Fanclub Suzuki GSX-S 1000GT

BMWAndre

MF'er
11 nov 2011
216
178
Al een tijd volg ik alles rond Suzuki's GT. De beschrijvingen over het soepele, moeiteloze leveren van vermogen, de perfecte quick shifter, z'n fraaie uiterlijk, de goede toereigenschappen. Een opvolger van m'n huidige BMW R1200 RS? Een zelfde doelgroep, maar dan een heel andere benadering. Er zijn vast veel medestanders.
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik ken hem verder niet. Maar die Suzuki vind ik echt een heel mooi apparaat. Ik ben wel cardan fan, dus ik vind wel jammer dat hij kettingaandrijving heeft. Maar verder vind ik het een prachtige machine met goede specificaties. Vooral het gewicht in combinatie met het vermogen. Dus ja, mijn stem heb je wel.
 
1971_GT750_prototype_800.jpg


ja, het waterorgel! Fantastisch ding
 
Ik was vorig jaar een van de eersten die hem geleverd kreeg en ben er zeker enthousiast over! Al wel wat mooie tripjes mee gemaakt. Wat mij betreft veel waar voor zijn geld.
Als er meer medestanders zijn zou het leuk zijn om apart topic te hebben. De GT is nu opgenomen bij de naked gsx-s 1000, maar is toch wel een andere motor.

20221003_114031.jpg
20221003_110813.jpg



20221001_131131.jpg
 
1971_GT750_prototype_800.jpg


ja, het waterorgel! Fantastisch ding
Met dit in gedachte las ik het eerste bericht van de topicstarter :?:?:?

"Al een tijd volg ik alles rond Suzuki's GT. De beschrijvingen over het soepele, moeiteloze leveren van vermogen, de perfecte quick shifter, z'n fraaie uiterlijk, de goede toereigenschappen.
 
 
Il denk trouwens dat wanneer de titel wordt aangepast je meer reactie krijgt.
Dat probeerde ik, maar het lukt mij niet. Misschien de beheerder? Betere titel zou bijvoorbeeld zijn 'Fanclub Suzuki GSX-S 1000GT'.
En die waterkoker heeft niets in dit draadje te zoeken
 
Titel wijzigen zal inderdaad via een mod moeten. Dat zou moeten kunnen via de meld knop van het eerste bericht.
 
Vandaag een proefrit gemaakt. Inderdaad een heerlijke motor. Vermogen onderin krachtig genoeg en bovenin beresterk, prachtig vloeiende quickshifter, een voor mij perfecte zithouding en een fijne neutrale wegligging. Minpuntjes: op deze zat geen handvatverwarming en de veerpoot achter was behoorlijk hard en moeizaam instelbaar.
IMG20230207105938.jpgIMG20230207113116.jpg
 
Vandaag een proefrit gemaakt. Inderdaad een heerlijke motor. Vermogen onderin krachtig genoeg en bovenin beresterk, prachtig vloeiende quickshifter, een voor mij perfecte zithouding en een fijne neutrale wegligging. Minpuntjes: op deze zat geen handvatverwarming en de veerpoot achter was behoorlijk hard en moeizaam instelbaar.
Bekijk bijlage 1846169Bekijk bijlage 1846170
Die kleur is ook mooi, hoor! De vering is standaard inderdaad niet helemaal lekker. Ik heb die van mij laten instellen bij hp suspensions, dat scheelde wel heel veel. Hamdvatverwarming is inderdaad wel erg lekker.
Bij mij is afgelopen weekend een topkoffer gemonteerd, dus kan nu meer dan voldoende bagage mee.

20230204_191342.jpg
 
Ik kwam van een bandit 1200, heb nu een versys 1000 en ben ook wel gecharmeerd van deze gsxs1000gt. Ik mis het sport toch wel een beetje. Ik begreep dat een topkoffer geen optie is in combinatie met zijkoffers. Kan jij nog wel de standaard zijkoffers monteren? Zo ja, welke topkoffer is dit?
 
Ik kwam van een bandit 1200, heb nu een versys 1000 en ben ook wel gecharmeerd van deze gsxs1000gt. Ik mis het sport toch wel een beetje. Ik begreep dat een topkoffer geen optie is in combinatie met zijkoffers. Kan jij nog wel de standaard zijkoffers monteren? Zo ja, welke topkoffer is dit?
Suzuki levert inderdaad geen topkoffer, maar Hepco&Becker hebben een heel mooi systeem dat prima gaat in combinatie met de zijkoffers.

6613547_01_01_Easyrack_shop.jpg
 
Ik ben wel voorstander van een specifiek topic voor deze motor.
@BMWAndre gewoon aan een modje vragen of de titel veranderd kan worden in “ Het grote Suzuki gsx-s gt topic”
Denk wel dat het meer sport dan tour is, dus richting het sport deel van het forum.

En natuurlijk gelijk je naam in “SuzukiAndré” :t
 
Zo, even een vraagje over de ruitjes.
Wie heeft met beide versies gereden?
Ik kreeg hem met hoge ruit mee, maar werd gek van de herrie.
Dus maar het korte ruitje erop.
En dat is voor mij veel beter.
Liever in de wind dan in de herrie!

Hebben jullie dit ook ervaren?
 
Die van mij is afgeleverd met de hoge ruit. Daar kan ik op zich prima mee leven, maar ik ben met 1.75 niet heel groot. Ik wil de kleine ruit binnenkort wel een keer proberen, maar heb daar dus geen ervaring mee.
 
Mooi is het niet, maar de kleine windjammer, bijvoorbeeld van MRA doet wonderen.
Had hetzelfde probleem bij mijn RS. Met de kleine, originele ruit zat ik vol met de kop in de wind en dat is zwaar op de Autobahn. Met de iets grotere ruit van MRA met windjammer zit ik niet echt uit de wind, maar de wind heeft geen kracht meer. En buldert of rammelt niet.
 
Mooi is het niet, maar de kleine windjammer, bijvoorbeeld van MRA doet wonderen.
Had hetzelfde probleem bij mijn RS. Met de kleine, originele ruit zat ik vol met de kop in de wind en dat is zwaar op de Autobahn. Met de iets grotere ruit van MRA met windjammer zit ik niet echt uit de wind, maar de wind heeft geen kracht meer. En buldert of rammelt niet.
Zo’n windjammer vind ik echt niet staan.
Maar kan de keuze wel begrijpen.
Zelf rij ik amper snelweg, dus kan prima uit de voeten met een korte ruit.
Vroeger had ik een naked, dáár krijg je pas een dikke nek van :+
 
Ik ga 'm binnenkort testen, ben wat bang van de kniehoek. Dat was met de F mijn grootste probleem.
 
Ik ga 'm binnenkort testen, ben wat bang van de kniehoek. Dat was met de F mijn grootste probleem.
Hoe lang ben je?
Ik rij er al enige maanden op rond, en de kniehoek is bij mij prima in orde.
Ben 1.86 of zoiets.

Nog even een vervolg op het wisselen van de ruit.
De eerste dagen was het even wennen.
Maar nu weet ik niet beter, en die hoge ruit gaat er niet meer op!
Voor mij was het de juiste keuze :Y
 
Ik heb rare verhoudingen en rotte knieën..
Ik ben 1m84. Eigenlijk 1m90 boven de knieën, met onderbenen die 7 cm te kort zijn.
Handig om broeken te vinden... knielappen altijd halfweg m'n dijen.

Zijn er verhoogde zadels beschikbaar? Heb je ooit de F gereden?
 
Ik heb rare verhoudingen en rotte knieën..
Ik ben 1m84. Eigenlijk 1m90 boven de knieën, met onderbenen die 7 cm te kort zijn.
Handig om broeken te vinden... knielappen altijd halfweg m'n dijen.

Zijn er verhoogde zadels beschikbaar? Heb je ooit de F gereden?
De f heb ik nooit op gezeten.
Verhoogde zadels weet ik niet.
Er is volgens mij wel een luxe zadel beschikbaar als accessoire, maar weet niet of die hoger is.
 
Als er geen verhoogd zadel is kan je het altijd hoger laten maken, bijvoorbeeld bij Tiger Leathers in Den Haag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan