Laten we ons even beperken tot de bekende oorzaken van een niet startende rotax twin, en bougies en dat soort onzin links laten liggen.
Accu is uiteraard een goeie, opladen en laten testen op startstroom.
Startrelais kunnen we uitsluiten want hij doet wel wat.
Geluid bij het starten is een tik of een hele luide klak? Tikjes zijn niet zo spannend, een luide klak is een gare startkoppeling. Startkoppelingen gaan nog wel eens kapot, is een lager dat een kant op vrijloopt, ligt in het vliegwiel en de starterkrans schuift daar in (voor de kenners; de rotax manier). Als je hem vervangt als je hoort dat ie over begint te slaan beperkt de schade zich tot een lager. Als je wacht met vervangen tot ie er helemaal niet meer mee start is het vliegwiel en de starterkrans ook helemaal weggevreten en kan je 3 delen vervangen. Alleen het lager is iets van €130, als je de lul bent en de andere twee delen zijn ook gaar ga je over de €800 heen.