Fahrzeugbrief veranderen?

Iggy

Rookie
18 jan 2004
26
0
Enschede
Wie weet waar en hoe ik mijn Fahrzeugbrief kan laten veranderen?
Ik wil de motor dus invoeren en daartoe moet het vermogen (was 25kW) weer gewijzigd worden op de Fahrzeugbrief.
Hij is dus al afgemeld en ik heb een officieele brief van de Dekra waar op staat dat hij weer vol vermogen heeft. Maar de RDW wil niks met deze brief doen hun gaan er alleen vanuit wat op de Farhzeugbrief staat.

Volgens de Duitse TUV moet ie opnieuw gekeurd worden (is net gebeurd door de DEKRA???)
En volgens het gemeentehuis kan het alleen als hij nog aangemeld is???

Bij de RDW zeiden ze dat er vorige week iemand met hetzelfde probleem was en die heeft de Fahrzeugbrief voor 26 Euro laten veranderen....maar waar......?
;(
 
Normaal kun jij dat laten doen op het Strassenverkehrsamt...in BRD ...of jij moet hem een keer aanmelden in duitsland en dann meteen werer afmelden .....maar ik denk dat het op het Strassenverkehrsamt well luckt



greetz Bernd
 
Ik ga het morgen proberen maar aan de telefoon zeiden ze dat hij daarvoor aangemeld moest zijn.... :(
 
He Iggy,

Weet 't niet zeker, maar mag je je motor niet gewoon 'open' invoeren (vol vermogen), en 'm dan in Nederland naar 25kW terugbrengen? Scheelt i.i.g. weer een tripje met naar Duitsland...
 
He Iggy,

Weet 't niet zeker, maar mag je je motor niet gewoon 'open' invoeren (vol vermogen), en 'm dan in Nederland naar 25kW terugbrengen? Scheelt i.i.g. weer een tripje met naar Duitsland...
Dat is nu juist het probleem op het papier staat 25 kW maar hij is open en dat wil ik ook zo houden.
 
hmmm, da's inderdaad jammer dat ze bij de RDW niet genoeg hebben aan je andere velletje papier...
K zie dat je niet te ver van de grens woont, scheelt weer wat... Succes!
 
Laat hem toch mooi op 25KW zetten.
Je verzekerd hem dan gewoon als vol vermogen.
Je hebt een zwaar rijbewijs, dus bent niet strafbaar dat je op een "opgevoerde" motor onderweg bent, in de zin van licht/zwaar rijbewijs.
Voordeel : Als je de motor weer wilt verkopen, kan je hem ook aan een <21 jarige verkopen, die dan niets met de RDW hoeft te regelen en op zijn eigen verantwoording wel of niet een 25KW kitje zal inbouwen.
Iemand met een zwaar rijbewijs kan het over het algemeen toch niet boeien wat er op het papiertje staat, en misschien vind hij het net zo interessant om de reden hierboven.
Het zal wel semi ilegaal zijn, maar lijkt me normaal iets wat in de praktijk geen enkel probleem is.
 
Hmm ja het probleem is dat ik al bij de RDW ben geweest en ze dus al wel weten dat hij meer dan 25 Kw heeft.
Ik ben nu bij het gemeentehuis in Gronau geweest en daar gaan ze een poging doen :) Kost wel extra geld en extra tijd want de motor komt uit Koln en dat valt onder een ander district dan Gronau........dus the saga continues....
Morgen kan ik het weer ophalen en dan is het hopenlijk opgelost.

Dus moraal van dit verhaal...

Let bij het kopen van een buitenlandse motor op of de wijzigingen in de Fahrzeugbrief kloppen!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan