enz. En gewoon erachteraan hangen, ook veel minder risico voor MM, hij wist dat hij de 'rookie' toch nog kon pakken in de laatste ronde.

Had MM eerder de kop gepakt dan had Q juist zijn rijstijl verder kunnen bekijken en had MM meer risico moeten nemen aangezien Q zeker nog geprobeerd zou hebben de aanval in te zetten.

Voor de toeschouwers een saaie beslissing, voor MM de verstandigste en voor Q de moeilijkste aangezien hij gewoon echt niet weg kon komen en voorsprong kon opbouwen.
 
In de interviews die ik las zegt Q juist dat dit zijn taktiek is. Hij wil aan kop rijden en zo de race proberen te winnen, en of MM in dit geval al VEEL eerder had kunnen passerem waag ik te betwijfelen, hij viel af en toe best een paar meter terug als hij er heel dicht op ging zitten...
Wel een fraai gevecht zo de laatste paar ronden, je ziet de actie aankomen en dat is wel vet. Zouden alleen nog een suzuki met Rins erop en een ducati met Dovizioso erop bij moeten zitten :P

Later,

Loek
 
:Y

Met pijn in mijn hart zie ook ik dat het Rossi-tijdperk nu toch echt voorbij is. Maar het blijft mijn MotoGP held !!

Van Marquez zie ik dat ie goed rijdt, maar ik heb helemaal niets met de persoon :N

Fabio komt op mij over als 'de nieuwe opkomende generatie'. Benieuwd wat hij de komende jaren kan laten zien, ik denk dat ik een nieuwe favoriete rijder heb *D
Ships.. gaan Lorenzo en Rossi fans ineens een nieuwe favoriete rijder kiezen en komen dan onafhankelijk weer samen uit op Fabio.. :+
 
Die tactiek werkt tot nu toe nog niet.....

Nee klopt, maar het is in zijn rookie jaar toch al 2 keer aan de orde geweest. Daar zouden de meeste voor tekenen.
En het blijft MM.... Die Fop je niet zomaar.

Ik hoop dat de tactiek een keer succesvol gaat zijn. Liefst nog dit seizoen :t
 
Allereerst bedankt @NR34 voor het aanmaken van dit topic.

Wat heb ik de afgelopen races genoten van wat Quartararo heeft laten zien. Als rookie al diverse keren een groot deel van de race mogen leiden en het is natuurlijk geen schande dat hij op het einde alsnog gepakt wordt door Marquez.
Afgelopen race heeft hij goed gereden en mooi om te zien dat hij in de laatste paar rondes Marquez ook goed dwars kon liggen door op de juiste plek te rijden, het is dan ook jammer dat hij het op het allerlaatste moment net niet ging redden (ik denk dat als hij net niet te ver door was geschoten toen hij hem aan de binnenkant zette Marquez misschien er niet achterlangs had kunnen steken en dat Quartararo misschien net wél had kunnen winnen) en niet als eerste eindigde maar ik denk dat er nog zat mooie momenten zullen komen voor Quartararo :Y

Ik hoop dat hij komende seizoenen nog veel moois kan laten zien :t
Jeeeeeeej Fabio topic!!!! :]:]:}:}*O**O*

Toch mooi om te zien dat je anno 2019 mensen nog zo blij kan maken met een topic :Y :t
 
MM heeft de race tactisch gereden. MM had Q al veeeeel eerder voorbij kunnen gaan en voorsprong kunnen opbouwen.
In plaats daarvan heeft hij Q nu rustig kunnen bestuderen, zijn rijlijnen en rempunten enz. En gewoon erachteraan hangen, ook veel minder risico voor MM, hij wist dat hij de 'rookie' toch nog kon pakken in de laatste ronde.

Had MM eerder de kop gepakt dan had Q juist zijn rijstijl verder kunnen bekijken en had MM meer risico moeten nemen aangezien Q zeker nog geprobeerd zou hebben de aanval in te zetten.

Voor de toeschouwers een saaie beslissing, voor MM de verstandigste en voor Q de moeilijkste aangezien hij gewoon echt niet weg kon komen en voorsprong kon opbouwen.

Marquez rijdt tegenwoordig steeds meer met het koppie en hij is dan ook niet voor niets weer wereldkampioen geworden ;)

Dat hij uiteindelijk Quartararo zou verslaan was wel te verwachten en kon hij mooi bekijken waar hij dat het beste kon proberen.
Ondanks dat vind ik het knap wat Quartararo laat zien: Hij rijd op kop en laat zichzelf niet op de kast jagen waardoor hij foutjes gaat maken en hij is snel genoeg zodat Marquez er niet heel makkelijk voorbij kon komen (en vervolgens probeert hij toch nog om terug te kunnen komen)
 
Ondanks dat vind ik het knap wat Quartararo laat zien: Hij rijd op kop en laat zichzelf niet op de kast jagen waardoor hij foutjes gaat maken.

:^

Ik beschouw mezelf best als "cool onder stress" maar zo een hele race rijden met je grootste tegenstander constant op een paar meter van je achterband..... dat volhouden zonder echte fouten te maken vind ik :} :} :}
 
Das waar maar toch zou ik het graag een keer andersom willen zien, kijken wat er dan gebeurd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Das waar maar toch zou ik het graag een keer andersom willen zien, kijken wat er dan gebeurd.

Dan knalt de honda met MM erop elk recht stuk verder weg van de yamaha met Q erop en is het een knijter saaie race B|

MM kan Q net bijhouden in de bochtjes maar als ze andersom zouden rijden is Q niet zoveel beter dat hij er voorbij komt... de rechte stukken behoeven verder geen uitleg lijkt me. Daar is die honda ook voor gemaakt, een debiel hoge snelheid rechtdoor, en er dan op vertrouwen dat MM de nadelige effecten die dat oplevert wel wegpoetst door bruut talent en inzicht.

Ik verzin dit niet zelf by the way ;)

https://www.crash.net/motogp/interv...-he-understood-new-bike-immediately-exclusive
 
Hij moet het gewoon een keertje proberen, Mafkees volgen af en toe wat prikken, leren van de meester. Nu kan de meester mooi zijn zwakke punten bestuderen en hem dan te grazen nemen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan