FastNappie heeft als het meezit een powercommander

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.785
149
A.
zo, na lang gezocht te hebben kan ik 2de hands een powercommander II kopen...alles zit erbij voor een mooi prijsje...

volgende week ff gaan kijken of ie er knap uitziet,...en dan meenemen en in bouwen.

wel eerst ff een goeie map van het internet afhalen, anders verneuk ik me inspuiting e.d.

spannnnneeennndddd :) :) :) :) :) :) :)

(vraagje;kan ik een map gebruiken (die eigenlijk voor een BOS demper is icm een standaard luchtfilter?)
 
Laatst bewerkt:
Gaaf hoor! Zijn altijd mooie dingentjes! Ik wil er ook best een hebben, als is het alleen maar om niet 1 op 10 te rijden met de TL. :)
 
Door Ruud Frederiks en andere Dynojetmannen wordt het afgeraden om mappen van het net te gebruiken omdat elke motorfiets anders is. Wil je echt het optimale uit je PCII halen zul je hem moeten laten mappen op de Dynojetbank (of zeggen ze dit omdat ze anders niks verdienen??) Is namelijk best een duur grapje, zo´n beetje €100/uur!
Ben ook nog op zoek naar zo´n kastje, misschien rechtstreeks bestellen in de USA, is toch een stukkie goedkoper dan hier.
 
die mappen van het internet zijn toch prima...
die zijn daar toch op afgesteld.

www.powercommander.com zet ze niet zomaar op de site als die maps niet goed zijn.

natuurlijk zeggen die gasten dat het niet goed is...anders kunnen ze toch geen geld meer verdienen?

als het echt niet goed...laad ik gewoon een standaard map, en laat ik m daarna afstellen. dat is veelgoedkoper :)

Door Ruud Frederiks en andere Dynojetmannen wordt het afgeraden om mappen van het net te gebruiken omdat elke motorfiets anders is. Wil je echt het optimale uit je PCII halen zul je hem moeten laten mappen op de Dynojetbank (of zeggen ze dit omdat ze anders niks verdienen??) Is namelijk best een duur grapje, zo´n beetje €100/uur!
Ben ook nog op zoek naar zo´n kastje, misschien rechtstreeks bestellen in de USA, is toch een stukkie goedkoper dan hier.
 
oja en je haalt de map op die voor je fiets bestemd is. je geeft gewoon het type fiets aan...en daar staan verschillende configmaps die je dan kan downen :)
 
Ik heb van Scarface begrepen dat het geen bal helpt. Ding gaat alleen nog maar meer zuipen. Zelfs als ie door een pro is afgesteld. Kost je dus dik geld voor het apparaat zelf, voor het afstellen en voor de extra benzine. :(
 
Ik heb sinds enige weken een powercommander III op m'n cbr 600fs. Deze heb ik laten plaatsen bij Westcoast in Alkmaar.

Na het plaatsen is er een testrun gemaakt met de volledig standaard map (motor is nor volledig origineel). De standaard map gaf maar een kleine verbetering.

Daarna is voor ieder toerental (met stappen van 500) de afstelling opnieuw ingevoerd.

Na 43 runs was het resultaat pas optimaal *D


Zie voor meer uitleg http://www.motormaniacs.nl (www.motormaniacs.nl)
 
Ik ben totaal niet technisch, en ik heb ook helemaal geen verstand van al die zaken die er mee samenhangen.

Dus zeg het me a.u.b. wat is een "powercommander"??

Ik heb geen idee :? :? :? :? :? :? :?
 
Ik ben totaal niet technisch, en ik heb ook helemaal geen verstand van al die zaken die er mee samenhangen.

Dus zeg het me a.u.b. wat is een "powercommander"??

Ik heb geen idee :? :? :? :? :? :? :?

Zie http://www.motormaniacs.nl (www.motormaniacs.nl)

Hierop staat een duidelijke uitleg
 
Ik ben totaal niet technisch, en ik heb ook helemaal geen verstand van al die zaken die er mee samenhangen.

Dus zeg het me a.u.b. wat is een "powercommander"??

Ik heb geen idee :? :? :? :? :? :? :?

Om het kort te houden:
Wat een Dynojet-Kit voor een carburatie-fiets is, is een powercommander voor een injectie-fiets :)
 
Door Ruud Frederiks en andere Dynojetmannen wordt het afgeraden om mappen van het net te gebruiken omdat elke motorfiets anders is. Wil je echt het optimale uit je PCII halen zul je hem moeten laten mappen op de Dynojetbank (of zeggen ze dit omdat ze anders niks verdienen??) Is namelijk best een duur grapje, zo´n beetje €100/uur!
Ben ook nog op zoek naar zo´n kastje, misschien rechtstreeks bestellen in de USA, is toch een stukkie goedkoper dan hier.


Heeeeeee Frankie, vertel jij eens wat jij met de TL gedaan hebt qua veranderingen enzo? Je hebt mijn aandacht! :9
 
ja opzich leuk....maar ik was niet vanplan om een standaard map te downloaden....dat schiet niet op.

om een voorbeeld te geven,randy op het forum heeft een fireblade 2001 model volgens mij en die heeft ook een powercommander laten plaatsen.

hij €830,- kwijt...alles bij mekaar...afstellen 3,5 uur en inbouwen...

nou dat ga ik dus NEVER NOOIT NIET betalen...
in geen 830 jaar... :)

ik bedoel dempers voor een bb kosten ook 1000euro...en ik remus dempers voor 350 euro...dus in mijn optiek..het kan ook voor weinig en dus een pcII ook :)

Ik heb sinds enige weken een powercommander III op m'n cbr 600fs. Deze heb ik laten plaatsen bij Westcoast in Alkmaar.

Na het plaatsen is er een testrun gemaakt met de volledig standaard map (motor is nor volledig origineel). De standaard map gaf maar een kleine verbetering.

Daarna is voor ieder toerental (met stappen van 500) de afstelling opnieuw ingevoerd.

Na 43 runs was het resultaat pas optimaal *D


Zie voor meer uitleg http://www.motormaniacs.nl (www.motormaniacs.nl)
 
ja opzich leuk....maar ik was niet vanplan om een standaard map te downloaden....dat schiet niet op.

om een voorbeeld te geven,randy op het forum heeft een fireblade 2001 model volgens mij en die heeft ook een powercommander laten plaatsen.

hij €830,- kwijt...alles bij mekaar...afstellen 3,5 uur en inbouwen...

nou dat ga ik dus NEVER NOOIT NIET betalen...
in geen 830 jaar... :)

ik bedoel dempers voor een bb kosten ook 1000euro...en ik remus dempers voor 350 euro...dus in mijn optiek..het kan ook voor weinig en dus een pcII ook :)

KRENT ;)
 
ja opzich leuk....maar ik was niet vanplan om een standaard map te downloaden....dat schiet niet op.

om een voorbeeld te geven,randy op het forum heeft een fireblade 2001 model volgens mij en die heeft ook een powercommander laten plaatsen.

hij €830,- kwijt...alles bij mekaar...afstellen 3,5 uur en inbouwen...

nou dat ga ik dus NEVER NOOIT NIET betalen...
in geen 830 jaar... :)

ik bedoel dempers voor een bb kosten ook 1000euro...en ik remus dempers voor 350 euro...dus in mijn optiek..het kan ook voor weinig en dus een pcII ook :)

Als je de PC reeds hebt en het is slechts een kwestie van afstellen dan wordt de prijs uiteraard een stuk minder nappie. Die €800+ was inclusief het apparaat zelf.
 
ja dat is waar alleen 400 pleuroos voor het afstellen dat vind ik een hoop centjes... :) (de pc van randy kost maar €450,-...)

desalnietemin...je fireblade rijd super! :) van zover ik heb gemerkt...

Als je de PC reeds hebt en het is slechts een kwestie van afstellen dan wordt de prijs uiteraard een stuk minder nappie. Die €800+ was inclusief het apparaat zelf.
 
Laatst bewerkt:
Kijk, daar zat ik nou op te w88888.

Laat maar even weten wat je winst is, hoe het verbruik wordt etc....

Nap, jij wordt mijn TESTKEES........
 
ik heb ff gebeld met west coast in alkmaar...
die gaat is ff kijken hoelang hij daar ongeveer mee bezig is...

en daar baseert hij de prijs op... :)
om 16:00 weet ik weer meer :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan