Favoriete bocht?

Favoriete bocht?

  • Links

    Stemmen: 34 38,2%
  • Rechts

    Stemmen: 31 34,8%
  • S-bocht

    Stemmen: 18 20,2%
  • Haarspeldje

    Stemmen: 2 2,2%
  • Geen één

    Stemmen: 1 1,1%
  • Anders.....

    Stemmen: 3 3,4%

  • Totaal aantal stemmers
    89
Op de openbare weg met name klaverbladen gaan de bochten bijna altijd naar rechts...

Weet iemand misschien in de buurt van arnhem een lekkere bocht naar links te liggen????? :]
 
Hmm, interesante theoriëen hier. Ik heb ook meer moeite met rechter bochten. Links gaat super, ook kneedowns, maar rechts :N Ik ben wel rechtshandig, dus dan zou je toch denken dat.... en dan nog mijn linker oog de dominante. Althans op de schietbaan dan. Met alleen m'n rechteroog open schiet ik niet altijd een volle bak, maar met links voila... Alhoewel ik afgelopen weekend'in de Vogezen de motor lekker van links naar rechts en weer terug door de haarspelden legde.... Zal toch een kwestie van oefenen zijn denk ik, en per persoon verschillend.
 
Op de openbare weg met name klaverbladen gaan de bochten bijna altijd naar rechts...

Weet iemand misschien in de buurt van arnhem een lekkere bocht naar links te liggen????? :]

Vanaf de A12 de A50 op richting Apeldoorn.... en Velperbroek.... Op- en afrit Schaarsbergen!

Succes!
 
Bochten zijn niet mijn ding, keihard rechtdoor wel :) .

maar àls ik dan toch een bocht neem, is de bocht naar links véél beter uitgevoerd dan die naar rechts (tenzij ik rondjes maak op een rond punt, dan zit ik vrij vlug op mijn limiet)
Ik ben bijna 20 jaar geleden met mijn allereerste moto met het voorwiel uitgegleden op kiezels in een bocht naar rechts, (gelukkig mijn voetje kunnen zetten en de boel rechtgehouden), maar sindsdien zit de schrik er in.
 
Thanks :) Effe kijken of het dit jaar nog kan....

@Benjamin_Sp1: heb gelukkig net een nieuw achterbandje....
Maar als je Niveau 1 doet, word je daarna ook ingedeeld in A, B, C of D (afhankelijk van snelheid)?

Verschilt denk ik per organisatie, bij the race academy is het abcd, het crt heeft dan weer onervaren, ervaren enzo en er zullen wel weer anderen zijn die beginnen met niveau 1,2,3,4 Als je nog nooit op een circuit gereden hebt begin je altijd op het laagste niveau. Mocht blijken dat het te langzaam voor je gaat kan je altijd worden overgeplaatst naar een snellere groep :)
 
Bochten zijn niet mijn ding, keihard rechtdoor wel :) .

maar àls ik dan toch een bocht neem, is de bocht naar links véél beter uitgevoerd dan die naar rechts (tenzij ik rondjes maak op een rond punt, dan zit ik vrij vlug op mijn limiet)
Ik ben bijna 20 jaar geleden met mijn allereerste moto met het voorwiel uitgegleden op kiezels in een bocht naar rechts, (gelukkig mijn voetje kunnen zetten en de boel rechtgehouden), maar sindsdien zit de schrik er in.
Dat heb ik met auto's die van rechts aan komen rijden (en ik rij dan op een voorrangsweg). Keer aangereden door een auto van rechts en nu dus niet echt heel zeker als iemand komt aanrijden van die kant -O-

:Y Somebody's has got to make the difference right!? :Y
:^
 
Laatst bewerkt:
(en wordt ook bij boogschieten gebruikt :P )

Ook in de schietsport.... gek genoeg heb ik op mijn schietbril mijn linker oog (dominant) afgeplakt en schiet dus met mijn rechter oog.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik pak een linkerbocht ook makkelijker dan een rechter. En dat merk ik als ik rechterbochies ga oefenen bij het einde van de A4 bij Delft. Ik kan die bochten niet soepel nemen. Mijn rijlijn is niet goed en ik kan mijn knie niet de hele tijd aan de grond houden, terwijl dat bij een linkerbocht geen probleem is. Dan kan ik als het ware op mijn kneeslider leunen. Maar idd, ik blijf oefenen! 8-)
 
het ligt helemaal aan je motor en welke banden je rijd .

ik heb al veel verschillende merken(motor en banden) gereden en rijd

links en rechts de bochten zonder enig verschil .

het enigste wat mijn grens bepaalt is hoe de motor stuurt en wat het bereik

is van de banden die eronder liggen.

heb trouwens nooit enige circuitdag of VRO-cursus nodig gehad om te leren sturen.

wel veel kilometers . B| :X :Y _O- :W
 
Rechts, links, rechts, van die chicanes. Op mijn woonwerktraject kom ik er twee tegen, zijn eigenllijk kleine rotondes, maar ik neem ze als een chicane. Heerlijk, vooral het uitacceleren van de laatste rechterbocht. :] Overigens alleen bij droog weer. Bij regen ben ik een stukkie voorzichtiger.

Wat ik het laatste jaar eigenlijk een beetje aan het oefenen ben is om bij bochten flink tegen te sturen. Bocht naar links, stuur naar rechts. Bocht naar rechts, stuur naar links. Dat vind ik nog veel bruter om te doen. Steeds een stukje de snelheid opvoeren en steeds wat meer tegenhangen en tegensturen. Ik leer het nog wel eens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik pak een linkerbocht ook makkelijker dan een rechter. En dat merk ik als ik rechterbochies ga oefenen bij het einde van de A4 bij Delft. Ik kan die bochten niet soepel nemen. Mijn rijlijn is niet goed en ik kan mijn knie niet de hele tijd aan de grond houden, terwijl dat bij een linkerbocht geen probleem is. Dan kan ik als het ware op mijn kneeslider leunen. Maar idd, ik blijf oefenen! 8-)

Ik rij daar ook vaak. Daarom is mn rechterbocht beter. Meer oefening want ik weet niet zoveel mooie linkerbochten in de buurt. Weet jij een paar mooie linkerbochten? Mijn knie blijft trouwens leker binnenboord. Textiel he :Y
 
Ik heb ook al van in het begin een voorkeur voor rechtse bochten. Rechts rijdt ik mijn stepjes regelmatig aan de grond. Links gebeurt dat maar zelden.
Er liggen hier trouwens een paar hele grote rotondes in de buurt die ik o zo graag eens rechts zou nemen.
 
Ik heb ook al van in het begin een voorkeur voor rechtse bochten. Rechts rijdt ik mijn stepjes regelmatig aan de grond. Links gebeurt dat maar zelden.
Er liggen hier trouwens een paar hele grote rotondes in de buurt die ik o zo graag eens rechts zou nemen.

:^


Uitlokkende gedachte is dat hé...

Rotondes links vind ik toch altijd nog een beetje... :X


Wat ik wel vind is dat ze altijd zo vies zijn...
Zand, gruis, puin, olie, diesel, vloeistoffen.... :N

Hier in de buurt dan, dan is de plezier voor mij ook eraf en ga ik rechtop over de rotonde heen :Y
 
Ik rij daar ook vaak. Daarom is mn rechterbocht beter. Meer oefening want ik weet niet zoveel mooie linkerbochten in de buurt. Weet jij een paar mooie linkerbochten? Mijn knie blijft trouwens leker binnenboord. Textiel he :Y

Nee, er zijn er heel weinig bij mij in de buurt voor zover ik weet. Mijn linkerbocht oefende ik vaak bij madestein. Daar heb je een mooie S-bocht net voorbij voetbalvereniging GDA. Binnenkort maar een x naar Zandvoort op het circuit. Daar heb je lekkere bochten!! :9
 
Wat ik een erg mooie bocht vindt is aan het einde van de dijk van Enkhuizen naar Lelystad waar je de sluizen opdraait. Een hele mooie doordraaier.
:Y

ELF76
 
Terug
Bovenaan Onderaan