fat bob 2018 achterwiel verwijderen

RobbertG

Rookie
24 mei 2019
6
2
Hi allemaal,

Wie kan me vertellen hoe ik het achterwiel van een Fat bob 2018 verwijder?
ik loop vast tegen de remklauw en velg.

wie kan me helpen met een omschrijving om het wiel te verwijderen zodat ik een nieuwe band kan laten opleggen?

alvast bedankt!!

Groet, Robbert
 
Dank jullie wel voor de bijdrage!! Ik heb met veel google the aanhaal momenten etc gevonden om het achterwiel te verwijderen en terug op te zetten met de juiste aanhaal momenten.
De remklauwen moeten er echt af omdat die te diep in de velg zitten en je dan geen ruimte hebt op je wiel eruit te kunnen halen.
Ook de uitlaat moet verwijderd worden.
De aanhaal momenten voor Fat Bob 107 FXFB achterwiel zijn:
Grote wielbout 60 tot 65 FT/LBS
Remklauw 28 tot 38 FT/LBS

Remplaat schroeven 180 -200 IN/LBS
IMG_8298.jpeg
 
  1. Achterwiel zo ver mogelijk van de grond
  2. Achterwiel ondersteunen
  3. Achtervering demonteren
  4. Achterbrug laten zakken
  5. Achteras demonteren
  6. Remklauw wegduwen
  7. Achterwiel uitnemen
Monteren in omgekeerde volgorde. Voordeel is dat de uitlaat blijft zitten, de remklauw blijft op de plaat zitten en de belt staat bij montage weer op de juiste spanning. Op de foto te zien heb jij de lift en brug om dit te doen.
Laat ff weten of dit lukt bij dit model, Ik heb dit bij meerdere modellen zo gedaan.
 
  1. Achterwiel zo ver mogelijk van de grond
  2. Achterwiel ondersteunen
  3. Achtervering demonteren
  4. Achterbrug laten zakken
  5. Achteras demonteren
  6. Remklauw wegduwen
  7. Achterwiel uitnemen
Monteren in omgekeerde volgorde. Voordeel is dat de uitlaat blijft zitten, de remklauw blijft op de plaat zitten en de belt staat bij montage weer op de juiste spanning. Op de foto te zien heb jij de lift en brug om dit te doen.
Laat ff weten of dit lukt bij dit model, Ik heb dit bij meerdere modellen zo gedaan.
Dank wel voor je advies maar dit was niet de manier om het te doen.
de remklauw zit te diep in het achterwiel daarom moet deze verwijderd worden.
Om de remklauw te kunnen verwijderen moet de uitlaat eraf.
verder heb ik de juiste aanhaal momenten gevonden om alles weer aan te draaien met mijn momentsleutel.

dank je wel voor je uitleg.

met vriendelijke groet,

Robbert
 
  • Leuk
Waarderingen: huls
denk je echt ik het ga laten doen als ik hier een post zet voor advies? Erg motiverend was je niet.
De motor staat al weer een paar weken netjes op zijn nieuwe wielen, en zelf gedaan.. bespaar de volgende keer je demotiverend advies naar andere mensen.

groet,

Robbert
Graag gedaan :t
 
ik zou t dan maar laten doen :t
denk je echt ik het ga laten doen als ik hier een post zet voor advies? Erg motiverend was je niet.
De motor staat al weer een paar weken netjes op zijn nieuwe wielen, en zelf gedaan.. bespaar de volgende keer je demotiverend advies naar andere mensen.

groet,

Robbert
 
Terug
Bovenaan Onderaan