faillissement verkoop bij bva auctions

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb er vorig jaar april mijn Thundercat gekocht, wanneer je biedt, zie je dus ook de totaalprijs, als dat 19% is, is het 19% niet meer. Bij auto's heb je meestal wel die btw erbij geloof ik.

Maar dan nog uiteraard 100 euro ongeveer voor kenteken en de resterende BPM(zal wel 50 ofzo zijn?)
 
En dan hopen dat de km.stand kloppend is en het ding verder in goede staat is.
Bij deze veilingen (import motoren) valt het me op dat de veiling in opdracht is van belanghebbenden. Niet: curator van...

Als je dus pech hebt, koop je dus gewoon de 'rest'motoren die bijv. een handelaar inkoopt maar niet kwijtraakt aan de inkopende motorzaken. Dan heb je dus letterlijk een kat in de zak...
 
de meeste veiligen zijn op basis van gunning van de opdrachtgever.

maw de handelaar die zn spullen tekoop aanbied bepaald de prijs waarvoor t weg mag. en dat hoeft dus niet de hoogste bieder tezijn.

ik heb nu al 2 keer een auto niet gegund gekregen, omdat de aanbieder van de auto de prijs te laag vond, het mooiste is dan dat ik enkele maanden later dezelfde auto's bij maneer de handelaar te koop zag staan voor het bedrag dat ik ervoor wilde betalen op de veiling.. :)
 
Ik ben heel beniewd naar de beleving van Ko3n, heb er namelijk ook zelf wel eens een bod uitgebracht maar die motoren gingen uiteindelijk voor beste prijzen weg. Soms echt voor €1000,- meer dan op Marktplaats :P
 
Hmm.
Mwah.
Tss.
Ik denk het niet, behalve als het je eigen toko is.

Ik ga hier eens goed over nadenken. En ik denk vrij langzaam.
:')

Bolski heeft ook zin het weekend merk ik!
*O*


***Edit
O....
Dit is wel heel erg oud. -O-
 
Laatst bewerkt:
plus je BPM..

Ligt er aan of de motor al een NL kenteken heeft of niet. Zo ook met de kosten:
Marge motor = 16% veilingkosten + btw over de vk = + 19,04%
BTW motor: 16% vk + 19% over geheel = + 38,04%

Wat bva wel netjes doet is dat ze je de totale kosten laten zien voor je je bod bevestigd. Des te onbegrijpelijker wat er soms betaalt wordt voor een motor die je niet hebt kunnen horen lopen, laat staan proefrijden.
 
ik heb vandaag mijn R6 op gehaald,het uiterlijk ziet er nog perfect uit. De motoren kwamen uit italië dus helaas weet ik verder niks over het verleden van de motor. Zat maar 1sleutel bij en dat was al een kopie (werkt verder goed en heb voor 8euro al een 2de laten bijmaken), verder alle papieren d'r bij. helaas was de accu leeg en aanlopen had ie ook geen zin in. Op alle motoren zaten verschillende stickers geplakt en deze hadden te maken of ze technisch waren goedgekeurd etc. dus ga ervan uit dat er verder geen problemem mee zijn. nu volgende maand mn rijbewijs halen, motor 25kw zetten + service beurt, kenteken d'r op en dan zal ik weten of ik een betrouwbare motor heb gekocht of flink ben afgezet.

De motor heeft me 2350 gekost + 19%veilingkosten totaal 2750,- dus geen btw
BPM en kenteken bedragen rond de 200 bij elkaar

dus als ik verder geen rare dingen tegenkom heb ik een R6 uit 2000 met 20.000km op de teller waarvan het uiterlijk in goede staat verkeerd voor 3000euro.
 
Neus regelmatig rond op de site van BVA, en de afgelopen jaren al aardig wat zaken daar weg getrokken. Sommige dingen zelf houden, en sommige dingen (voornamelijk partijen) door verkopen.


BVA heeft het afgelopenjaar erg druk gekregen en hebben het serverpark moeten uitbreiden.
Bovenstaande is gebeurd, sinds dat de The Entertainment Group (T.E.G.) van o.a. Marco Borsato daar geveild is.
 
Laatst bewerkt:
ok, ik heb dus sinds kort m'n rijbewijs kenteken en alles geregeld voor mn R6 van BVA. motor loopt perfect totdat ie op temperatuur komt hij heeft dus het leuke carter/cilinderwand probleem ben nu bezig met mn rechtbijstandsverzekering en heb ondertussen een andere R6 die wel goed is.

een wijze les voor mij, en ik hoop sommige te kunnen waarschuwen KOOP NOOIT EEN MOTOR BIJ BVA- AUCTIONS !!!!!!
 
ok, ik heb dus sinds kort m'n rijbewijs kenteken en alles geregeld voor mn R6 van BVA. motor loopt perfect totdat ie op temperatuur komt hij heeft dus het leuke carter/cilinderwand probleem ben nu bezig met mn rechtbijstandsverzekering en heb ondertussen een andere R6 die wel goed is.

een wijze les voor mij, en ik hoop sommige te kunnen waarschuwen KOOP NOOIT EEN MOTOR BIJ BVA- AUCTIONS !!!!!!

In hoeverre geven zij (BVA) garanties dan? Voor zover ik begrijp verkopen zij gewoon de inboedel van failliete bedrijven. Dat hier een motor tussen staat met blijkbaar problemen... in hoeverre zijn zij daar verantwoordelijk voor?
Tenzij ze dit weten natuurlijk, dan wordt het oplichting. Maar ik vraag het me af.

Overigens heeft een bekende van mij (andere MFer) een week of wat geleden ook een motor aangeschaft via BVA, en die was prima (ex-motorcity apeldoorn fiets).

En zelf heb ik gisteren nog een nieuwe accu gescoord voor 2 tientjes..

Maar ik kan me wel voorstellen dat het bij motoren lastig is om te beoordelen wat de staat is. Je zou eigenlijk de geschiedenis van zo'n motor willen weten, en dat geven ze volgens mij niet.
 
Ik weet niet precies hoe dat bij BVA is geregeld, maar doorgaans is het aan de koper om op te letten. Je koopt meestal zaken as they are.
Ik denk dat je rechtsbijstand het ook wel prima vindt. Iig succes

ok, ik heb dus sinds kort m'n rijbewijs kenteken en alles geregeld voor mn R6 van BVA. motor loopt perfect totdat ie op temperatuur komt hij heeft dus het leuke carter/cilinderwand probleem ben nu bezig met mn rechtbijstandsverzekering en heb ondertussen een andere R6 die wel goed is.

een wijze les voor mij, en ik hoop sommige te kunnen waarschuwen KOOP NOOIT EEN MOTOR BIJ BVA- AUCTIONS !!!!!!
 
BVA-auctions biedt geen garanties op de spullen die je daar aankoopt en dat lijkt me volkomen terecht omdat ze vaak de boedels van failliete bedrijven veilen. Dan ga je als platform natuurlijk geen garanties overnemen. Bovendien koop je niet van BVA, maar via BVA. Hetzelfde als je marktplaats niet aansprakelijk kan stellen als jij daar iets koopt wat niet goed blijkt te zijn.

Dat de persoon hierboven een 'probleem'motor heeft gekocht, verbaast me niet echt eigenlijk. Dr waren al aanwijzingen waarop je wat meer risico moest in calculeren en dat is het feit dat de motoren verkocht werden in opdracht van 'belanghebbenden'.

"Belanghebbenden" en dus niet in opdracht van de curatoren! Ofwel: de kans dat deze motoren op deze manier gedumpt werden zou wel eens kunnen betekenen dat er wat mis mee was of dat ze op andere manieren niet met winst op de markt gebracht konden worden. Hier geldt: proefrijden niet mogelijk, je koopt in de staat zoals ie is zonder garanties. Makkelijke manier om je spullen dus op een gemakkelijke manier te dumpen want bij verkoop sluit je bepaalde dingen nadrukkelijk uit. En je koopt wat beschreven is: een motor van een zeker typ met zoveel km. op de teller.

Tegenwoordig worden veel motoren geimporteerd. Deels door particulieren, maar ook veel door professionele handelaren die op hun beurt ook weer leveren aan motorzaken. Winstmarges op een enkele motor zullen bij snelle handel niet het meest belangrijk zijn; veel omzet creeren daarentegen wel.

Nu mag je mij uitleggen waarom deze motoren wel met kentekenpapieren ed. naar Nederland gehaald worden, maar vervolgens op een veiling als deze gedumpt worden. Zouden dit de motoren zijn die de handel wilde hebben vanwege de staat waarin ze verkeerden? Hadden ze mankementen? Want hoe je het ook went of keert, deze motoren komen niet van een faillisement en zijn voor de handel hierheen gehaald!
 
Laatst bewerkt:
dat is beschikbaar gesteld door een consulator, dat komt dus gewn uit een echte motorwinkel, mijne was door een belanghebbende hierheen gehaald, maar mijn werk doet wel is auto's naar een veiling en dan komen er ook wel is klachten en dan zijn we verplicht om de klachten te verhelpen. of het nou in de algemene voorwaarden staat of niet garantie zijn ze altijd verplicht, een motor verkopen met een kapot motorblok? desnoods heb ik er een rechtzaak voor nodig
 
Heb ik recht op garantie op de door mij aangekochte kavels?BVA en/of Verkoper geven geen garantie in verband met compleetheid, aantallen, werking, bruikbaarheid, verkoopbaarheid, het doel waarvoor de koper de zaken heeft gekocht, het al dan niet bestaan van rechten of aanspraken van derden en/of de mogelijkheid tot overdracht van zaken aan derden. Lees ook onze voorwaarden

Mijn kavel is niet compleet of defect, wat kan ik doen?BVA Auctions of haar opdrachtgever kunnen geen garantie geven op door u aangekochte kavels. BVA Auctions veilt de goederen voetstoots en is geen eigenaar van de kavels welke ter verkoping worden aangeboden. Bezoek te allen tijde de kijkdagen om goederen te inspecteren of staat en/of compleetheid.

Kan ik de door mij aangekochte goederen retourneren?BVA Auctions kan goederen niet terugnemen. Veilingen per opbod, zoals door BVA Auctions gehouden worden, vallen buiten de wet 'verkoop op afstand'. Bezoek de kijkdagen om vast te stellen of de kavel aan uw verwachtingen voldoet, alvorens u een bod uitbrengt

Succes met je rechtszaak. IK denk dat je geen schijn van kans maakt omdat je het op een veiling koopt, waarbij bovenstaande voorwaarden van toepassing zijn en dat je dit van tevoren wist of in ieder geval kon weten. En met die voorwaarden ben je akkoord gegaan.

Het woord 'consulator' zegt me niets trouwens. En of ze wel of niet van de winkel vandaan komen, maakt niet uit. Je koopt ze onder die voorwaarden zoals bva-auctions ze op de site stelt.
 
Algemene voorwaarden zijn erg leuk en aardig, maar als particulier word je wel beschermt voor dit soort dingen hoop ik? Algemene voorwaarden die nadrukkelijk zeggen dat een bepaalde wet hier niet van toepassing is? Klinkt een beetje vreemd
 
Algemene voorwaarden zijn erg leuk en aardig, maar als particulier word je wel beschermt voor dit soort dingen hoop ik? Algemene voorwaarden die nadrukkelijk zeggen dat een bepaalde wet hier niet van toepassing is? Klinkt een beetje vreemd

Waarschijnlijk is het zo geregeld in de wet he, dat die wet niet opgaat voor veilingen als deze. Netjes van BVA dan om dat te melden.

Als particulier wordt je dus niet beschermd, maar als zakelijke koper ook niet.
 
dat is beschikbaar gesteld door een consulator, dat komt dus gewn uit een echte motorwinkel, mijne was door een belanghebbende hierheen gehaald, maar mijn werk doet wel is auto's naar een veiling en dan komen er ook wel is klachten en dan zijn we verplicht om de klachten te verhelpen. of het nou in de algemene voorwaarden staat of niet garantie zijn ze altijd verplicht, een motor verkopen met een kapot motorblok? desnoods heb ik er een rechtzaak voor nodig

Het punt is natuurlijk dat je in dit geval (met je volle verstand hoop ik) een motor hebt gekocht van een failliet bedrijf. Deze kun je dus nooit meer aansprakelijk gaan stellen voor gebreken aan je motor. Het zal ze een zorg zijn, want ze zijn toch al failliet.

Dat is ook het hele doel van dit soort veilingen natuurlijk. Nog de laatste centen uit zo'n bedrijf wringen zodat alle belanghebbenden hun geld nog een klein beetje (terug) kunnen krijgen.

En BVA is hierin natuurlijk alleen tussenpersoon. Zij maken het mogelijk dat er een veiling komt waarbij iedereen naar hartelust kan bieden, en ze halen er een paar procent tussenuit op alles wat ze verkopen.

Begrijp me niet verkeerd, het is ontzettend vervelend dat je op zo'n manier een gebrekkige motor hebt gekocht, maar als je zekerheden wilt zoals service en garantie, dan zorg je dat je bij een betrouwbaar bedrijf aanklopt waar je ook nog eens terug kunt komen.
 
ik heb vandaag mijn R6 op gehaald,het uiterlijk ziet er nog perfect uit. De motoren kwamen uit italië dus helaas weet ik verder niks over het verleden van de motor. Zat maar 1sleutel bij en dat was al een kopie (werkt verder goed en heb voor 8euro al een 2de laten bijmaken), verder alle papieren d'r bij. helaas was de accu leeg en aanlopen had ie ook geen zin in. Op alle motoren zaten verschillende stickers geplakt en deze hadden te maken of ze technisch waren goedgekeurd etc. dus ga ervan uit dat er verder geen problemem mee zijn. nu volgende maand mn rijbewijs halen, motor 25kw zetten + service beurt, kenteken d'r op en dan zal ik weten of ik een betrouwbare motor heb gekocht of flink ben afgezet.

De motor heeft me 2350 gekost + 19%veilingkosten totaal 2750,- dus geen btw
BPM en kenteken bedragen rond de 200 bij elkaar

dus als ik verder geen rare dingen tegenkom heb ik een R6 uit 2000 met 20.000km op de teller waarvan het uiterlijk in goede staat verkeerd voor 3000euro.
Zo te lezen ben je niet naar de kijkdagen geweest.

Wat is er trouwens mogelijk op deze "kijkdagen"?
Mag je alleen met je oogjes kijken of kan je de motor starten/ proefrijden?


Wat stond er zoal op de stickertjes?
<respinta, danni al motore> of zo?
 
Laatst bewerkt:
dat is beschikbaar gesteld door een consulator, dat komt dus gewn uit een echte motorwinkel, mijne was door een belanghebbende hierheen gehaald, maar mijn werk doet wel is auto's naar een veiling en dan komen er ook wel is klachten en dan zijn we verplicht om de klachten te verhelpen. of het nou in de algemene voorwaarden staat of niet garantie zijn ze altijd verplicht, een motor verkopen met een kapot motorblok? desnoods heb ik er een rechtzaak voor nodig


Jouw werk is dan ook niet failliet. Deze motor kwam uit die ellende. Jij hebt verzuimd hem te laten lopen, uitgebreid bekijken en te onderzoeken of ie in orde was. Ik vrees dat je nul op je rekest krijgt en dus met een miskoopje zit.

Ligt niet aan bva auctions. Die proberen gewoon zo veel mogelijk voor de spullen te krijgen die ze mogen laten veilen.
 
na een paar telefoontjes met BVA kon ik de motor terug brengen naar de handelaar die de motor liet veilen, 2weken later heeft BVA het complete bedrag + 19% veilingkosten terug gestort.

Ondertussen een andere R6 gehaald die geen problemen heeft en rijd super, heerlijke motor om op te beginnen.
 
na een paar telefoontjes met BVA kon ik de motor terug brengen naar de handelaar die de motor liet veilen, 2weken later heeft BVA het complete bedrag + 19% veilingkosten terug gestort.

Ondertussen een andere R6 gehaald die geen problemen heeft en rijd super, heerlijke motor om op te beginnen.


Netjes van ze! :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan