Fake aanbieder van mijn MT09

Dartiax

MF'er
24 okt 2016
161
25
Julianadorp
Dit betreft dus een FAKE advertentie!!!!
Ik verkoop mijn motor op AutoScout gewoon op mijn naam en mijn omschrijving natuurlijk. Dus ben je hier naar opzoek. Niet op deze advertentie reageren!!

Bijzondere zaak dat dit gebeurd...


Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/y...2e-e053-e250040a5315?utm_source=android-share
Kilometerstand: 29.781 km
Bouwjaar: 09/2017
Verkoopprijs: € 6.250,-
 
Idd je motor ff goed in de gaten houden en een belletje naar autoscout doen.
Het is me ook niet geheel duidelijk of je zelf je motor nou te koop hebt staan of juist niet. Zo ja, dan kan het ook nog een account fout zijn. Even contact opnemen met de site dus.
 
Ik heb de motor inderdaad zelf te koop staan.
Mijn adres is wat dat er gaat nergens terug te halen gelukkig dmv AutoScout o.i.d maar de beschrijving die onder de Duitse advertentie staat is totaal niet hetgeen wat ik onder MIJN advertentie heb staan.

Er zijn dus kortom mensen die jou en mijn foto's gebruiken om weet ik veel wat ermee te kunnen doen
 
Ik heb de motor inderdaad zelf te koop staan.
Mijn adres is wat dat er gaat nergens terug te halen gelukkig dmv AutoScout o.i.d maar de beschrijving die onder de Duitse advertentie staat is totaal niet hetgeen wat ik onder MIJN advertentie heb staan.

Er zijn dus kortom mensen die jou en mijn foto's gebruiken om weet ik veel wat ermee te kunnen doen
Dit gebeurd helaas al vanaf de dag dat er digitale advertenties waren. :Y
Ruim tien jaar geleden zo ook al helemaal verliefd op een Mini van Marktplaats, en dit jaar op een BMW HP2 Sport van Scout24.
Helaas geen echte aanbieders, zonde van alle moeite en voorbereidingen. |(
 
Toch raar. Waarom zou je adverteren met een machine die je niet kunt leveren?
Kost nog geld ook zo'n advertentie...
 
Toch raar. Waarom zou je adverteren met een machine die je niet kunt leveren?
Kost nog geld ook zo'n advertentie...

Om met een lagere prijs dan gebruikelijk domme kopers over te halen de motor ongezien te kopen op afstand. En die vervolgens nooit te leveren.

Veel gedane truuc: De motor is Nederlands, maar de eigenaar is geëmigreerd. De motor kan dan via een escrow-service worden verscheept en die betaal je vooraf + de motor natuurlijk. Als de motor niet bevalt kan je de koop ter plekke ongedaan maken. Of in ieder geval, zo gaat het verhaaltje: in werkelijkheid wordt die motor nooit geleverd natuurlijk.

Dit gebeurt ook veel met auto's, en jaarlijks trappen er toch weer een aantal kopers in.
 
Ik trap gelukkig niet in dat soort oplichting, maar vaak ben je al enige communicatie (en dagdromen :+ ) onderweg voordat de oplichter zichzelf verraad. De laatste ging ook nog zogenaamde privé foto's sturen van zichzelf en zijn vrouw. Ik was welkom om bij hem thuis te komen logeren in Scandinavia. Maar de motorfiets kon uiteraard ook geheel vrijblijvend bezorgd worden. :Y

Vorig jaar nog wel voor nop van Rotterdam naar Middelburg gereden om een fotolens op te halen. Ook fake.
Dus dat kostte mij dan wel de benzine. _O-
 
Om met een lagere prijs dan gebruikelijk domme kopers over te halen de motor ongezien te kopen op afstand. En die vervolgens nooit te leveren.

Veel gedane truuc: De motor is Nederlands, maar de eigenaar is geëmigreerd. De motor kan dan via een escrow-service worden verscheept en die betaal je vooraf + de motor natuurlijk.
Als de motor niet bevalt kan je de koop ter plekke ongedaan maken. Of in ieder geval, zo gaat het verhaaltje: in werkelijkheid wordt die motor nooit geleverd natuurlijk.

Dit gebeurt ook veel met auto's, en jaarlijks trappen er toch weer een aantal kopers in.

Als het werkelijk gebeurt zoals jij omschrijft heb je ook maar één slachtoffer per week nodig.
 
Geen zin om tussen hem en zijn vrouw te slapen voor een nachtje?
Zo'n baard volgens de foto lijkt mij wel erg kriebelen bij lepeltje lepeltje. _O-

(Advertentie)
Knipsel.JPG
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    41,3 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Hallo, Entschuldigung für meine Verspätung. Mein Motorrad steht noch zum Verkauf, hat keine Kratzer, keine Beulen, es hat keine technischen oder mechanischen Probleme und es war nie in einen Unfall verwickelt. Ich bin der zweite Besitzer, nach dem offiziellen Händler. Ich habe dieses Motorrad gekauft, als ich in Deutschland gearbeitet habe. Das Motorrad hat deutsche Zulassungspapiere und deutsche Kennzeichen (bis 2021 verfügbarer TÜV). Denn vor kurzem bin ich Papa geworden (meine Frau ist ein kleiner Junge) und hatte nicht genug Zeit, um das Motorrad vor meiner Abreise aus Deutschland zu verkaufen, Ich entschied mich für das Internet, um das Motorrad in Deutschland zu verkaufen. Ich wollte auch das Motorrad hier in Norwegen anmelden, aber die Kosten sind sehr hoch, sowohl für gebrauchte Motorräder als auch für gebrauchte Autos. Wenn Sie interessiert sind, kontaktieren Sie mich, und wir werden einen geeigneten Weg finden, um die Transaktion sicher abzuschließen. Alles Gute für Ihre Familie! Mit besten Grüßen, Thomas
 
Guten Abend Bart, Entschuldigen Sie meine Verspätung. Ich mache an diesem Wochenende eine kurze Reise mit meiner Familie. Ja ja, Ich verstehe Sie perfekt, aber Ich habe keine Zeit in Deutschland zu kommen.:( Meine Familie und meine Arbeit erlauben mir nicht. Wir haben zwei Möglichkeiten, die Transaktion abzuschließen: 1. Sie kommen nach Norwegen, inspizieren das Motorrad und kehren zurück. Wenn Sie Urlaub haben, können Sie 2-3 Tage bei uns bleiben, es ist kein Problem , wir haben ein wunderschönes Land! 2. Wir können ein Transportunternehmen benutzen. Das Transportunternehmen kümmert sich um das Motorrad und das Geld. Sie werden das Motorrad testen und inspizieren, bevor Sie die endgültige Entscheidung treffen. Ich bezahle das Transportunternehmen. Sie zahlen nur den Motorradpreis, wie vereinbart. Sag mir wie es dir lieber ist, und wir machen, wie du willst! Schönes Abend und alles Gute für Ihre Familie! Mit besten Grüßen, Thomas und Anna
 
Als het werkelijk gebeurt zoals jij omschrijft heb je ook maar één slachtoffer per week nodig.

Ja, zie dat 2e bericht van @Worldbeater - één slachtoffer per kwartaal en je hebt al een heel leuk inkomen (10k per kwartaal). Vooral als je in een land woont waar de levensstandaard lager en betaalbaarder ligt.
 
Zo hebben ze een autodealer in Hoogeveen, geloof ik, goed te pakken gehad: via een site kon je bij "zijn" garage een auto kopen. Naam, adres en foto's van zijn showroom op de site. Inderdaad hebben een paar mensen daar besteld. Geen auto gekregen. Verhaal gaan halen bij een verbaasde autodealer. Geld nooit meer terug gezien. Maar de reputatie van de dealer heeft wel een deuk.

En als je genoeg van dit soort ijzers in het vuur hebt, heb je inderdaad een mooi inkomen.
 
Ja het is diep triest.
Hoe kun je zoiets doen met andermans foto's.
Advertentie is inmiddels al van Autoscout afgehaald, en mijn echte advertentie heb ik er ook afgehaald. Gezien het feit dat er mensen zijn die je het laagste bieden en hem morgen GELIJK komen halen.

Inruilen is het beste, om gezeik te voorkomen dat dit soort dingen
 
Terug
Bovenaan Onderaan