Fabrieksgarantie overdraagbaar???

ENygma

Die hard MF'er
10 jun 2004
523
0
Zwolle
Ik zie heel vaak advertenties staan met daarin de verwijzing naar eventueel overdraagbare fabrieksgarantie. Nu heb ik ooit es gelezen dat fabrieksgarantie alleen geldig is voor alleen de eerste eigenaar. Dus is het niet overdraagbaar.

Wie weet meer????
 
Het is wél overdraagbaar.

Fabriek geeft bijv. 2 jaar voor een nieuwe motor, eigenaar onafhankelijk.
 
Geloof dat daar de rechter een stok voor heeft gestoken. Stel je koopt een motor en na een paar maanden vindt je er geen drol meer aan en dan zou de garantie afgelopen zijn? Zo snel komt een fabrikant er niet vanaf. Ook in Europees verband is er het nodige geregeld. Vandaar dat je tegenwoordig op auto's en motoren twee jaar garantie krijgt (i.p.v. vroeger 1 jaar).
 
Is gewoon overdraagbaar, bij mij in de boekjes staat zelfs eerste eigenaar 2de derde met formulieren voor het overschrijven van de garantie.
 
Geloof dat daar de rechter een stok voor heeft gestoken. Stel je koopt een motor en na een paar maanden vindt je er geen drol meer aan en dan zou de garantie afgelopen zijn? Zo snel komt een fabrikant er niet vanaf. Ook in Europees verband is er het nodige geregeld. Vandaar dat je tegenwoordig op auto's en motoren twee jaar garantie krijgt (i.p.v. vroeger 1 jaar).

Garantie is beperking van aansprakelijkheid van de leverancier/fabrikant
, een zaak moet aan de eisen van de zaak voldoen en daarmee basta.

Of is het normaal dat een zaak, in dit voorbeeld de :] motor, er na twee jaar en een paar dagen mee kapt, instort, en dus afgeschreven is...?

Nou dan.
 

Garantie is beperking van aansprakelijkheid van de leverancier/fabrikant
, een zaak moet aan de eisen van de zaak voldoen en daarmee basta.

Of is het normaal dat een zaak, in dit voorbeeld de :] motor, er na twee jaar en een paar dagen mee kapt, instort, en dus afgeschreven is...?

Nou dan.

Ja... en... ben het met je eens, maar misschien formuleerde ik het niet goed/helder. Garantie is natuurlijk overdraagbaar en ook mag je een bepaalde economische en technische levensduur van een apparaat/onderdelen verwachten.
 
'Droit de suite", zaaksgevolg dus. De garantie is aan het goed verbonden, ongeacht wie de eigenaar daarvan is. Garantie gaat dus gewoon mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan