Falco vs Firestorm

johnson0g

MF'er
15 sep 2010
120
0
Koningsbosch
Beste mensen,

Ik wil graag gaan kijken voor een nieuwe motor en de falco en de firestorm lijken mij 2 leuke fietsen. De beide fietsen hebben hun voor- en nadelen!
Maar mijn vraag is welke van deze 2 fietsen nu de beste zitpositie heeft. Ik rijd veel duo dus ik vind het belangrijk dat degene achterop ook redelijk fatsoenlijk zit :)..

Dus wie heeft ervaring met deze 2 fietsen en kan mij helpen aub! Ik ben jullie alvast dankbaar (6)
 
Dan moet je eens een Aprilia Futura proberen. Een betere buddy zul je niet gauw tegenkomen.
 
Dat zou ook nog een optie zijn, alleen spreekt het model mij weer wat minder aan.. Ma hoe vlakker het zadel hoe beter de positie ja.. Denk dat de Futura toch weer net iets te toer is, net zoals de VFR.
 
Rijd zelf (met een Firestorm) heel af en toe met passagier en ik hoor geen klachten. Als rijder vind ik het best wel prettig, passagier hangt niet op je nek, maar kan gewoon goed contact maken met de hele rug. Nu is de firestorm ook geen supersport dus het is in lijn met de verwachting.

Nooit met een Falco gereden, maar het zal vergelijkbaar zijn. Dus wil je het exact weten, idd proefrijden.
 
Ik heb een tijd een Falco gehad, het is echt een geweldige machine die gigantisch betrouwbaar is en een stukje luxer is uitgevoerd dan de directe concurrentie. Het duozadel is ruim en zit goed (vrouw van 62 kilogram). Als niemand achterop zit dan het duozadel eraf en de buddykap erop. Mocht je er eentje vinden zonder duozadel dan heb ik er hier nog wel eentje liggen voor je.
 
Misschien is een Suzuki SV1000 het overwegen waard ;)

Persoonlijk verkies ik de SV1000 boven de Firestorm. De zithouding op de SV1000 is iets minder sportief en het verbruik van de SV is ook iets gunstiger
 
Nou het is moeilijk om proef te rijden met het vrouwtje, omdat zij weekenden vaak werkt. Dus dat komt altijd net niet uit haha.. Vandaar ook mijn vraag hier op mf.. Op de firestorm zit je net wat rechter als op de falco, wat ik heb gelezen. Voor mij persoonlijk is de zitpositie niet belangrijk, het zal iig geen racer meer worden.

Groot nadeel van de firestorm is natuurlijk de actieradius (oud type). Mijn voorkeur na wat orientatie gaat uit na de falco, maar ik ben bang dat deze mss net iets te sportief is (voor mij geen probleem, voor passagier?). Verder ziet de falco er net iets mooier uit en t schijnt meer fun te geven als de honda. Qua prestaties zal het niet veel schelen.. Maar ik vind beide bikes ok, dus de zitpositie zal de doorslag gaan geven..

Waarom de falco weg gedaan als hij goed bevalt? :P
 
Heb op de soes gereden (maat van mij), ma vond de handling iets minder. En idd de firestorm zuipt behoorlijk (ook wel een nadeel). Maar ik rij motor voor mijn plezier, dus laat gaan!

Ma de V-twin vd soes heeft me wel hongerig gemaakt om ook maar zoiets aan te schaffen. En dat t wat meer drinkt, tja dat is dan ma zo..
 
Dat is vervelend ja, zolang jij er maar niks aan overhoudt! Nix vergoed gekregen en een nieuwe falco gekocht? haha

Als de sportiviteit meevalt is dat alleen maar een pluspunt :D..

Als de restricties eruit zijn, scheelt dat veel? Tweedehands spullen vinden voor de falco is wel weer wat moeilijker, zoals uitlaatjes bijvoorbeeld.. Voor de honda is meer te vinden..
 
Heb op de soes gereden (maat van mij), ma vond de handling iets minder. En idd de firestorm zuipt behoorlijk (ook wel een nadeel). Maar ik rij motor voor mijn plezier, dus laat gaan!

Ma de V-twin vd soes heeft me wel hongerig gemaakt om ook maar zoiets aan te schaffen. En dat t wat meer drinkt, tja dat is dan ma zo..
De standaard vering van de SV is inderdaad niet denderend... die moet je meteen vervangen door Hyperpro, o.i.d. maar daarna heb je ook een erg fijn sturende fiets ;)
 
een goed afgestelde falco is echt een beest van een motor , heb er zelf 2 jaar een gehad en deze had er geen enkel probleem mee om de rsv en de sp1 het leven zuur te maken.

na afstellen liep hij ook netjes 1 op 17/18 bij stevig rijden . vind hem er ook mooier uit zien dan een firestorm maar dat is persoonlijk
 
Nee, ik heb geen Falco weer gekocht. Bij de dealer stond nog een Blackbird lief naar mij te kijken :) Restricties heb ik er zelf uitgehaald en dat is een zeldzaamheid. Over het algemeen zijn de restricties er wel uitgehaald, het scheelt niet veel voor je gevoel. Uitlaten zat te vinden op Ebay, maar over het algemeen zijn de stock dempers bij bijna iedere Falco wel omgeruild voor echte blaffers. Overigens (geldt voor alle 2 pitters): GEEN carbon nemen, daar blijft weinig van over!
 
Ok je kan altijd de motor aanpassen enz, maar houdt hem liever zoveel mogelijk origineel ;).. Andere uitlaatjes erop en afstellen, klaar is kees..

De motor wat ik op het oog heb (falco) is nog helemaal origineel, dus moet nog wat aan gebeuren.. Blackbird beter dan :p, geen carbon dus!!

De falco geflopt?? Lees er eigenlijk weinig negatiefs over?? Veel firestorm rijders die overgestapt zijn op de Falco vinden het een vooruitgang :)
 
De falco geflopt?? Lees er eigenlijk weinig negatiefs over?? Veel firestorm rijders die overgestapt zijn op de Falco vinden het een vooruitgang :)
De Falco is geflopt, de Tuono niet. Op de één of andere manier wilde de Falco niet aanslaan bij het grote publiek. Nieuwprijs was ook redelijk fors. Maar... wij hebben het hier op MF vaak over onderschatte motoren, de Falco staat hier met stip op nummer 1! Het is werkelijk een geweldige motor met een machtig geluid. Persoonlijk vind ik het boeien dat een ander de motor geflopt vindt, rij erop en je krijgt een smile van heb ik jou daar. Dit was mijn flop :+ :
dscf1724.jpg
 
Wij hebben een honda VFR Vtec en een VTR Firestorm.
Beide kun je prettig op zitten.
Ik ben zelf ook een duoseater.
De Firestorm zit fijn en comfortabel, dit kan ik uit ervaring spreken, motorrit van half 10 s'ochtends tot 6 uur s'avonds.
alleen met remmen glij je erg snel van je zadel, hiervoor zou je evt een stukje van een campingtent mat kunnen plakken. dat zit wat stroever.
gr. Jeroen.
( wij hebben ook Firestorm )
 
Falco heeft een beetje gewaagde lijnen die niet iedereen mooi vind.
Het is veruit de fijnste motor die ik gehad heb.
Bij 50000km is het koppelings cylindertje kapot gegaan. Was nog best lastig van de TT naar huis rijden door de file zonder koppeling. Verder nooit geen problemen mee gehad.
full
 
Hele lekkere fiets voor toeren en langere afstanden. Kan je weinig vertellen over met duo rijden, alleen de standaard achterschokbreker van de Falco komt wat te kort. Ik heb er een veer van Hyperpro op laten zetten en dat was al een flinke verbetering voor weinig geld.

Helaas is het wat minder voor woon-werk-file-centrum rijden waardoor ik de mijne al een tijdje te koop heb staan. Omdat de Falco nooit aansloeg kan je voor een relatief lage prijs een hele mooie motor krijgen.
 
Zijn hier toevallig rijders die beide motoren in zijn bezit heeft gehad?
Ik vind de prijs ook zeer gunstig ten opzichte van de firestorm. Jammer dat het een flop is geworden, maar alles heeft zijn voordeel ;)..

Is 200 km haalbaar met un firestorm (16 liter uitvoering)? Sportief rijden dan.

Foto's zijn altijd leuk, mogen nog wel meer :)
 
Schelen deze motoren trouwens veel met elkaar qua vermogen.. Dan vooral de acceleratie, topsnelheid vind ik niet zo belangrijk..
 
Het zijn alletwee 1000cc v-twins met +100 pk's. Ik denk dat het er bij zulke machines meer aan ligt wie er rijdt :P
 
Schelen deze motoren trouwens veel met elkaar qua vermogen.. Dan vooral de acceleratie, topsnelheid vind ik niet zo belangrijk..
ter info, de 0-100 tijden (koppel):

Firestrom: 3.3 sec. (97nm @ 7000rpm)
Falco: 3.2 sec. (93.5nm @ 7200rpm)
SV: 2.93 sec. (102nm @ 7200rpm)
 
Terug
Bovenaan Onderaan