Fanclub Suzuki GSX-S 1000GT

De K1600 is inderdaad een geweldige motor en je koopt een motor natuurlijk ook wel enigszins met je hart. Rationeel heb je de keuze al wel gemaakt, geloof ik :)
K1600 is toch wel een héél andere prijsklasse dan de Suz1000gt.. dan kan je ’r evengoed de Aprilia Tuono V4 1100, Triumph Speed triple 1200RS een goldwing of andere uiteraard coolere maar ook véél duurdere motoren bijhalen.. Is appelen met peren vergelijken om de k1600 naast de Suz te zetten vind ik toch. Momenteel lijkt me enkel de Kawa Ninja 1000sx een vergelijkbare moto te zijn.
 
Laatst bewerkt:
K1600 is toch wel een héél andere prijsklasse dan de Suz1000gt.. dan kan je ’r evengoed de Aprilia Tuono V4 1100, Triumph Speed triple 1200RS een goldwing of andere uiteraard coolere maar ook véél duurdere motoren bijhalen.. Is appelen met peren vergelijken om de k1600 naast de Suz te zetten vind ik toch. Momenteel lijkt me enkel de Kawa Ninja 1000sx een vergelijkbare moto te zijn.
Dat is het ook, maar @Ed30 Twijfelt tussen een gebruikte k1600 en een nieuwe GT. Het was niet mijn vergelijking.
 
K1600 is toch wel een héél andere prijsklasse dan de Suz1000gt.. dan kan je ’r evengoed de Aprilia Tuono V4 1100, Triumph Speed triple 1200RS een goldwing of andere uiteraard coolere maar ook véél duurdere motoren bijhalen.. Is appelen met peren vergelijken om de k1600 naast de Suz te zetten vind ik toch. Momenteel lijkt me enkel de Kawa Ninja 1000sx een vergelijkbare moto te zijn.
Precies wat Eric zegt, een gebruikte K1600 of een nieuwe 1000GT. In aanschaf ongeveer even duur, dus zeker Vergelijkbaar in dat opzicht. Qua motor zit er natuurlijk verschil in, mag ook wel want de BMW kost nieuw zo’n beetje het dubbele.

Maar het onderhoud, gewicht, probleempjes, verzekering enz. zijn toch wel dingen die mij richting de 1000GT sturen.
 
Laatst bewerkt:
Ok dan begrijp ik het beter.. de vergelijking tussen nieuw en tweedehands is altijd moeilijk. Elk voor- of tegenargument kan volgens de situatie totaal omgekeerd uitdraaien. Dit is dan ook een zeer persoonlijke keuze. Voor mij waren de meeste 2e hands voertuigen (zo’n 16 auto’s en moto’s) tot nu toe eerder een flop maar heb ook wel al enkele ’vrijdag avond’-probleemexemplaar nieuwe voertuigen gehad en niet alles ontdek je meteen in’t 1e jaar.. Wat Eric1977 zei over de afweging tussen de keuze van je hart t.o.v. het rationele, lijkt me dan ook de meest wijze redenering.. ’k zou ook eerder gaan voor de Suz1000gt voornamelijk voor de gunstige kosten/baten berekening.. deze moto klopt op dat gebied alle anderen
 
Hoi Eric,

Rationeel gezien is de 1000GT de betere keuze, absoluut. Ik ga niet heel europa round touren, af en toe lekker rond rijden in NL of een uurtje even lekker een rondje maken is meer mijn ding. Ook qua kosten voor onderhoud (en de K1600 kent ook wel wat probleempjes) laten de wijzer doorslaan righting de 1000, maar wat is die K1600 een machtige machine. Een K1600 naast de R edition zou het mooiste zijn, maar dat is een beetje overdreven. Vind wel de S1000 flink afschrijven.
Succes met je keuze... ik deel de mening van Eric1977
 
Vraagje: een van mijn remschijven is na 12k al krom. Dat was vandaag besteld irritant op Assen. Is dit een bekend probleem? De originele schijven van mijn 650f zijn destijds ook al eens onder garantie vervangen, maar dat was toch meer een budget motor.
ff citaat hier ook ingevoegd.

Dit lijkt me wel erg vroeg.
Is het al bewezen dat het één van je schijven zijn? En wordt die vervangen onder garantie?
 
ff citaat hier ook ingevoegd.

Dit lijkt me wel erg vroeg.
Is het al bewezen dat het één van je schijven zijn? En wordt die vervangen onder garantie?
Dat weet ik nog niet zeker. Voor mijn gevoel alleen rechts. Over een week gaat ie naar de dealer voor de 12k beurt, dan maar eens goed na laten kijken. Dit is zeker veel te vroeg.
 
Zijn het brembos? KTM sukkelt er ook mee.
Ja.
Ik heb soms het idee dat er wat minder stroeve stukken op de schijf zitten.
Vooral na een poosje rustig remmen lijkt het de kop op te steken.
Na enkele lompe remacties is het weer over.


Zelf heb ik ook een vraag.
Zijn er meer die het idee hebben dat de transmissie dempers best slap zijn?
In het begin voelde je amper speling.
Nu zou het wel een stukje minder mogen van mij.
 
Ja.
Ik heb soms het idee dat er wat minder stroeve stukken op de schijf zitten.
Vooral na een poosje rustig remmen lijkt het de kop op te steken.
Na enkele lompe remacties is het weer over.


Zelf heb ik ook een vraag.
Zijn er meer die het idee hebben dat de transmissie dempers best slap zijn?
In het begin voelde je amper speling.
Nu zou het wel een stukje minder mogen van mij.
1)Heb je ook last van trillingen dan bij het aanremmen?

2) Wat bedoel je met speling op transmissie dempers?
 
1)Heb je ook last van trillingen dan bij het aanremmen?

2) Wat bedoel je met speling op transmissie dempers?
Vooral de laatste meters voel je soms wisselende remkracht in het voorwiel.

2.
Het kettingwiel kan een stukje draaien ten opzichte van het wiel.
Vrij normaal natuurlijk, maar naar mijn idee gaat het te makkelijk.
Slappe dempers dus.
 
Vooral de laatste meters voel je soms wisselende remkracht in het voorwiel.

2.
Het kettingwiel kan een stukje draaien ten opzichte van het wiel.
Vrij normaal natuurlijk, maar naar mijn idee gaat het te makkelijk.
Slappe dempers dus.
1) Zou het niet eerder de rempomp zijn? Ik voel af en toe ook wel wisselende remkracht maar dat schrijf ik volledig toe aan de rempomp.
Opgelet ook met het gebruik van polish, siliconen spray of dergelijke, mocht je de motor ermee poetsen, als dat op je remschijven komt, altijd eerst de schijven ontvetten voordat je ook maar een meter gaat rijden.
Een les die ik geleerd heb bij mijn GSXR. De remschijven vertoonde na een circuitdag behoorlijke brandvlekken en dat geeft ook het effect van wisselende remkracht bij lage snelheid en trillingen bij hard aanremmen.

2) Ah ok, die rubbers. Het is toch niet zo erg dat je het tandwiel met de hand wat kunt bewegen, want dan zouden die rubbers wel erg slap zijn? Ik heb nog maar een goede 2700 km en kan er met geen macht beweging in krijgen. Ik weet niet hoeveel kilometers jij al hebt, maar ook dat zou wel erg vroeg zijn.
Het zou ook kunnen dat idd je ketting wat slap hangt, dat merk ik althans bij die van mij dat het stilaan tijd is om die wat bij te spannen.
 
Zo daar heb je wel even geluk... want een houten blok geeft niet zomaar mee. Hangt er vanaf hoe dik hij is uiteraard. Heb het eens voor gehad met de auto maar de velg was wel naar de haaien.

Tikken, volkomen normaal. Deed mijne ook en volgens de dealer volledig normaal. Ik heb de indruk dat het na de eerste smeerbeurt minder is geworden. Of ik let er ook niet meer op, kan ook.:+

Het stuur lijkt me dan wel weer mooi gecentreerd te staan. Ben je zeker dat het niet is sinds dat je hem los hebt gehad?

Ik heb wel de indruk dat hij een stuurdemper kan gebruiken als je stevig op de gas gaat.
Goh ivm het stuur, nu krijg ik weer de indruk dat de kroonplaat iets meet naar rechts wijkt . Op den duur ga je het misschien inbeelden. Ik merk ook niets mis bij het rijden. Maar stel dat die kroonplaat wat scheef staat, kan ik daar zelf iets aan doen? Of kan ik dit beter overlaten bij de eerste beurt bij de dealer en daar melden
 
Goh ivm het stuur, nu krijg ik weer de indruk dat de kroonplaat iets meet naar rechts wijkt . Op den duur ga je het misschien inbeelden. Ik merk ook niets mis bij het rijden. Maar stel dat die kroonplaat wat scheef staat, kan ik daar zelf iets aan doen? Of kan ik dit beter overlaten bij de eerste beurt bij de dealer en daar melden
Is het de quadlock niet die wat scheef staat zodat het in misschien in zijn geheel een vertekend beeld geeft?
De gehele kroonplaat torsen lijkt me wel erg straf, dan zou je de bevestigingen van de kroonplaat al moeten hebben los gehad.
Neem eens een foto?
IMG_4114.jpeg
 
Dag allen,

Heb al lekker meegelezen in dit GT topic. Op dit moment rijd ik een GSX-S1000 special R edition van Hoegee. Mis echter de bagageruimte en de windbescherming. De GT biedt dit alles en rijdt ook nog eens super, dus dat zou een hele goede opvolger zijn van mijn motor. Alleen nu heb ik de pech dat ik op een K1600 heb gereden. Nu sta ik een beetje in dubio, een nieuwe 1000GT, of een vrij nieuwe K1600. Verstand zegt de 1000GT en het hart zegt de K1600. Tja.......?
Heb een k1600 gehad maar nu de Suzuki gt. Mijn keuze is de Suzuki gt waarom gewicht, sportief rijden, degelijkheid en geen kloenk meer van die klote bak. Op de autobahn was de k1600 perfect maar verder was ik er klaar mee op hoogte in de Alpen constant problemen met de koeling. Wat ik ook super vind is de garantie van Suzuki. Nog 3 weken gaan we weer voor 14 dagen naar de Alpen.
 
Al een tijd volg ik alles rond Suzuki's GT. De beschrijvingen over het soepele, moeiteloze leveren van vermogen, de perfecte quick shifter, z'n fraaie uiterlijk, de goede toereigenschappen. Een opvolger van m'n huidige BMW R1200 RS? Een zelfde doelgroep, maar dan een heel andere benadering. Er zijn vast veel medestanders.
Koop toch een rf900r heb er toevallig een 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan