Fastnappies bike op de dyno bank...das leuk :)

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.785
149
A.
ik heb gister me bike op de dyno bank gezet bij mobu motors...

www.mobu.nl

kosten 50 gld...

die frank mors die snapt het echt...hij raced zelf ook...en rijdt met zijn 250 cc honda (prof race bak) een rondje op assen 1:28sec....om een vergelijking te geven...landsaru kan aardig speren...en die reed vorig jaar een rondje assen (crt)1:51sec.(cbr600f)

frank vertelde mij dat ie afgelopen weekend nog op assen is geweest met ene gsxr750 en toen was zijn snelste ronde 1:36....

en geloof dat is rete snel...
hij keek ff naar me fiets...hij zegt een dynojet kit heb jij niet nodig...we moeten alleen je bike ff goed afstellen, en een k&n luchtfilter monteren...

dan zal m wel goed doen....

hij ff de grafiek kijken, zegt...mmm..rare piekjes bij het overschakelen...ff kijken naar je uitgaande demping van je achterveer....

ik zo.. :?

hij ...de uitgaande demping is niet goed...ahh..als we m volgende keer ff onderhanden nemen dan checken we dat ook ffies...

ik ... OK *D

het grappige is dat de 2e run meer vermogen opleverde als de eerste run...

122.7pk bij 9500 toeren op het achterwiel
94.2nm bij 6500 toeren op het achterwiel..
267 km/h (geijkt) me teller stond dus op 285km/h :)

als je een keer goed advies wil over je motor en dat soort dingen...laat een run maken...en je komt er meer over te weten...

oja nog een ding, hij zegt je koppeling gaat zwaar en je schakelpookie ook...ik zo van...ik ben niet anders gewend....

hij zegt:\"oh wacht maar..\"
pakt een bussie met spray...zo...een beetje hier een beetje daar...zegt ie:\"als je naar huis rijdt...dan schakelt en knijpt al heel anders...\"

ik naar huis, sjesus...ik dacht dat ik een neiuwe versnellingsbak en hendel...

ok nu genoeg geluld..hier de grafieken...

hon-cbr1000-91-bikepics-10705.jpg

topspeed..

hon-cbr1000-91-bikepics-10704.jpg

pk en koppel

en het valt niet tegen voor een fiets die 10 jaar oud is...
 
Zekers niet :} en nog een goede service ook.

BertV was er ook al over te spreken.
 
krijg je daar ook een voor EN na uitdraai? Altijd leuk om te vergelijken he
 
als je de zaak laat tunen ja...je heb dan 2 uitdraaien..eentje ervoor en eentje erna...

dan weet je precies hoeveel je gewonnen hebt.. :)
 
als je de zaak laat tunen ja...je heb dan 2 uitdraaien..eentje ervoor en eentje erna...

Ik "kreeg" ook een uitdraai waarbij de eerste en laatste run er tegelijkertijd op stonden...
Zo kun je precies het verschil zien.

Bij mij over bijna het hele toeren bereik 3 tot 4 PK en 2 tot 6 NM meer! Vooral dalen werden opgevuld. Alleen door een andere uitlaat...

Echt een aanrader in het algemeen, om je fiets een keer op een bank te zetten. Kost 50,- maar die motor vastgegespt te keer te zien + horen gaan is heel wat waard!

Je ziet op de (geijkte) monitor precies hoe hard je accelereert, leuk om te zien hoe snel dat KAN gaan!
 
Laatst bewerkt:
ik heb al een dubbele laser uitlaat...en opzich was mijne niet eens zo slecht afgesteld...het kon alleen beter volgens frank.

ik ben benieuwd of een k&n luchtfilter echt wat scheelt...een dynojet is te duur...voor mijn bike...om er genoeg fun van te hebben.


de de prijs-pkwinst verhouding was te klein...
toch wel eerlijk antwoord :)
 
he bert...heb jij je grafieken nog?
zet ze anders ff online...wil ik wel ff zien en vergelijken.
 
heb jij je grafieken nog?
zet ze anders ff online...wil ik wel ff zien en vergelijken.

Had ik graag gedaan, maar ik heb geen scanner!

Frank zei hetzelfde over die dynonaalden bij mij.
\"Kost je honderden guldens voor een paar PK bij hoge toeren, en je grafiek ziet er nu al perfect uit\"
 
Laatst bewerkt:
oja nog een ding, hij zegt je koppeling gaat zwaar en je schakelpookie ook...ik zo van...ik ben niet anders gewend....

hij zegt:\"oh wacht maar..\"
pakt een bussie met spray...zo...een beetje hier een beetje daar...zegt ie:\"als je naar huis rijdt...dan schakelt en knijpt al heel anders...\"

ik naar huis, sjesus...ik dacht dat ik een neiuwe versnellingsbak en hendel...
maw, beetje onderhoud is aan jou niet besteed?
 
maw, beetje onderhoud is aan jou niet besteed?
Zo\'n opmerking slaat mijns inziens dus weer helemaal nergens op. |(

Het kost dus als ik goed begrijp maar 50 gulden en dan krijg je zo\'n uitdraai + advies over hoe en waar je fiets nog is te verbeteren? Als dat zo is, dan is het geen geld, lijkt me ook wel interessant dan om te doen! :)
 
Zo\'n opmerking slaat mijns inziens dus weer helemaal nergens op. |(

Het kost dus als ik goed begrijp maar 50 gulden en dan krijg je zo\'n uitdraai + advies over hoe en waar je fiets nog is te verbeteren? Als dat zo is, dan is het geen geld, lijkt me ook wel interessant dan om te doen! :)
ik heb het over de belabberde staat van de koppeling en schakel mechanieken...

ik sta zelf met enige regelmaat op een dyno-bank... (en da\'s hard werken! :) )
 
ik heb het over de belabberde staat van de koppeling en schakel mechanieken...

ik sta zelf met enige regelmaat op een dyno-bank... (en da\'s hard werken! :) )

Tja, Rev snapte dat dus niet ;)
Ach ik snapte net van BertV iets niet bij de XR topic :)
 
ik heb het over de belabberde staat van de koppeling en schakel mechanieken...

ik sta zelf met enige regelmaat op een dyno-bank... (en da\'s hard werken! :) )
Ik begreep je verkeerd dan denk ik, excuses daarvoor. :) :}
 
ik snap motortechniek....
ik rijd pas 4 maanden motor..en nee ik ben geen sleutelaar...sorry...

ik laat dat aan andere over...

:)
 
Ik maar ook even gedaan

dynojet.jpg


Hij komt nu veel eerder op toeren dus trekt sneller op.
 
Laatst bewerkt:
kan iemand anders wat doen?
Stuur effe door via icq ofzo als je iets gehost wil hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan