Fan blijft draaien

Schapenboer

Rookie
4 aug 2022
13
6
Hallo, ik heb een vraag.
Als ik mijn Kawasaki VN 750 uit zet blijft de fan draaien en trekt de accu leeg.
Het voelertje onder aan de radiateur heb ik gemeten en is goed.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
 
Begint te draaien als de motor warm is.
Stopt dan nooit meer, behalve als de motor voldoende is afgekoeld en ik onderbreek door even de stekker van de voeler te halen
Klopt het dat de fan uiteindelijk uit zichzelf stopt met draaien, omdat eea voldoende is afgekoeld?

Of moet je wachten met even loskoppelen totdat t wat afgekoeld is om stekker aan te raken?
 
De fan stopt pas als de accu leeg is, tenzij ik even de stekker van de voeler loskoppel en terug plaats.
Thermostaat verwijderen ivm mogelijk niet opengaan en dan dus geen circulatie
 
De fan stopt pas als de accu leeg is, tenzij ik even de stekker van de voeler loskoppel en terug plaats.
Thermostaat verwijderen ivm mogelijk niet opengaan en dan dus geen circulatie
of je pluist heel de bekabeling uit, of je plaatst een schakelaar (sterk genoeg kwa amperages) zodat je de ventilator simpeler kan onderbreken, of je plaatst een schakelaar ipv het thermocontact

de motor zou zichzelf droog koken binnen 20km mocht de thermostaat niet open gaan
 
De slang van cilinder naar thermostaat is heet, de thermostaat is heet, de slang van thermostaat naar bovenkant radiateur is een stuk minder heet en de slang van radiateur naar blok is koud
 
Terug
Bovenaan Onderaan