Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
K1600 is toch wel een héél andere prijsklasse dan de Suz1000gt.. dan kan je ’r evengoed de Aprilia Tuono V4 1100, Triumph Speed triple 1200RS een goldwing of andere uiteraard coolere maar ook véél duurdere motoren bijhalen.. Is appelen met peren vergelijken om de k1600 naast de Suz te zetten vind ik toch. Momenteel lijkt me enkel de Kawa Ninja 1000sx een vergelijkbare moto te zijn.De K1600 is inderdaad een geweldige motor en je koopt een motor natuurlijk ook wel enigszins met je hart. Rationeel heb je de keuze al wel gemaakt, geloof ik
Dat is het ook, maar @Ed30 Twijfelt tussen een gebruikte k1600 en een nieuwe GT. Het was niet mijn vergelijking.K1600 is toch wel een héél andere prijsklasse dan de Suz1000gt.. dan kan je ’r evengoed de Aprilia Tuono V4 1100, Triumph Speed triple 1200RS een goldwing of andere uiteraard coolere maar ook véél duurdere motoren bijhalen.. Is appelen met peren vergelijken om de k1600 naast de Suz te zetten vind ik toch. Momenteel lijkt me enkel de Kawa Ninja 1000sx een vergelijkbare moto te zijn.
Precies wat Eric zegt, een gebruikte K1600 of een nieuwe 1000GT. In aanschaf ongeveer even duur, dus zeker Vergelijkbaar in dat opzicht. Qua motor zit er natuurlijk verschil in, mag ook wel want de BMW kost nieuw zo’n beetje het dubbele.K1600 is toch wel een héél andere prijsklasse dan de Suz1000gt.. dan kan je ’r evengoed de Aprilia Tuono V4 1100, Triumph Speed triple 1200RS een goldwing of andere uiteraard coolere maar ook véél duurdere motoren bijhalen.. Is appelen met peren vergelijken om de k1600 naast de Suz te zetten vind ik toch. Momenteel lijkt me enkel de Kawa Ninja 1000sx een vergelijkbare moto te zijn.
Nice… volgende keer het TT circuit op
Succes met je keuze... ik deel de mening van Eric1977Hoi Eric,
Rationeel gezien is de 1000GT de betere keuze, absoluut. Ik ga niet heel europa round touren, af en toe lekker rond rijden in NL of een uurtje even lekker een rondje maken is meer mijn ding. Ook qua kosten voor onderhoud (en de K1600 kent ook wel wat probleempjes) laten de wijzer doorslaan righting de 1000, maar wat is die K1600 een machtige machine. Een K1600 naast de R edition zou het mooiste zijn, maar dat is een beetje overdreven. Vind wel de S1000 flink afschrijven.
Dat ga ik zeker een keer doen! Met de 650F al verschillende keren gereden, maar ik moet zeggen dat dit baantje een stuk technischer is.Nice… volgende keer het TT circuit op
ff citaat hier ook ingevoegd.Vraagje: een van mijn remschijven is na 12k al krom. Dat was vandaag besteld irritant op Assen. Is dit een bekend probleem? De originele schijven van mijn 650f zijn destijds ook al eens onder garantie vervangen, maar dat was toch meer een budget motor.
Dat weet ik nog niet zeker. Voor mijn gevoel alleen rechts. Over een week gaat ie naar de dealer voor de 12k beurt, dan maar eens goed na laten kijken. Dit is zeker veel te vroeg.ff citaat hier ook ingevoegd.
Dit lijkt me wel erg vroeg.
Is het al bewezen dat het één van je schijven zijn? En wordt die vervangen onder garantie?
Ja.Zijn het brembos? KTM sukkelt er ook mee.
Dat zou dan letterlijk spannen worden….tijd om de ketting te spannen.
Klopt, Brembo inderdaad.Zijn het brembos? KTM sukkelt er ook mee.
1)Heb je ook last van trillingen dan bij het aanremmen?Ja.
Ik heb soms het idee dat er wat minder stroeve stukken op de schijf zitten.
Vooral na een poosje rustig remmen lijkt het de kop op te steken.
Na enkele lompe remacties is het weer over.
Zelf heb ik ook een vraag.
Zijn er meer die het idee hebben dat de transmissie dempers best slap zijn?
In het begin voelde je amper speling.
Nu zou het wel een stukje minder mogen van mij.
Vooral de laatste meters voel je soms wisselende remkracht in het voorwiel.1)Heb je ook last van trillingen dan bij het aanremmen?
2) Wat bedoel je met speling op transmissie dempers?
1) Zou het niet eerder de rempomp zijn? Ik voel af en toe ook wel wisselende remkracht maar dat schrijf ik volledig toe aan de rempomp.Vooral de laatste meters voel je soms wisselende remkracht in het voorwiel.
2.
Het kettingwiel kan een stukje draaien ten opzichte van het wiel.
Vrij normaal natuurlijk, maar naar mijn idee gaat het te makkelijk.
Slappe dempers dus.
Goh ivm het stuur, nu krijg ik weer de indruk dat de kroonplaat iets meet naar rechts wijkt . Op den duur ga je het misschien inbeelden. Ik merk ook niets mis bij het rijden. Maar stel dat die kroonplaat wat scheef staat, kan ik daar zelf iets aan doen? Of kan ik dit beter overlaten bij de eerste beurt bij de dealer en daar meldenZo daar heb je wel even geluk... want een houten blok geeft niet zomaar mee. Hangt er vanaf hoe dik hij is uiteraard. Heb het eens voor gehad met de auto maar de velg was wel naar de haaien.
Tikken, volkomen normaal. Deed mijne ook en volgens de dealer volledig normaal. Ik heb de indruk dat het na de eerste smeerbeurt minder is geworden. Of ik let er ook niet meer op, kan ook.
Het stuur lijkt me dan wel weer mooi gecentreerd te staan. Ben je zeker dat het niet is sinds dat je hem los hebt gehad?
Ik heb wel de indruk dat hij een stuurdemper kan gebruiken als je stevig op de gas gaat.
Is het de quadlock niet die wat scheef staat zodat het in misschien in zijn geheel een vertekend beeld geeft?Goh ivm het stuur, nu krijg ik weer de indruk dat de kroonplaat iets meet naar rechts wijkt . Op den duur ga je het misschien inbeelden. Ik merk ook niets mis bij het rijden. Maar stel dat die kroonplaat wat scheef staat, kan ik daar zelf iets aan doen? Of kan ik dit beter overlaten bij de eerste beurt bij de dealer en daar melden
Heb een k1600 gehad maar nu de Suzuki gt. Mijn keuze is de Suzuki gt waarom gewicht, sportief rijden, degelijkheid en geen kloenk meer van die klote bak. Op de autobahn was de k1600 perfect maar verder was ik er klaar mee op hoogte in de Alpen constant problemen met de koeling. Wat ik ook super vind is de garantie van Suzuki. Nog 3 weken gaan we weer voor 14 dagen naar de Alpen.Dag allen,
Heb al lekker meegelezen in dit GT topic. Op dit moment rijd ik een GSX-S1000 special R edition van Hoegee. Mis echter de bagageruimte en de windbescherming. De GT biedt dit alles en rijdt ook nog eens super, dus dat zou een hele goede opvolger zijn van mijn motor. Alleen nu heb ik de pech dat ik op een K1600 heb gereden. Nu sta ik een beetje in dubio, een nieuwe 1000GT, of een vrij nieuwe K1600. Verstand zegt de 1000GT en het hart zegt de K1600. Tja.......?
Koop toch een rf900r heb er toevallig eenAl een tijd volg ik alles rond Suzuki's GT. De beschrijvingen over het soepele, moeiteloze leveren van vermogen, de perfecte quick shifter, z'n fraaie uiterlijk, de goede toereigenschappen. Een opvolger van m'n huidige BMW R1200 RS? Een zelfde doelgroep, maar dan een heel andere benadering. Er zijn vast veel medestanders.